joi, 18 octombrie 2012

Bal Mascat



Opera Nationala Bucuresti


26 octombrie 2012



    Asociaţia Friends of Opera organizează, la Opera Naţională Bucureşti, în ziua de 26 octombrie a.c., un eveniment exclusivist, elegant şi amuzant, dedicat colectării unor fonduri extrem de necesare primei scene lirice a ţării.
   Este vorba despre un Bal Mascat, menit să creeze şi în foaierele Operei bucureştene atmosfera caracteristică tuturor manifestărilor de gen din Europa.
   Participanţii la eveniment vor fi invitaţi, în seara respectivă, în lojile teatrului, de unde vor putea asista, începând cu ora 18.00, la spectacolul Un Ballo in Maschera de Giuseppe Verdi. 
   În continuare, la ora 21.00, va începe Balul Mascat (costume din orice epocă). Din programul balului nu vor lipsi o paradă a costumelor, o cină de gală, dans de societate cu participarea dansatorilor profesionişti, dar şi a invitaţilor, premierea celor mai frumoase costume de un juriu al balului format din specialişti în design şi istorie a costumului, o tombolă cu premii, cele mai frumoase valsuri interpretate live de orchestra balului.
    Printre invitaţii surpriză se numără artişti lirici valoroşi, care vor interpreta arii cunoscute marelui public.
   Accesul la bal se va face pe baza unui voucher în valoare de 500 de lei.
   Accesul la spectacol în zona VIP destinată exclusiv participanţilor la bal se face pe baza invitaţiei, fiind necesară o confirmare prealabilă a numărului de locuri solicitat.
   Laitmotivul întregii seri va fi evident masca, ce va acoperi chipul fiecărui invitat, aceasta constituindu-se totodata în invitaţia de acces la acest eveniment special.
   Maestrul de ceremonii al balului va fi o cunoscută personalitate a vieţii publice româneşti a cărui identitate va fi dezvăluită la sfârşitul evenimentului.
    Iubitorii genului liric sunt invitaţi să se alăture acestui demers iniţiat cu multă dragoste pentru frumos, iar sumele strânse prin generozitatea participanţilor la eveniment vor fi folosite pentru susţinerea activităţilor artistice şi de promovare ale ONB.

    Mai multe detalii despre eveniment pot fi gasite pe www.friendsofopera.ro
    Date de contact: friendsofopera@gmail.com; mobil: 0722579793.
    Evenimentul este susţinut de Opera Naţională Bucureşti, JTI, Elvila, Omnilogic, Spectacular Branding, Agenţia de cultură, Oameni şi companii, Comunicator Media, Art Production, Interbrand, Michelle Anti-Ageing and Dental Clinic, Exotique, Laboratoarele Thea, Trends by Adina Buzatu.
    Parteneri media: Cocor Media Chanel, Caesar, Business Review, Money Channel, Qmagazine, Radio România Cultural.
    Organizatorii evenimentului spun că doresc ca acest bal mascat să devină în timp o adevărată tradiţie, marcând an de an, într-un mod aparte, deschiderea stagiunii primei scene lirice din ţara noastră.

Impressionist & Modern Art Evening Sale



Prezente romanesti peste hotare


Constantin Brancusi: Une muse


Casa Christie's, New York, S.U.A.


7 noiembrie 2012



Une muse


    În luna noiembrie, în cadrul licitaţiei Impressionist & Modern Art Evening Sale, Casa Christie’s NY va scoate spre vânzare una dintre capodoperele-pivot ale sculpturii moderne: Une muse de Constantin Brâncuşi.

   Estimată la 8 – 12 milioane de euro, sculptura provine dintr-o importantă colecţie privată de artă modernă şi reprezintă piesa de rezistenţă a licitaţiei Christie’s din 7 noiembrie, alături de lucrări semnate de Alberto Giacometti, Henry Moore, Jacques Lipschitz, Marc Chagall şi Emil Nolde.

   Cea care l-a inspirat pe artist în realizarea lucrării a fost Baronesa Renée-Irana Frachon, care de altfel i-a servit ca model pentru mai timpuria La muse endormie (1909-1910).

    Ultima vânzare majoră a unei sculpturi de Brâncuşi a fost punctată în mai 2012. La aceeaşi licitaţie istorică a casei Sotheby’s New York din 2 mai, la care capodopera Ţipătul de Edvard Munch a obţinut cel mai mare preţ înregistrat vreodată într-o licitaţie – 91,4 milioane € –sculptura Prométhée a fost adjudecată pentru suma de 9,6 milioane €, depăşind cu câteva milioane estimarea cuprinsă între 4,6 şi 6,1 milioane €.



Descopera misterele electricitatii



Scoala Discovery


Expozitie stiintifica interactiva


Sala Imagika Grand, Cinema Digiplex, Baneasa Shopping City


Bucuresti


editia a II-a, 20 octombrie - 18 noiembrie 2012






   Având ca obiectiv promovarea studiului prin activităţi interactive, expoziţia le oferă tuturor copiilor cu vârste cuprinse între 8 şi 16 ani ocazia să experimenteze şi să înveţe în acelaşi timp legile si aplicaţiile electricităţii.
   Expoziţia poate fi vizitată gratuit, timp de patru săptămâni (duminică - joi, între orele 08.00 – 20.00, vineri - sâmbăta, între orele 08.00 – 22.00), până pe 18 noiembrie. 


   Tot în Grand Cinema Digiplex, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 10.00 şi 12.30, părinţii şi profesorii pot viziona alături de copii unul dintre programele Şcolii Discovery pe diverse teme referitoare la electricitate – Energia şi lucrul mecanic, Electricitatea, Lumina şi spectrul electromagnetic şi Bill Nye despre fizică.
   Printre exponate, copiii vor putea observa şi experimenta modul în care funcţionează sau interacţionează bateriile şi generatoarele, magneţii şi globurile de plasmă sau un gard electric.

   Iată mai jos câteva detalii despre unele dintre experimentele pe care le pot încerca vizitatorii expoziţiei :
1. Maşina Wimshurst – Experiment: rotiţi mânerul ca să generaţi electricitate statică; treptat, tensiunea va creşte până la câteva zeci de mii de volţi, iar un arc electric se va produce între electrozi.
2. Transformator – Experiment: mişcaţi bobinele transformatorului şi vedeţi cum puteţi face ca energia electrică să se transmită prin aer.
3. Bateria umană – Experiment: puneţi-vă mâinile pe două plăci de metal şi veţi putea genera curent electric.
4. Electro-magnet – Experiment: activaţi electromagnetul şi realizaţi o sculptură din bucăţi de fier magnetizat. 
5. Electroliza – Experiment: descompune apa în oxigen şi hidrogen, apoi produce o explozie cu ajutorul celor două gaze.


