duminică, 6 octombrie 2013

Prezente romanesti peste hotare




Arta plastica contemporana romaneasca


Maia Stefana Oprea


Tabara Internationala de Pictura


Zlatograd, Bulgaria


7 -13 octombrie 2013







Scene din intimitatea monarhilor




Artmark


Romania Regala


Athenee Palace Hilton, Bucuresti


editia a III-a, 22 octombrie 2013




Scene din intimitatea monarhilor, în Licitația ”România Regală” din 22 octombrie

   Unul dintre cele mai intens mediatizate evenimente ale pieței de artă din ultimii ani, Licitația România Regală, aflată deja la cea de-a treia ediție, propune un itinerar captivant de-a lungul a 80 de ani de fascinantă monarhie românească. Peste 150 de obiecte de colecție, fragmente din viața familiei regale sau ale aristocrației vremii, majoritatea cu valoare muzeală, vă așteaptă în expoziție la Palatul Cesianu-Racoviță începând de sâmbătă, 5 octombrie.

97

  În cadrul licitației, se disting chipurile monarhice, imortalizate în ipostaze mai puțin familiare. Unul dintre cele mai inedite loturi îl reprezintă negativul unei fotografii private (cca. 1931) ce o înfățișează pe Regina Maria în costum de baie. Fotograful a surprins-o pe Regină întorcându-se de la plajă, însoțită de o doamnă de onoare, într-o stațiune de pe litoralul italian.   Realizat pe clișeu de sticlă, negativul, al cărei preț de pornire este de 300 de euro, face parte din seria pieselor rare de colecție. Din ciclul fotografiilor marilor monarhi ai României, Principesa Ileana, fiica Reginei Maria, este prezentă în cadrul licitației printr-un pictorial de 10 fotografii realizate pe terasa și în grădina castelului de la Balcic (preț de pornire: 300 de euro)

5

  Puțini sunt cei care știu că prestigioasa revistă americană Time a dedicat numărul din 1 august 1927 Regelui Mihai, a cărui fotografie apare pe coperta principală. Un astfel de exemplar rar este scos la licitație, cu prețul de pornire de 80 de euro. Dintr-o perspectivă occidentală, revista reproduce un episod important din istoria națională: contextul în care Regele Carol al II-lea renunțase la tron, iar Mihai, regele minor, era tutelat de o regență formată din Patriarhul Miron Cristea, Prințul Nicolae și Gheorghe Buzdugan, Președintele Înaltei Curți de Justiție și Casație.
  Debutul literar al Reginei Maria s-a remarcat prin basme și povești pentru copii. Povestirea Regina cea rea, prezentă în licitația Artmark (preț de pornire: 200 de euro), este ilustrată de fiica cea mare a Reginei, Principesa Elisabeta, cu dedicație către sora mai mică, Principesa Mărioara.

40

regina-cea-rea

  Rolul Reginei Maria a fost unul deosebit de important în promovarea imaginii României în lume, unul dintre argumente fiind ediția de lux a volumului Roumania (preț de pornire: 1000 de euro), coordonată chiar de către aceasta. Scris de către Maria Ionescu sub patronajul Reginei și publicat la Paris, în limba engleză, volumul a fost realizat într-o serie limitată, de 100 de exemplare, destinate colecționarilor americani.

44

  Licitația România Regală se desfășoară marți, 22 octombrie, ora 19:00, la Athénée Palace Hilton. Expoziția loturilor poate fi vizitată începând de sâmbătă, 5 octombrie, până luni, 21 octombrie, la Palatul Cesianu-Racoviță, Str. C. A. Rosetti nr. 5 și marți, 22 octombrie, la Athénée Palace Hilton, orele 10:00 – 19:00.

In Memoriam Gheorghe Struna (III)




Colectii si Colectionari


Cartofilie


Porturi si Vapoare




Introducere


  Articolul face parte dintr-un nou serial. Acesta se doreste a fi un omagiu adus unui pasionat colectionar, filatelist in primul rand, dar si cartofil. Colegii din Asociatia Filatelistilor Timisoara isi aduc aminte cu siguranta de Gheorghe Struna si sunt convins ca intr-un mod elogios.
  Dincolo de satisfactiile personale pe care ti le aduce orice colectie, eu cred ca nu exista implinire mai mare decat aceea in care rodul pasiunii tale, dincolo de premiile obtinute in cadrul unor expozitii, indiferent de rangul acestora, ajunge la un public cat mai larg, la sufletul lui as indrazni sa spun.
  Acesta este si rostul demersului meu: de a face sa parvina la cat mai multi dintre noi aceste imagini, stranse cu migala, cu sacrificii uneori, imagini ale unei pasiuni de-o viata. Viata din pacate curmata prea repede.
  Multumesc mult fiicei lui Gheorghe Struna pentru acordul pe care si l-a dat in a impartasi din rezultatele pasiunii tatalui ei. Si mai trebuie sa aduc multumirile mele D-nei Dorotea Momir fara de care nici nu as fi stiut de aceste adevarate comori pe care vi le voi prezenta in serial. Tot Doro s-a ingrijit de scanarea cartilor postale ca si de "expedierea" lor catre mine; cheltuind un timp extrem de pretios fie si numai pentru propria-i pasiune (filumenia). 
  Tare mi-as dori ca articolele publicate sub titulatura In Memoriam Gheorghe Struna sa va provoace interes si apreciere. Printr-un like, un comentariu sau distribuire in propriul cerc de prieteni. Poate ca cineva s-ar bucura, acolo Sus...





