duminică, 27 decembrie 2020

Început de stagiune (1982 - 1983)

 


De pe scenele teatrului românesc de-odinioară




Vlaicu Vodă de A. Davilla. 
Scenă cu Matei Gheorghiu, Florin Piersic, George Motoi și Carmen Stănescu.




Scenă din Zidarul de Dan Tărchilă (Teatrul Giulești).


Scenă din Arma secretă a lui Arhimede de D. Solomon (Teatrul de Comedie).


Scenă din Occidio Grigorii (Teatrul L. S. Bulandra).





Ploșnița de V. Maiakovski. Scenă de ansamblu.


Ploșnița de V. Maiakovski. Scenă cu Gh. Dinică și Dem. Rădulescu.


Scenă din Inocentul de C. Munteanu, cu Costel Constantin și Al. Drăgan.


Scenă din Între patru ochi de Al. Ghelman, 
cu Damian Crîșmaru și Adela Mărculescu.



Generoasa fundație de A. Buerro Valejo. Scenă cu Costel Constantin,
Mircea Albulescu, Ovidiu Iuliu Moldovan și Gh. Cozorici.



O scrisoare pierdută de I. L. Caragiale. Scenă cu Marian Hudac și Marin Moraru.


Așteptîndu-l pe Godot de S. Beckett. Scenă cu Gh. Dinică și Marin Moraru.


Articole publicate în Caiet, Nr. 62. Teatrul Național București.
Stagiunea 1982 - 1983.

O "Realitate ilustrată" în Revista Flacăra publicată...

 


România de-altădată




Imagine în premieră pe malul Dunării: tanc petrolier de 5000 tdv
(instalații la nivelul tehnicii mondiale și un înalt grad de confort pentru echipaj)
pe una din calele Șantierului naval Drobeta-Turnu Severin (I. Cioară).


Așteptăm instrucțiuni de cum se poate petrece o seară (de neuitat)
la un bar de zi la Pitești (Radu Constantinescu).


Maramureș, sau nesfîrșitul căntec al lemnului (Ion Predoșanu).


În sala Clubului sindicatlor sanitare, expoziția de pictură a doctoriței
Suzana Bantaș-Oancea și a farmacistei Aurica Ionescu. La vernisaj
a vorbit despre cele două artiste profesorul universitar Maria Epure
(Ion Predoșanu).


Picturi, sculpturi în lemn și piatră. Autori studenții Institutului de arte plastice
Nicolae Grigorescu din București, aflați în practică timp de trei săptămîni la
Drobeta-Turnu Severin (I. Cioară).


Primul concert susținut de ansamblul coral al școlii de muzică Metropolitan
din Nashville (S.U.A.) la Pitești a avut loc chiar în fața hotelului Muntenia
(Radu Constantinescu).


Așadar, putem! Putem să fabricăm și turbogeneratoare de 330 MW. Cine își mai
poate îmchipui că ne vom opri aici în efortul nostru de a ajunge din urmă țările
cu tehnica cea mai avansată? (Eugen Dichiseanu).


Răsar microbiștii, nici nu știi de unde. Chiar și din lumea literelor:
Gheorghe Dinu (Ștefan Roll) și Traian Stoica - încredințați probabil că
Steaua este reprezentativa municipiului Rîmnicu Vîlcea (Ion Predoșanu).


Trecerea este oprită. Cam de nultă vrene. Se vorbește chiar de demolarea
acestui frumos pod peste Criș, la Oradea, pretextîndu-se avarii avansate!
Avînd însă în vedere că podul nu e numai pod ci și monument nu s-ar putea 
găsi totuși o soluție pentru conservarea lui? (E. Tînjală). 


Dintre toate meridianele globului pămîntesc, e unul, pe numărul său '73,
care a trecut în seara zilei de 2 august chiar pe terasa Pinguin din Galați
(T. Michinici).


În sfîrșit, Târgoviște va avea un hotel ultramodern și ultraelegant
(8 nivele, 108 camere, restaurant, bar de zi și de noapte, terasă, etc.)
demn de postura sa de municipiu și capitală de județ (Vasile Moldovan).


Nu tot ce se vede în Crișul repede se pescuiește. Și totuși, pescarii orădeni perseverează:
între 5 dimineața și 7 seara cu frumoasă și ardelenească încăpățînare (Iosif Cohn).


"Tinerii artiști iluzioniști internaționali" de la bîlciul din Pucioasa sau
"dă neamule leul, înăuntru e mișto, ceva ce nu s-a mai văzut! Mai aproape,
mai aproape, care mai dai, care te mai înghesui!" (Vasile Moldovan) 


Gata grîul. Acum porumbul. Furajerul a și început să fie cărat în hambare
(Emanuel Tânjală). 


15 august, aniversarea nașterii Scînteii, Ziua presei române.
Profesioniștii condeiului ascultă, acasă la ei, cuvîntul colegului lor
Ion Mărgineanu, director general al Agerpres.


În perisajul bucureștean au apărut, pitoresc, cergile. Unele frumoase, vîrstate,
autentic colorate. Altele, în culori cam pembe. Adică, o leacă poluate
(Radu Constantinescu). 


Eugen Barbu este în această săptămînă al nostru (Constantin Cioboată).


Rubrică din Revista Flacăra, Nr. 34. 18 august 1973.


Realitate ilustrată în chimie (Elena Ghera).


Două din momentele neuitatului Festival George Enescu.
Cvartetul de coarde Tokyo și...


...marea surpriză a Festivalului - "dublul" de Bach în interpretarea lui
Yehudi Menuhin și Ion Voicu (Edmund Hofer)


Victor Felea, poet, critic literar și redactor-șef adjunct al Tribunei din Cluj,
în colțul lui predilect, cu evocări de istorie domnească (R. Wagner).


Vasilica Tastaman și buna dispoziție, prietene de nedespărțit (Const. Cioboată).


Desen în 110 kW pe fond de Bărăgan (V. Moldovan).


Love Story, cu Anda Călugăreanu și Dan Tufaru. Și cu happy-end (Gh. Dumitru).


Vida Gheza, vrăjitorul. Atinge lemnul cu duflul său și lemnul începe 
să povestească...(Em. Tînjală).


Litoralul românesc își adaugă o faimă nouă: soarele de septembrie (Elena Ghera).


Ciclistul Tudor Vasile, merituosul cîștigător al Turului Româniri ediția 1973,
apare cu întîrziere în paginile revistei noastre. În schimb apare în culori
(Paul Romoșan).


Cine are carte, are parte: de o fotografie frumoasă și multicoloră
în Flacăra (Elena Ghera).


Clop ca al meu mai rar. Nu-i cu pană de cocoș ci cu un cocoș întreg.
Și nu cocoș de ogradă ci cocoș de munte...Numai că amu îmi e țîră somn...
(Sorin Dan).


Cînd gospodinele de pe Valea Izei întind rufele la uscat, nu mai poți deosebi
floarea-cusătură de floarea-floare (Sorin Dan).


Rubrică din Revista Flacăra, Nr. 39. 22 septembrie 1973.