     Aflată la cea de-a doua ediţie, expoziţia interactivă este un proiect realizat în colaborare cu Centrul de cursuri pentru părinţi Parentime şi Asociaţia Secular-Umanistă din România (ASUR).

Pro Boholt



Arta plastica contemporana romaneasca


Teatrul Dramatic Fani Tardini, Galati


7 octombrie 2012



Expoziţia „Pro Boholţ”, la Teatrul Dramatic / Vasile Joantă - un Mecena al zilelor noastre

    Boholţ este un sat din Ţara Făgăraşului, care aparţine de comuna Beclean, judeţul Braşov. Este o localitate ce datează dinainte de secolul al XIII-lea, atestată documentar în 1317. Din vatra acestei aşezări s-au ridicat de-a lungul anilor nenumăraţi intelectuali, dintre care mulţi profesori, preoţi, medici, ingineri, economişti, jurişti. Este şi locul de naştere al Î.P.S. Serafim Joantă, Arhiepiscop de Berlin, Mitropolit al Mitropoliei Ortodoxe Române pentru Germania şi Europa Centrală şi de Nord. 
    De aici a pornit pe drumul vieţii şi inginerul Vasile Joantă, rudă cu înaltul ierarh, stabilit de mai mulţi ani în Galaţi, fiind director general al Fabricii de bere Martens S.A. Domnia sa, un iubitor împătimit al artelor frumoase, a luat în această vară iniţiativa de a organiza în casa părintească din Boholţ o tabără de creaţie, gândind ca în viitor să întemeieze un muzeu în localitatea natală. 
    Primii care i-au răspuns invitaţiei au fost plasticienii gălăţeni Teodor Vişan, Liviu Adrian Sandu şi Raul Popa, cărora li s-au alăturat bucureştenii Tudor Meiloiu, Marilena Măntescu Isac, Gavril Moceanu, Alexandru Măntescu Isac, bistriţean-năsăudeanul Lucian Bichigean şi ploieşteanul Dragoş Minculescu. O echipă de şapte pictori şi doi sculptori, care au avut la dispoziţie în cursul lunii august, în casa părintească a domnului Vasile Joantă, toate înlesnirile pentru documentare şi pentru realizarea unui prim lot de lucrări pentru viitorul muzeu din Boholţ. 
    Cu tablourile create, acesta a organizat în luna septembrie o expoziţie în cadrul Fundaţiei Culturale Negru Vodă din Făgăraş, iar în prezent a oferit-o şi gălăţenilor, fiind găzduită în foaierul Teatrului Dramatic Fani Tardini (vernisaj, 7 octombrie)
    Este o manifestare de ţinută, în care putem admira deocamdată doar rodul muncii celor şapte pictori, lucrări în care ei înfăţişează privelişti, oameni, monumente istorice şi locuri din Ţara Făgăraşului. Aşa cum era şi firesc, centrul de interes l-a constituit satul Bohonţ, localitatea despre care monografistul aşezării, Aurel Dragoş, scria că este "un sat al tradiţiei, statorniciei şi speranţei”.
   Teodor Vişan, în cele şapte lucrări realizate în tabără, a reţinut imagini panoramice ale Bohonţului şi oraşului Făgăraş, secvenţe cu drumuri, case, biserici, dar şi scene cu femei îmbrăcate în vestimentaţia populară specifică zonei. Peisajele sale transcriu privelişti desfăşurate pe mari întinderi spaţiale, cu un joc echilibrat de planuri, se observă interesul artistului pentru redarea culorii locale, natura este tonică şi respiră prin toate elementele în lumina estivală binefăcătoare. Colorile de acrilic sunt vii şi strălucitoare (Boholţ – panoramic, Oraşul Făgăraş, Boholţ, Peisaj din Boholţ, Peisaj cu biserică). Personajele din compoziţia Femei din Boholţ sunt frumoase la chip şi la suflet, poartă cu mândrie costumele populare, iar privirea lor emană robusteţe psihică, optimism şi dragoste de viaţă. Florile de câmp le-aş asemui chipului acestor femei, fiindcă sunt la fel de frumoase, delicate şi proaspete. 
    Bistriţean-năsăudeanul Lucian Bichigean se opreşte asupra unor grupuri de case, văzute din perspectivă mai mult frontală, urmărind să pună în evidenţă specificul arhitectural al acestora, materialitatea şi patina zidurilor şi acoperişurilor (Casă în soare, Casă părăsită, Boholţ, Case vechi la Boholţ)
    Acelaşi lucru îl observăm şi la Marinela Măntescu Isac, numai că ea aşează culoarea mai ezitant şi difuz (Vara la Boholţ, Boholţ). Lumina solară descompune contururile obiectelor. Această artistă este şi semnatara unei schiţe de portret al organizatorului taberei, dl. Vasile Joantă, înfăţişat modest,calm, tăcut şi discret, aşa cum de altfel este în realitate, precum şi a două tablouri axate pe tema motivului floral (Flori în fereastră, Floarea-soarelui), fermecătoare prin poezia ce se revarsă din cadrul patrulaterelor pictate. 
    O discreţie cromatică întâlnim şi la ploieşteanul Dragoş Minculescu, desenator riguros şi bun organizator al compoziţiei în spaţiul plastic (Boholţ I, II şi III)
    Bucureşteanul Gavril Moceanu a pictat imaginea Cetăţii Făgăraşului, impunător ansamblu medieval, care astăzi găzduieşte Muzeul Ţării Făgăraşului şi Biblioteca Municipală, ca şi pe cea a Bisericii ortodoxe din Boholţ (Cetatea Făgăraşului, Biserica din Boholţ). Ambele lucrări sunt monumentale şi realizate cu o pastă consistentă. Cele două ctitorii sunt văzute fiecare dintr-un interior prin intermediul ferestrelor, pe pervazul cărora sunt aşezate fructe şi recipiente din lut. Lucrările sunt astfel un fel de natură statică-peisaj. În timp ce fereastra prin care se vede biserica satului şi albastrul cerului are partea superioară sub forma uni arc în plin cintru, iar pe extremităţi sunt pictaţi sfinţi în medalion şi motive decorative, cea din tabloul Cetatea Făgăraşului este rectangulară şi mai mare, fapt ce dă posibilitatea surprinderii unei porţiuni mai mari a edificiului şi a turnurilor sale.
   Aflat pentru prima oară într-o tabără de creaţie, tânărul pictor gălăţean Raul Popa face dovada unui excelent portretist, aşa cum ni s-a relevat de fapt în prima sa expoziţie personală de la începutul acestui an, deschisă la Muzeul de Artă Vizuală. Fată din Boholţ şi Octavian sunt admirabile prin precizia desenului şi expresivitatea figurilor celor două personaje, iar Bucura, bătrână din Boholt reuşeşte să exprime suferinţa imprimată pe trupul unei femei aflată la o vârstă centenară. Bătrâna, împovărată de ani şi de greutăţile vieţii, este imortalizată într-un peisaj auster, în faţa unei locuinţe care nu exprimă decât sărăcie. 
    Lucrările maestrului Tudor Meiloiu sunt de o cu totul altă factură. Dacă artiştii la care ne-am referit au adoptat o viziune realistă, realizându-şi lucrările în spiritul picturii impresioniste şi postimpresioniste, Tudor Meiloiu apelează la metaforă şi simbol, la un decorativism liric de substanţă (Lacrimi la troiţă, Simetrie I şi II). Desenul său este sintetic, iar culorile sunt armonizate în tonuri potolite, sensibile, echivalente cu rafinamentul.
  În încheierea acestor rânduri, am vrea să mai subliniem un fapt. Dl. Vasile Joantă, în cuvântul său din modestul pliant ce însoţeşte expoziţia, îşi exprimă credinţa că satul natal, care în 2017  împlineşte 700 de ani de existenţă atestată documentar, va dăinui veşnic în timp şi face un călduros apel la toţi fiii şi fiicele aşezării, de pe oriunde s-or afla, să-şi unească eforturile pentru a pregăti aşa cum se cuvine această sărbătoare, ca şi aniversarea în 2015 a 250 de ani de existenţă a şcolii din sat. Textual, scrie: "Cum aş fi putut face acest apel credibil altfel decât apelând la un număr de artişti pentru a eterniza în imagini crâmpeie de sat, frumuseţi pe lângă care noi boholţenii trecem fără să le observăm şi care nădăjduiesc să constituie începutul unei pinacoteci a satului Boholţ”. 
    Prima ediţie a taberei din vara acestui an nu va fi şi ultima, ea va continua şi-n anii următori, poate chiar cu mai multă îndrăzneală, fiindcă dl. Joantă este hotărât ca pe măsura posibilităţilor sale materiale să-i sprijine pe artiştii plastici în demersul creaţiei lor, investind în realizarea unui obiectiv cultural semnificativ pentru comunitatea din care a plecat şi în mijlocul căreia se reîntoarce de fiecare dată cu dragoste, respect şi preţuire. Noi nu putem decât să-i dorim deplin succes în materializarea nobilului său vis ! (Corneliu Stoica)