Constanta. Vedere din Port.


Constanta. S. M. R. Vaporul Dacia. 1895 (?)


Constanta. Vaporul Regele Carol I. 1899.


Vaporul Regele Carol I in portul Constantinopol. 1901.


Noile Vedette Romane. 1910.


Constanta. Vedere din Port. 1914.


Constanta. Vedere generala din Port (cu nava Imperatul Traian). 1914.


Constanta. Vaporul Elisabeta si bricul Mircea in port.


Bricul Mircea. 


Constanta. Vapoarele Regele Carol, Romania si Principesa Maria in port.


Constanta. Vaporul Romania.


Constanta. Vaporul Romania.


Constanta. Vaporul Marasesti.


Constanta. Vaporul Marasesti.


Constanta. Vasul Maresti. 


Constanta. Vapoare de razboi si prinzatoare de mine.


Constanta. Vapoare de Rasboi si Cuibu Regini de pe dig.


Constanta. Vaporul principesa Maria si vederea orasului cu primaria. 1925.


Constanta. Vaporul Imparatul Traian si Elisabeta. 1926.


Vaporul Imparatul Traian naufragiat.



Constanta. Vasele de razboi Marasti si Marasesti. 1933.


Constanta. Vaporul Romania. 1934.


Constanta. Vasul Regele Carol I si Gara Maritima. 1935.


Constanta. Gara Maritima. 1936.


Constanta. Vedere din Port. 1936.


Constanta. Vaporul Polonia. 1937.


Constanta. Submarinul Delfinul la sosirea in tara. 1937.


Constanta. Botezul Submarinului Delfinul. 1938.


Constanta. N.M.S. Regina Maria si Submarinul Delfinul.


Constanta. Motonava Transilvania. 1939.


Constanta. Vedere din Port. 1942.



Motonava Transilvania in portul Constanta. Anii '60.

Si cateva acuarele din Constanta...


Portul.



1931.




Cazino si bulevardul.


Scoborarea la mare.


Bricul Mircea. Nava scoala construita in 1882. Aceasta frumoasa corabie este si astazi in serviciul marinei regale. Constructie engleza foarte reusita. Are 350 tone deplasament si e lung de 35 m. Pentru timpul sau a fost una dintre cele mai mari rapide corabii - mergand cu 16-17 noduri pe vant bun. Aquarela de Stiubei D.


Anii '70.


Ilustrata cu stampila speciala Expozitia Filatelica Marina 78 (6 august 1978).



Techir-Ghiol. Farul Turla. 1925.


Mangalia. Vederea Portului. 1909.


Bazias. Antebelica.


Orsova. Comisiunea Internationale Dunareana.


Yahtul Regal Stefan cel Mare (fostul vapor de pasageri Orient). Lung de 86 m. Masini cu zbaturi. Aquarela de Stiubei D. Cred ca  pe Dunare, la Cazane.


Turnu Severin. Portul. 1910.


Giurgiu. Portul Ramadan.


Calarasi. Portul. 1914.


Cernavoda. Podul Regele Caril I. 1902.


Podul Regele Carol I pe Dunare.


Cerna-Voda. Podul Regele Carol I.


Braila. Vedere din Port. 1903.


Braila. Port.


Braila. Portul. 1940.


Vedere din Portul Galati.


Galati. Vedere Generala din Port. 1921.



Galati. Docurile.


Portul Galati.


Galati. Palatul Navigatiei. 1924.


Galati. Vaporul Carolus Primus al Comisiunii Europene. 1928.



Galati. Vaporul Principele Mircea. 1929.


Galati. Navigatia Fluviala Romana. 1931.


Galati. Debarcaderul. 1931.


Galati. Vapor romanesc la cheiu 1.


Galati. Palatul Navigatiei. 1939.


Galati. Vaporul pentru Braila. 1939.


Galati. Libertatea. 1973.


Portul Sulina.


Sulina. Incarcari pe timpul iernei.


Sulina. Farul de Nord. 


Nava rapida Poseidon (imi pare navigand pe unul dintre bratele Dunarii, in Delta). 1988.


Nava Oltenita (pe Dunare, cred). Anii '70.


Un vapor pe Nistru la Tighina.