luni, 18 mai 2015

"Acei oameni minunaţi şi maşinile lor zburătoare" (1)




De prin lume adunate...


Colecţii şi Colecţionari


Cartofilie



Am mai abordat acest subiect, separat sau înglobat în altă tematică.
M-am decis să pun piciorul în prag și să strâng în acest album tot ceea ce
poartă "aripi pe cer".



Aviație. Poster realizat de R. Pean. 
Editor Mic Max, Paris, Franța. 1982.



Plic-set, 50 de ani de la înființarea liniiilor aeriene cubaneze, Cubana (1929 - 1979).
Cărți poștale necirculate.


Idem. Trimotor Ford - 1929.
12 locuri, viteza de croazieră 100 km/h.


Idem. Ilyushin IL - 18.  Începând cu 1963.
100 de locuri, viteza de croazieră 640 km/h.


Idem. Antonov AN - 24. Începând cu 1966.
45 de locuri, viteza de croazieră 444 km/h.


Idem. YAK - 40. Începând cu 1977.
32 de locuri, viteza de croazieră 481 km/h.



Set realizat cu ocazia unei expoziții filatelice. U.R.S.S. 14 mai 1980. Necirculată.


Idem.


Idem.


Idem.


Idem.


Idem.




1983.




Plicuri speciale emise cu ocazia Expoziției NAPOSTA, Frankfurt am Main,
R.F. Germană (pe atunci), 19 - 23 aprilie 1989.



FDC, Austria. 27 martie 1958.


FDC, Austria. 1 decembrie 1961.



Cod: 8. Seria Istoria Aviației. Necirculată.
Pfalz DIII. Germania. În uz: 1917 - 1918.


Cod: 5. Seria Istoria Aviației. Necirculată.
Hansa Brandenbourg K.D.W. Germania. În uz: 1916 - 1918.


Cod: 6. Seria Istoria Aviației. Necirculată.
Sopwith Blackburn Baby. Marea Britanie. În uz: 1914 - 1918.



Cod: 1. Seria Istoria Aviației. Necirculată.
Salmson 2A2. Franța. În uz: 1918.


Aeroflot. U.R.S.S. Anii '60. Necirculată.
Elicopterul de pasageri M1-4.


Aeroflot. URSS. Anii '60. Necirculata.
Turbopropulsorul de pasageri AN-10 A.


Aeroflot. URSS. Anii '60. Necirculata.
Noul turbopropulsor de pasageri AN-24.


Aeroflot. URSS. Anii '60. Necirculată.
TU-124. Primul turbojet de pasageri al companiei.


Aeroportul Internațional Schiphol. Amsterdam. Olanda.
Euro color cards; cod: co 740. Anii '70. Necirculată. 


Aeroportul Paris-Orly. Aerogara. Franța. Anii '70.


Aeroportul Internațional William B. Hartsfield, Atlanta. Georgia. 1977. Necirculată.


Aeroportul Internațional O'Hara, Chicago. 1974. Necirculată. 



Aeroportul Borispil. Kiev, Ucraina (U.R.S.S.). 1970. Necirculată.
Tiraj: 440 000 de exemplare.


Munții McKinley. Alaska. S. U. A. 
Mac's Foto Shop. Cod: C14173. Anii '60. Necirculată.


Compania Bavaria. Necirculata. 1971.
BAC Super One-Eleven. Holyday Jet.


Felicitare. U.R.S.S. 1975.
Combina doua elemente tematice; unul cu aripi, celalalt cu...ciucuri.


Aeroportul "Jet-Age" (Aeroportul International, LAX, cum zic ei; n.a.)
Los Angeles, S. U. A. Cod: 48089, Plastichrome. 1964.


Aeroportul Domodedovo, Moscova, U. R. S. S. 1968. Necirculată.
Ilustrată cu dimensiunile, pe orizontală, mărite.


Boeing 727-2900. Olympic Airways - Grecia. 


Compania Lufthansa. 1968. Necirculată.
Boieng 707 Intercontinental Jet.


Compania Lufthansa. 1968. Necirculată.
Boieng 737 City Jet.


Compania Lufthansa. 1969. Necirculată.
Boieng 727 Europa Jet.


Compania Lufthansa. 1969. Necirculată.
Boieng 707 Intercontinental Jet.


Compania Lufthansa. B727 Europa Jet. Necirculată.


Lufthansa. Boieng 727 Europa Jet. 19 ianuarie 1974.
"Draga Mămico, Scumpă!
Sânt în avion, în direcția Londra. Când ajung la aeroportul din Londra,
pun această carte poștală la cutie. Many este la prăvălie, de unde
îți va scri tot azi...Biby". Rânduri adresate Elizei Samoil din Capitală.


Necirculată.



Etichete (autocolante) pentru bagaje. Se mai pot folosi și acum.
Prefer totuși să le păstrez pentru colecție...


Compania aeriană Thai - Thailanda. 1977.


Compania aeriană Condor. R. F. Germania. Jumbo-Jet Boeing 747-200. 1979.


Compania aeriană Condor. R. F. Germania. Necirculată. 
Boieng 767, Boieng 757.

Urmeaza alte trei "prezentări" ale Aeroflot-ului.
Realizate probabil cu ocazia unui târg internațional.
Carton gros, lucios. De lungimea unei coli A4:








Pitorescul tehnicei: Avioane italiene Savoia-Marcheth 
care fac cinci ore dela Roma la Londra.
Revista sau almanah interbelic.