***Preluare dupa galateni.net

V.J. 4. Gavril Moceanu, Biserica din Boholt.jpg



Acuarela ca mijloc de expresie



Arta plastica contemporana romaneasca


Lansare de carte


Teodor Visan


Editura Axis Libri, Galati


8 octombrie 2012


Album de artă dedicat pictorului Teodor Vişan

     La Editura Axis Libri a Bibliotecii Judetene V. A. Urechia a apărut un splendid album de artă dedicat pictorului şi graficianului gălăţean Teodor Vişan (lansat cu prilejul vernisajului expoziţiei Acuarela ca mijloc de expresie, Galariile de Artă Nicolae Mantu, 8 octombrie). 
    Este prima lucrarea de acest fel care apare sub egida acestei tinere edituri de sub conducerea domnului profesor Zanfir Ilie, care numai în trei ani de când a luat fiinţă a reuşit să tipărească peste 60 de volume de literatură artistică, ştiinţifică, tehnică şi politică. 
    Pentru artist înseamnă a treia apariţie, după cele tipărite cu ani în urmă de Euro Print şi de Editura Alma. 
    Albumul este de format 27x20 cm, are 200 de pagini şi cuprinde două substanţiale texte semnate de istoricii şi criticii de artă Valentin Ciucă şi Corneliu Stoica, cronologie, bibliografie, rezumate în limbile franceză, engleză şi germană, însoţite de 251 de imagini color după lucrări de grafică şi de pictură ale artistului.


Galati, strada Eroilor

    Textul domnului Valentin Ciucă, intitulat Teodor Vişan – natură şi cultură, este un eseu în care imaginea pictorului este conturată mai ales din perspectiva raportului acestuia cu Galaţiul, oraşul în care s-a născut (31 ianuarie 1943), trăieşte, activează şi creează. "Întâlnirile pictorului cu peisajul dunărean, scrie criticul de artă, cu specificul urbanităţii unui oraş unde se suprapun elemente diferite de cultură, civilizaţie, populaţia urbană multietnică, prezenţele insolite ale unor corăbieri şi, mai apoi, marinari de cursă lungă, cursul generos al Danubiului, oamenii şi orgoliul acestora de a locui într-un polis, au condus la configurarea unui fel de megalopolis prosper, seducător şi, desigur, pictural”. 
    Teodor Visan este unul dintre cei mai consecvenţi fii ai Galaţiului care, în opera sa, a imortalizat cu atâta dragoste şi pasiune imagini ale acestui oraş, peisajele sale citadine fiind cele dintâi care au atras atenţia publicului şi a criticilor de specialitate şi l-au impus pe artist între confraţii săi de generaţie. Valentin Ciucă face o analiză pertinentă a unor tablouri ale lui Vişan, îl asemuieşte pe autor cu "un arheolog inspirat, a cărui intuiţie află întotdeauna situl unde aşteaptă să fie descoperite comorile de lângă noi”, îi reliefează spontaneitatea în surprinderea ansamblurilor şi detaliilor relevante, a pitorescului, pe care însă nu-l exaltă, capacitatea de a reda culoarea locală, fervoarea cu care ştie să creeze atmosferă, osârdia cu care a făcut din plein-air "o religie a dialogului impresionist”. Nu ocoleşte nici portretistica, compoziţiile cu mai multe personaje, naturile statice.


Ofranda verii

   Celălalt text, Portret în cerneală, aparţinând lui Corneliu Stoica, este un studiu monografic scris de un bun cunoscător al vieţii, activităţii şi operei pictorului. Cine nu ştie prea multe despre Teodor Vişan, va descoperi în biografia acestuia o atracţie în adolescenţă şi tinereţe pentru atletism, paraşutism (vremuri nostalgice când Galaţiul avea un aeroport !), box (practicat în cadrul cluburilor Voinţa şi Constructorul), pentru ca la maturitate să-şi descopere pasiuni pentru arhivistică, astronomie, ilustraţie de carte. Creionat pe fundalul mişcării plastice gălăţene, portretul lui Teodor Vişan este întregit de activitatea sa expoziţională din ţară şi de peste hotare, de analiza operei sub toate aspectele ei: peisaj, portret, compoziţie, nud, natură statică, flori, genuri pe care le-a cultivat atât în pictura în ulei, acrilice, acuarelă, tempera, cât şi în grafică. 


Pauza pentru pozat.

    În privinţa celei din urmă aflăm că este chiar creatorul unui nou mod de imprimare a gravurilor, nu cu tuş sau cerneală tipografică, ci cu ajutorul prafului de cărbune. În analizele sale, Corneliu Stoica face uneori trimiteri şi citează aprecieri aparţinând şi altor critici de artă de notorietate care au scris despre creaţia artistului gălăţean: Marin Mihalache, Corneliu Antin, Cristina Angelescu, Virgil Mocanu. Iată, de pildă, acesta din urmă nota încă din 1989 în numărul din 10 august al revistei România literară: "Teodor Vişan este un interesant şi rafinat colorist, pasionat până la obsesie de peisaj, specie pe care o abordează în ipostaze citadine cu intenţia restituirii nostalgice, şi în cele naturale, caz în care mizează mai mult pe libertatea picturalităţii autonome”.
    Despre portretistul Teodor Vişan, Corneliu Stoica afirmă că are "darul special de care vorbea Matisse de a face portretul să semene, are acea forţă de pătrundere în psihologia personajelor, de a le sonda forumul lor lăuntric”, comentând tablourile care îi înfăţişează pe Bogdan Petriceicu Hasdeu, Mihai Eminescu, istoricul Paul Paltănea, scriitorul şi jurnalistul Ioan Sabin Petrulias, pictorii Ioan Simion Mărculescu, Emilia Dumitrescu, ca şi figuri ale unor oameni simpli, aflaţi în suferinţă, epuizaţi de muncă şi apăsaţi de nevoi şi de sărăcie.


Bosfor

    În finalul studiului său, Corneliu Stoica menţionează că Teodor Vişan, fiind un artist în viaţă, aflat în plenitudinea forţelor creatoare, opera sa nu este încheiată, este încă în curs de realizare, aşa că este normal "ca ea să se împlinească în anii care vin şi să înregistreze noi câştiguri, pe măsura experienţei acumulate şi a voinţei sale de a se impune în contextul plasticii contemporane”.
    Cele 251 de imagini color din album reproduc lucrări ale artistului din diferite etape de creaţie, aparţinând tuturor genurilor la care ne-am referit. Ele au fost realizate de artistul fotograf Ilie Stan. Lor li se adaugă alte 15 fotografii reprezentând momente din viaţa pictorului. 
    Traducerea rezumatelor în limbile franceză, engleză şi germană este făcută de Adela Drăgan, Constanţa Florescu Vişan şi Simona Kriegk.
    Finanţat de Primăria Municipiului Galaţi şi Consiliul Local, albumul de artă al pictorului Teodor Vişan este tipărit pe hârtie cretată în condiţii grafice excelente şi este o realizare cu totul deosebită a Editurii Axis Libri, care oferă unui public larg prilejul de a veni în contact cu creaţia artistului. Un adevărat muzeu Teodor Vişan în miniatură. El poate fi achiziţionat (100 lei) de la standul din cadrul Galeriilor de Artă Nicolae Mantu, Strada Domnească nr. 22.
   (Silvia Dumitru)
***excelenta prezentare preluata de pe galateni.net

La lansare, artistul a marturisit ca: "Am aşteptat atât de mult apariţia acestui album, încât acum nu pot decât să le mulţumesc tuturor celor ce au făcut posibilă publicarea lui şi, bineînţeles, să mă gândesc la următorul”, declararand că are în proiect încă două astfel de albume personale, unul  de acuarelă şi celălalt de grafică.