Targul International de la Brno, Cehoslovacia.
Anii '60.


Austrian. Operator: Tyrolean.
Anii '90-2000. Necirculata.



Compania MALEV. R. P. Ungara. Anii '80. Necirculata.
Iliusin IL-80. Incepand cu 1960. Pictura: Akos Banfalvy.




Muzeul Transporturilor. Magyar Lloyd (1914 - 160 LE - 118 kW). Ungaria.
Primul avion produs de o fabrica din Ungaria.
Recordul de inaltime a fost atins pe 27 iunie 1914: 6170 m.
Foto: Szabo-Wahr. Cod.: 17/851. Anii '80. Necirculata.


Muzeul Transporturilor. Junkers F-13 (1920 - 185 LE-136 kW). Ungaria.
Primul avion de pasageri din lume avand corpul din metal.
Foto: Szabo-Wahr. Cod: 15/851. Anii '80. Necirculata.


Muzeul Transporturilor. Avion care a zburat in Ungaria dupa 1932. Ungaria.
 Foto: Szabo-Wahr. Cod: 16/851. Anii '80. Necirculata.



Felicitare editată de INCREST. Anii ' 60-'70 (probabil). Necirculată.


Compania TAP Portugal, Portugalia. 
Cod 535. A320-200. Anii 2000. Necirculată.


Alitalia. Douglas DC-9/30. Anii '70. Necirculată.


Compania Swissair. Airbus A 319. Elveția. Necirculată.
Engadin Press.


Compania Swissair. McDonnell-Douglas MD 11. Elveția. Necirculată.
Engadin Press.


Compania Swissair. DC-9. Elvetia. Necirculată.


Pliant, curse SwissAir. 1975.


Spre exemplificare.


Idem.


Coperta a IV-a.


Compania KLM. Olanda.
Lockheed Prop-Jet Electra II. Necirculata.


Fotografie tip carte postala.


Fotografie tip carte postala.


Fotografie tip carte postala.


Fotografie tip carte postala.


Aeroportul din Frankfurt pe Main. Germania. 
Cod: F 72. Rahmel Verlag. 1986.


Aeroportul Internațional Tokyo. Anii '70-'80. Necirculată.


Liniile aeriene cehoslovace. Anii '60. Necirculata.
Cod: 1 - 3731. Editor: Orbis.


National Airlines. S.U.A.
Prima companie care a folosit un Boieng 747, octombrie 1970,
pe rutele: New York - Miami si Miami - Los Angeles.
Foto: National Airlines. Anii '70. Necirculata.


Aeroflot.
Coperta a IV-a a unui pliant Ulianovsk. 1984.


Boieng 937-800. Compania Hapag-Lloyd. 2006.


Boieng 737-200. Compania Hapag-Lloyd. Anii 2000. Necirculată.


U.R.S.S. Prima parte a anilor '60.


U.R.S.S. 1964.


Mapă-set, aviație, U.R.S.S. 1979.
Explicații numai în limba rusă.


Idem.


Idem.


Idem.


Idem.


Idem.


Idem.



Idem.


Idem.


Idem.


Idem.


Idem.


Idem.


Idem.


Idem.


Idem. Coperta I-a. Cărți poștale ncirculate.
Tiraj: 150.000 exemplare.


Mapă-menu, format A4, Air-India.






Pliant, Scandinavian Airlines - SAS - România.
Valabil pe timpul verii - pâna la 31 octombrie 1969.


Pentru mărire, click pe imagine.



LOT - Liniile Aeriene Poloneze.
Aeronavă Viscount - 804. Folosită între anii 1962 - 1966.
Desen: Janusz Grabianski. Necirculată. 


Compania AER Lingus - Liniile Internaționale Irlandeze.
Boeing Shamrock Jet. 1964.
Carte poștală de confirmare a legăturilor dintre radioamatori (QSL).


Compania British United. 1963.
Carte poștală de confirmare a legăturilor dintre radioamatori (QSL).


British Eagle. 1968.
Carte poștală de confirmare a legăturilor dintre radioamatori (QSL).


Snowbirds, Escadronul 431 de demonstrații aeriene. Din Canada.
Fotografiat (Rafe Tomsett) la a 20-a aniversare. Adică în 1990.
Ilustrată cu dimensiunile (pe orizontală) mărite. Necirculată.
Cine știe, poate într-o zi voi reuși să o înlocuiesc cu alta, într-o stare mai bună...







Pliant al Salonului Internațional de Toamnă, ediția a V-a, 
aeroportul Toussus-le-Noble, Franța, 12 - 16 septembrie 1968.


Carton dintr-o mapă de prezentare (probabil).


Fiat G 91, Echipa Națională de Acrobații Aeriene a Portugaliei. Necirculată.


Fragmente (foi) dintr-o lucrare, interbelică, în limba poloneză.
La tematica noastră...











Autocolant Royal Nepal Airlines.


Compania Inex Adria. DC-9 (Mc Donnel Douglas). Slovenia. Necirculată.


Compania Inex Adria. Slovenia. Necirculată.


***Am respectat întocmai inscripționările de pe cărțile poștale și
celelalte materiale folosite.
Erorile de titulatură, gramaticale, ortografice, etc., nu-mi aparțin (cele de tastare, da!)
Orice completări sau corectări sunt utile și le voi însera în articol cu promptitudine.
Nu mai vorbesc de donații!