Acuarela ca mijloc de expresie plastică



Arta plastică contemporană românească


Teodor Vișan


Galeriile de Artă Nicolae Mantu, Galați


8 - 30 octombrie 2012




    În ultimii trei ani, pictorul Teodor Vişan a participat la Taberele de creaţie de la Sovata, Golubac – Veliko Grădişte (Serbia), Sinaia şi Boholţ – Braşov. De aici s-a întors cu o producţie bogată de lucrări executate în tehnica acuarelei, în care a surprins imagini ale frumuseţii locurilor şi oamenilor în mijlocul cărora a poposit. Procedând la o riguroasă selecţie, el a reţinut o parte pentru actuala sa expoziţie personală, de la Galeriile de Artă Nicolae Mantu, pe care a intitulat-o Acuarela ca mijloc de expresie plastică. Acestor lucrări le-a mai adăugat şi altele cu peisaje citadine ale Galaţiului, oraşul în care s-a născut, trăieşte şi creează.
    Privind retrospectiv în istoria artelor plastice gălăţene, am constatat că tehnica culorilor de apă, dificilă prin calităţile de care trebuie să dea dovadă cei care o cultivă, a fost des folosită, începând de la acel pictor elveţian Antonio Zumino, care a trăit la începutul secolului XX la Galaţi, iar prin 1913 deschidea la Grand Hotel expoziţia Antonio Zumino şi elevii săi, până la artiştii care activează astăzi în cadrul Filialei locale a U.A.P.R. De la Nicolae Mantu şi Dorothea (Lola) Schmiere-Roth se păstrează lucrări de acest gen în colecţia Muzeului de Artă Vizuală. Lucia Cosmescu, Clara Cantemir, Nicolae Spirescu, Mihai Dăscălescu, Elena Hanagic au utilizat-o şi ei din plin. Gheorghe Mihai-Coron, Nicolae Cărbunaru, Nicolae Placicov, Jana Andreescu şi Aurel Manole se numără printre artiştii de astăzi care i-au dat noi străluciri acestei tehnici. Pictorul-muzeograf Gheorghe Andreescu, în scopul revigorării genului acuarelei, a organizat chiar în anii trecuţi cinci ediţii ale unei tabere de creaţie la Argamum-Celşic Dere, sub auspiciile Muzeului de Artă Vizuală şi ale Institutului de Cercetări Eco-Muzeale din Tulcea, la care au participat artişti nu numai din oraşele instituţiilor organizatoare, ci din întreaga ţară.
    Teodor Vişan se află şi el la a patra expoziţie personală de acuarelă, două deschise în Anglia cu mai mulţi ani în urmă şi două la Galeriile N. Mantu. Parcurgând cele peste 50 de lucrări care populează simezele, iubitorul de artă este încântat de frumuseţea peisajelor, a naturilor statice şi portretelor, de explozia de lumină şi culoare, de poezia care se revarsă asemenea unui fluid din cadrul patrulaterelor pictate. Artistul are toate calităţile unui foarte bun mânuitor al culorilor de apă. Dispune de un ascuţit simţ de observaţie, stăpâneşte ştiinţa desenului, este rapid în execuţie, manifestă spontaneitate, ştie să se oprească la ceea ce este esenţial în configurarea unui crâmpei din natură, a unui obiectiv turistic sau a chipului unui personaj. El ştie să creeze transparenţe, limpidităţi şi luminozităţi cromatice în rafinate acorduri, dar şi să sugereze materialitatea obiectelor atunci când este necesar. În lucrările sale, culorile sunt vii, strălucitoare, aşezate pe suprafaţa suportului în tonuri armonioase. Albul hârtiei este folosit cu chibzuinţă, schemele compoziţionale sunt variate. Nimic nu pare monoton sau disonant. Acurateţea ancadramentului şi alegerea cu grijă a paspartuurilor fac să fie şi mai atrăgătoare tablourile.
     Încercând să identificăm locurile care l-au inspirat pe artist, observăm că imaginile, cele mai multe, sunt desprinse din peisajul mirific al arealului transilvan, al Dunării şi Galaţiului. Întâlnim privelişti din Sovata, Boholţ – Făgăraş, Sighişoara, Braşov, margini de pădure, cabane înconjurate de o vegetaţie luxuriantă, lacuri de munte, cărări sinuoase, poiene, izvoare etc., toate respirând sub un cer ocrotitor şi deşteptând în sufletul celor care le contemplă un sentiment de linişte şi pace adâncă. Este multă viaţă în aceste imagini, un palpit al naturii care relaxează pe oricine şi-l face să fie optimist, să-l determine ca la rându-i să-şi găsească timp şi posibilităţi pentru a cunoaşte în mod direct locurile prin care a trecut artistul, pentru a se bucura de frumuseţea lor. Urbea natală a pictorului Vişan o regăsim în această expoziţie prin secvenţele de pe străzile Brăilei, Universităţii, Domnească, Nicolae Bălcescu şi Eroilor, prin priveliştile de pe Dunăre, din port şi de pe Faleză, prin acel bătrân vad prin care se coboară spre strada Dogăriei, Vadul Negroponte, obiectivat printr-o gamă închisă de griuri, care parcă subliniază povara anilor pe care îi poartă.
     Din dorinţa de a veni cu o noutate în cadrul vernisajelor gălăţene şi de a le face mai vizionate, artistul a procedat la organizarea unei tombole cu un tablou axat pe un cunoscut motiv floral (Floarea-soarelui - natura statica), al cărui câştigător va putea să-l obţină cu numai 10 lei. Tragerea la sorţi şi desemnarea celui victorios se va face la închiderea expoziţiei, adică după trei sătămâni (30 octombrie). Cei care doresc să participe la această tombolă îşi pot procura bilete de la sala Galeriilor Nicolae Mantu.

Teodor Vişan – un artist inventiv: „Floarea soarelui” cu doar 10 lei

     Marcând un moment deosebit (am putea spune chiar de vârf) în evoluţia artistului în cultivarea genului acuarelei, expoziţia lui Teodor Vişan demonstrează că într-adevăr tehnica culorilor de apă este un mijloc important de expresie artistică, în care se pot realiza opere care să dăinuiască în timp, fapt dovedit de altfel de numeroasele capodopere create de-a lungul anilor în arta universală şi în cea românească. Atenţia cea mai mare trebuie acordată măsurilor de protecţie a unor astfel de lucrări, deoarece fiind realizate pe suport de hârtie sau de carton, ele se pot deteriora mai repede. (Corneliu Stoica).

***Preluare a unui excelent articol de pe galateni.net

Cu prilejul vernisajului acestei expozitii, a fost lansat si albumul:
Teodor Visan (recenzat intr-o postare ulterioara)

Jurnal pictural



Arta plastica contemporana romaneasca


Crenguta Corina Macarie, Simona Pascale, 

Rodica Gherghinoiu, Monica Turcu


Teatrul Muzical N. Leonard, Galati


12 octombrie 2012


    Patru proaspete absolvente ale Facultăţii de Arte Plastice, Decorative şi Design din cadrul Universităţii Dunărea de Jos şi-au reunit cele mai recente lucrări într-o expoziţie intitulată Jurnal pictural, girată de Muzeul de Artă Vizuală şi găzduită, începând din 12 octombrie a.c., în foaierul Teatrului Muzical N. Leonard (curator, pictorul-muzeograf Gheorghe Andreescu). Ele se numesc: Crenguţa Corina Macarie, Simona Pascale, Rodica Gherghinoiu şi Monica Turcu. 
   Desigur, pentru cei care urmăresc fenomenul plastic gălăţean, acestea nu sunt nume necunoscute, întrucât au mai apărut expoziţii fie individuale, fie colective, organizate de facultatea menţionată, Muzeul de Artă Vizuală sau Filiala Galaţi a U.A.P.R. Expoziţia lor, deşi fiecare îşi are individualitatea sa, este unitară şi arată că toate cele patru artiste se află pe un drum bun al evoluţiei postuniversitare, dovadă prezenţa lor în unele manifestări cu caracter naţional şi internaţional, ca şi recentele premii obţinute în cadrul acestora. 
   Astfel, Monica Turcu a fost distinsă cu un premiu la Concursul de pictură realizată ad-hoc Câmpina 24 h şi Marele Premiu la Bienala de la Verona (Italia), Simona Pascale a fost onorată cu Premiul pentru pictură şi pentru grafică la Lucerna (Elveţia), iar Crenguţei Macarie i s-a conferit Premiul pentru pictură la Bienala Artelor Ion Andreescu de la Buzău. Recunoaştere valorii creaţiei lor pe plan naţional şi internaţional este îmbucurătoare, iar participarea acestora, ca şi a altora la manifestările locale aduce un suflu nou, adaugă sânge proaspăt pentru propulsarea artei gălăţene.
    Aşa cum a dovedit şi cu alte prilejuri, Crenguţa Corina Macarie este preocupată în lucrările ei îndeosebi de figura umană şi de raporturile omului cu semenii şi cu societatea în care trăieşte. În centrul tablourilor expuse se află clovnul, personaj des întâlnit în pictura românească şi în cea universală, aflat la confluenţa realului cu fantasticul, exponent al unor sentimente contradictorii. În spatele aparenţei sale hazlii, a măştii şi a vestimentaţiei strălucitoare, se pot ascunde de cele mai multe ori drame şi tristeţi sfâşietoare, nelinişti care macină interior. Clovnii din pânzele Crenguţei Macarie sunt înfăţişaţi şi ei în ipostaze diferite: trăind momente de tensiune sau de relaxare, cufundaţi în gânduri după ieşirea din scenă, alături de instrumentul pe care l-a folosit în timpul spectacolului, pregătindu-se pentru întâlnirea cu publicul. Artista fragmentează compoziţia ansamblurilor, pensulaţiile sunt largi şi spontane, fundalurile fac un tot unitar cu elementele care formează substanţa tablourilor. Ea a preluat din tehnica reprezentanţilor "action painting”-ului gestica largă, mişcarea energică şi dinamică a pensulei şi spatulei atunci când aşterne materia picturală, pe care o aplică nu unei iconografii abstracte, ci unui figurativ clar conturat, expresiv, modern, construit în spiritul unei viyiuni bine individualizată. Desigur, în afară de clovni, în pânzele artistei întâlnim şi alte personaje, masculine sau feminine, care evocă momente ce ţin de un trecut păstrat ca o nestemată în memoria afectivă.


Clovn I


Clovn II

    Simona Pascale pendulează între figurativ şi abstract. La ea, tâlcurile elementului uman, acolo unde acesta există, sunt înţelese la o lectură foarte atentă a ţesăturii de tuşe şi pete de culoare. Unele compoziţii, cum este şi cea intitulată Criza, sunt pornite chiar de la aspecte ale vieţii noastre cotidiene, de la starea socială existentă la noi şi la alţii. Într-un alt tablou, tânăra femeie ce poartă pe cap o pălărie cu boruri mari şi aşteaptă pe o bancă, este surprinsă din spate, iar perspectiva care se desfăşoară înainte-i stă sub semnul nebulozităţii. Un alt personaj feminin trăieşte în prezenţa florilor amintiri care-i răscolesc sufletul. În compoziţiile pur abstracte, Simona Pascale mizează pe forţa expresivă a materiei cromatice. Aici ea se mişcă cu dezinvoltură, petele de culoare sunt armonioase, uneori mai stinse, alteori mai explozive, aşezate în mase compacte. Faţă de colega sa Crenguţa Macarie, ea aplică pasta cu mai multă consistenţă, tonurile dobândesc sonorităţi muzicale. 


Compozitie


Criza

    Mult mai potolită în culoare este Rodica Gherghinoiu. Ea utilizează o gamă de griuri care dau senzaţia de cântec abia şoptit. În schimb, în picturile semnate de ea este mult mai vizibilă preocuparea pentru desen. O linie, uneori sigură şi continuă, alteori ezitantă sau întreruptă, conduce la figurarea unor personaje fie în compoziţii, fie în portrete. În unele tablouri, artista pare a nu fi interesată atât de expresia chipului, cât mai ales de surprindere unui gest sau a unei atitudini, a staticului sau a mişcării. Chiar şi atunci când abordează portretul, chipul personajelor nu are suficientă claritate, el rămâne învăluit într-o ţesătură ce-i conferă un aer de mister.


Compozitie


    Mai apropiată de arta abstractă, Monica Turcu se distinge în această expoziţie mai ales prin compoziţiile cu temă sacră. În acest sens, ea dezvoltă motivul jertfei cristice sau recurge la simboluri statornicite în mitologia biblică (potirul, pâinea, crucea etc.). Tablourile ei cu Iisus crucificat sunt pictate într-o manieră modernă, îndepărtată de orice canon cerut de erminii. Spiritul inventiv al artistei se observă în libertatea ce şi-o asumă în configurarea unor imagini sfâşietoare, sumbre, care exprimă întreaga suferinţă a Celui răstignit pe cruce, jertfa Mântuitorului pentru ispăşirea păcatelor lumii şi pentru ca oamenii să dobândească viaţă veşnică. În felul cum artista reuşeşte să evidenţieze jertfa cristică, se simit ecouri din gramaticile expresioniste şi chiar influenţa profesorului său de la facultate, pictorul Liviu Nedelcu. În alte tablouri axate pe tema sacrului, ea apelează la colaj sau aşează pe suportul de pânză un strat de chit special, peste care intervine cu culoare, cu înscrisuri din texte biblice, cu încrustaţii ce figurează obiecte şi semne simbolice. Culoarea este de o mare sobrietate, predomină ocrul, pământul de Siena şi griurile. Mai vioaie în tonuri şi predispusă spre un lirism mai exuberant se manifestă în compoziţiile pur abstracte.


Compozitie I


Compozitie II

   Aducând o notă de inedit şi prospeţime în peisajul plasticii gălăţene, expoziţia celor patru artiste, găzduită de foaierul Teatrului Muzical „=N. Leonard”=, este o manifestare care ne îndreptăţeşte să credem că în oraşul nostru a început să se simtă pulsul existenţei Facultăţii de Arte Plastice, Decorative şi Design, înfiinţată ân toamna anului 2008, că munca dascălilor din această instituţie (un merit cu totul deosebit îi revine pictorului Tudor Ioan) a început să dea roade de folos artei contemporane româneşti şi beneficiarilor acesteia. Depinde de absolvenţii ei cum vor aprofunda cele învăţate în timpul studenţiei şi de felul cum îşi vor canaliza şi conduce talentul şi munca pentru a-şi defini propria identitate. (Corneliu Stoica)





***excelenta corinca preluata de pe galateni.net

Fundatia Inter-Art



Arta plastica contemporana romaneasca


Expozitia: Ion Hadarig & Friends


Centrul Cultural Liviu Rebreanu, Aiud


23 octombrie 2012




Vernisaj: 23 octombrie 2012, ora 17:00.

Friends

Alexandru Iuga (România)
Anca Sas (România)
Andor Komives (România)
Andrei Bako (România)
Victoria Cozmolici (Rep. Moldova)
Damo Istvan (Ungaria)
Dimitar Velichkov (Bulgaria)
Elena Cristea (România)
Estela Răileanu (Rep. Moldova)
Floriana Iliopoulou (Grecia)
Galina Petkova (Bulgaria)
Gerd Messmann (Germania)
Horvath Gyongyver (România)
Iorgos Iliopoulos (Grecia)
Irena Gayatri Horvat (Croaţia)
Kingsley Nwabia (Nigeria)
Lojze Kalinsek (Slovenia)
Lucian Szekely (România)
Mihaela Bako (România)
Patricia Goodrich (S.U.A.)
Sandor Albert (România)
Ştefan Balog (România)
Zoltan Balog (România)

Recital de muzică folk:

Emilia Szongoth (vioară)
Marius Moga (voce, chitară)
Petrică Bela (pian)

Concert în peștera Românești


Filarmonica Banatul, Timisoara


21 octombrie 2012




Dirijor: Ilarion Ionescu - Galati
Solist: Florin Ionescu - Galati (vioara).
In program: Balada (Ciprian Porumbescu) si o lucrarde de W.A. Mozart
Intrare libera
Adresa: satul Romanesti, judetul Timis

Concert Romanesti 2006.jpg


La ceas aniversar



Programul aniversării zilei de nastere 

a Majestatii Sale Regelui Mihai I al Romaniei 

- Casa Regală a României -




Programul aniversării zilei de nastere a Majestatii Sale Regelui Mihai I al Romaniei

Lansarea volumului Masinile Regelui,
vineri, 28 septembrie 2012

• Cu ocazia împlinirii varstei de 91 de ani, Majestatea Sa Regele este omagiat de Editura Curtea Veche cu un album continand fotografii si text legate de pasiunea Regelui pentru masini si avioane.
• Lansarea a avut loc vineri, 28 septembrie 2012, la ora 12:00, la Muzeul National de Istorie, de pe Calea Victoriei.
• Din partea Familiei Regale au participa la lansare Altetele Lor Regale Principesa Mostenitoare Margareta, Principele Radu si Principele Nicolae.
• Accesul presei a fost liber.



 Masinile Regelui Lansarea volumului Masinile Regelui de ASR Principele Radu al Romaniei / Casa de Cultura Mihai Ursachi, 1 octombrie

Regele Mihai I, Doctor Honoris Causa al Universitatii de Stiinte Agricole din Bucuresti
joi, 4 octombrie 2012


• Majestatea Sa a primit titlul de Doctor Honoris Causa într-o ceremonie care a avut loc la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti, joi, 4 octombrie 2012, la ora 12:00. La ceremonie, Majestatea Sa Regele a fost reprezentata de catre Principesa Mostenitoare.
• La ceremonie au mai luat parte Altetele Lor Regale Principele Radu si Principele Nicolae.
• Accesul presei afost liber.


Regele Mihai I, Doctor Honoris Causa al Academiei de Studii Economice
marti, 23 octombrie 2012

Majestatea Sa va primi titlul de Doctor Honoris Causa într-o ceremonie ce va avea loc la Academia de Studii Economice, marti, 23 octombrie 2012, la ora 12:00. Principesa Mostenitoare va reprezenta pe Majestatea Sa Regele la ceremonie.
• La ceremonie va mai lua parte Alteta Sa Regala Principele Radu.
• Accesul presei este liber.




Lansarea volumului Masinile Regelui,
marti, 23 octombrie 2012

• Albumul publicat de Editura Curtea Veche va fi lansat la Mall Afi Cotroceni, în prezenta Familiei Regale.
• Lansarea are loc marti, 23 octombrie 2012, la ora 17:00, la parterul complexului de magazine Afi Cotroceni.
• Vor participa la lansare Majestatea Sa Regina Ana, Altetele Lor Regale Principesa Mostenitoare Margareta, Principele Radu si Principele Nicolae.
• Accesul presei este liber.


Ceremonii de decorare la Palatul Elisabeta
miercuri, 24 octombrie 2012

Majestatea Sa Regele si Alteta Sa Regala Principesa Mostenitoare vor decora o serie de personalitati din Romania si din Europa.
• Evenimentul va avea loc în Sala Regilor a Palatului Elisabeta miercuri, 24 octombrie 2012, la ora 10.15, ora 11:00 si ora 11.45.
• Vor participa la ceremonii Altetele Lor Regale Principele Radu si Principele Nicolae.
• Accesul presei este liber.



Regele Mihai I, Decorat cu Emblema de Onoare de catre Ministrul Apararii Nationale
miercuri, 24 octombrie 2012

Majestatea Sa Regele va primi Emblema de Onoare în cadrul unei ceremonii organizate cu ocazia zilei sale de nastere si cu ocazia Zilei Armatei, la Palatul Elisabeta
• Evenimentul va avea loc miercuri, 24 octombrie 2012, la ora 15:00, în Sala Regilor a Palatului Elisabeta.
• La eveniment vor fi prezente Altetele Lor Regale Principesa Mostenitoare Margareta, Principele Radu si Principele Nicolae.
• Accesul presei este liber.


Inaugurarea Pietii Regelui
joi, 25 octombrie 2012

Majestatea Sa Regele va lua parte la ceremonia inaugurarii Pietii Regelui, aflata la intersectia soselei Kiseleff cu strada architect Ion Mincu.
• Evenimentul va avea loc joi, 25 octombrie 2012, la ora 11:00 si va fi organizat de Primaria Municipiului Bucuresti.
• Vor participa Altetele Lor Regale Principesa Mostenitoare Margareta, Principele Radu si Principele Nicolae.
• Accesul presei este liber.


Regele Mihai I, Doctor Honoris Causa al Universitatii din Bucuresti
joi, 25 octombrie 2012

Majestatea Sa va primi titlul de Doctor Honoris Causa într-o ceremonie ce va avea loc la Universitatea din Bucuresti, joi, 25 octombrie 2012, la ora 12:00. Principesa Mostenitoare va reprezenta pe Majestatea Sa Regele la ceremonie.
• La ceremonie va mai lua parte Alteta Sa Regala Principele Radu.
• Accesul presei este liber.


Ceremonii de decorare la Palatul Elisabeta
joi, 25 octombrie 2012

Majestatea Sa Regele si Alteta Sa Regala Principesa Mostenitoare vor decora o serie de personalitati din Romania si din Europa.
• Evenimentul va avea loc în Sala Regilor a Palatului Elisabeta joi, 25 octombrie 2012, la ora 15.15, ora 16:00 si ora 16.45.
• Vor participa la ceremonii Altetele Lor Regale Principele Radu si Principele Nicolae.
• Accesul presei este liber.


Concert de gala la Ateneul Roman
joi, 25 octombrie 2012

• Cu ocazia zilei de nastere a Majestatii Sale, Fundatia Principesa Margareta a Romaniei organizeaza al patrulea concert anual de binefacere. Fondurile vor fi folosite pentru derularea proiectelor destinate tinerilor cu talent artistic.
• Evenimentul va avea loc în sala mare a Ateneului Roman joi, 25 octombrie 2012, la ora 18:00.
• Vor participa Altetele Lor Regale Principesa Mostenitoare Margareta, Principele Radu si Principele Nicolae.
• Accesul presei este liber.


Acordarea titlului de Furnizor al Casei Regale la Palatul Elisabeta
vineri, 26 octombrie 2012

Majestatea Sa Regele va acorda titlul de Furnizor al Casei Regale unor personalitati si companii din Romania.
• Evenimentul va avea loc în Sala Regilor a Palatului Elisabeta vineri, 26 octombrie 2012, la ora 11:00.
• Va participa la ceremonie Alteta Sa Regala Principele Nicolae.
• Accesul presei este liber.

Festivalul de Muzica Veche



Bucuresti


Editia a VII-a, 24 - 28 octombrie 2012




Program:

Joi, 25 octombrie 2012, ora 19.00

Renaissance Rainbow (recital de lăută renascentistă) Hopkinson Smith – Elveția/SUA 
Marele Salon de Recepţii al Muzeului Naţional Cotroceni

Sâmbătă, 27 octombrie 2012, ora 19.00

Keyboard Families (recital de clavecin și clavicord), Menno van Delft (Olanda)
Marele Salon de Recepţii al Muzeului Naţional Cotroceni

Duminică, 28 octombrie 2012, ora 19.00

Il Maestro e Lo Scolare (concert orchestral), Il Gardellino şi invitaţii (Belgia / România) 
Studioul de Concerte Mihail Jora al Radiodifuziunii Române


Biletele au fost puse în vânzare prin reţeaua Eventim în magazinele Germanos, Orange, Vodafone, Domo, Sala Radio, librăriile Humanitas şi Cărtureşti iar online pe www.eventim.ro.

Satul muresean de ieri si de azi



Arta plastica contemporana romaneasca


Tabara de pictura pe sevalet


Centrul de vacanta, Sovata


Editia a XXVI-a, 20 - 27 octombrie 2012


Promovarea lecturii de catre C.F.R.



Initiative de toata lauda


Book-Land.ro


2012



În Inter City-uri vor fi disponibile cărţi gratuite puse la dispoziţie de librăria on-line Book-Land



   Un nou proiect de promovare a cititului este pe cale să demareze. După RATB şi Metrorex, librăria on-line Book-Land.ro a încheiat un parteneriat cu cei de la CFR prin care pasagerii trenurilor de viteză vor avea posibilitatea să răsfoiască o carte până la destinaţie.
   Astfel, în perioada următoare, în trenurile InterCity vor fi expuse/disponibile, cărţi printate şi stickere cu coduri QR care permit descărcarea gratuită de cărţi electronice de către pasagerii deţinători de telefoane mobile cu conexiune la Internet în vagoanele trenurilor InterCity.
    Pentru început, de la data de 19 octombrie 2012, se va desfăşura un program pilot timp de o săptămână, în trenurile IC 573 Bucureşti Nord – Galaţi şi IC 572 Galaţi – Bucureşti Nord, urmând ca acesta să fie extins şi în celelalte trenuri InterCity, în funcţie de feedback-ul călătorilor.
    Printre titlurile cărţilor pe care pasagerii le vor putea găsi aşezate pe măsuţele din vagoanele de tren, se vor număra titluri precum: Cel mai iubit dintre pământeni – Marin Preda, Codul bunelor maniere – Nadine de Rothschild, Hotii de frumuseţe – Pascal Bruckner, India picantă– Patrichi Adelina, Incă o zi infectă – Pierre Enckell.

"cărţile vor fi mai aproape de oameni. Locul acestor prieteni tăcuţi nu este în biblioteci sau doar în târguri, ci în oraş - în mijlocul oamenilor. O carte, lasată pe băncile din mijloacele de transport în comun pentru oricine vrea să evadeze într-o lume imaginară, poate transforma un timp pierdut în bucurie pentru minte şi suflet.”  (BookLand)

“Acest parteneriat reprezintă un serviciu colateral pentru CFR Călători, ce va aduce plus valoare transportului cu trenul.”, a declarat  Ştefan Roşeanu – Directorul general al CFR Călători.

***Informatie preluata de la adevarul.ro

Ce ramane...



Arta plastica contemporana romaneasca


Stela Lie


Centrul Cultural Palatele Brancovenesti


Galeria Casa Artelor, Mogosoaia


7 octombrie - noiembrie 2012






Culorile Toamnei



Gradina Botanica Dimitrie Brandza


Bucuresti


Editia a IV-a, 20 - 21 octombrie 2012




    Unde te poţi bucura mai mult de culorile toamnei decât într-o grădină botanică ? Grădina Botanică D. Brandză a Universităţii din Bucureşti doreşte să vă încânte şi anul acesta, invitându-vă în zilele de 20-21 octombrie 2012 la a IV-a ediţie a evenimentului Culorile toamnei. Acesta va include:
- Expoziţie de aranjamente florale – pe peluza din faţa Serelor de Expoziţie (8:00-18:00)
- Expoziţie de fructe şi seminţe – la Centrul de Educaţie Ecologică (10:00-16:00)
- Ateliere de creaţie (sâmbătă, între 10:00-12:00):
      Atelier de realizare de figurine din fructe, seminţe şi legume – Grădina Copiilor
      Atelier de pictură ( se vor picta/colora diferite fructe decupate din carton ce apoi 
           vor fi expuse) – Grădina Copiilor


Photo: Oportunitate de voluntariat

Cand? - sambata, 20 octombrie, intre orele 10:00 si 12:00
Unde? - in Gradina Botanica Bucuresti, mai exact in Gradina Copiilor si Centrul de Educatie Ecologica
In cadrul a ce? - atelierul de creatie pentru copii organizat in cadul evenimentului Culorile Toamnei
Ce activitati? - asistarea copiilor (alaturi de angajati ai Gradinii Botanice) pentru a colora, desena si realiza figurine din legume si fructe :-)

Inscrieri pentru voluntariat pe adresa hai@gradina-copiilor.ro precizand numele, un numar de telefon si varsta (nu este un criteriu de selectie).

Va asteptam!

 - Atelier de colaje din frunze presate şi seminţe – Centrul de Educaţie Ecologică

   Anul acesta vom beneficia de ajutorul voluntarilor din cadrul proiectului Grădina Copiilor, realizat de Asociaţia Team Work în parteneriat cu Grădina Botanică prin programul de finanţare Spaţii Verzi Urbane derulat de Fundaţia pentru Parteneriat şi MOL România.
   Atelierele şi vizionarea expoziţiilor este gratuită, plătindu-se doar intrarea în grădina botanică.     
  Taxa de intrare este de 5 lei/ adult şi 2 lei/elevi, studenţi şi pensionari.