miercuri, 26 februarie 2020

Târgul de Mărțișor




Muzeul Național de Geologie


București


27 februarie - 8 martie 2020





Anotimpuri (Anotimpurile dragostei)




De pe ecranele cinematografelor de-odinioară 


Cinemateca




Artistul poporului Ștefan Braborescu este distribuit în filmul Anotimpurile dragostei
de Savel Stiopul. Același regizor i-a dedicat, cu cîțiva ani în urmă, un interesant 
medalion cinematografic.






Moment de lucru la Anotimpurile dragostei. 
În fotografie regizorul Savel Stiopul și mașiniștii echipei (în stînga).

***În cele din urmă, filmul a fost distribuit sub titlul Anotimpuri (n.a.) 
Articol publicat în Revista Cinema, Nr. 6. Iunie 1963.




Revista Flacăra, Nr. 19. 9 mai 1964.

Despre Dragobete...după Platon




Marius Andro 


Muzeul Științei și Tehnicii Ștefan Procopiu, Iași 


26 februarie 2020





Pe simezele ploieștene - Bucuria artei




Arta plastică contemporană românească 


Diana Lemnaru 


Galeria de Artă Ploiești


27 februarie - 11 martie 2020





Chipul femeii în fotografie și carte poștală




Muzeul Ținutului Cahul


Cahul, Republica Moldova


2 martie - 1 mai 2020





Pe simezele teleormănene - Dialoguri




Arta plastică contemporană românească 


Marian Crângașu, Marius Nistor 


Muzeul Județean Teleorman, Alexandria


28 februarie - 27 martie 2020





Album de artă




Lansare de carte


Lucia Valentina Stanciu


Casa de Licitații Vikart, București


27 februarie 2020




   Într-o confesiune de suflet Rodica Toth Poiată mărturisea: "Schițele si eboșele se nasc spontan ca expresie a unei stări artistice premergătoare. Pictura în sine, pensulația, amestecurile cromatice, contrastele rezultate, aduc un nou suflu surprinzător care mă poartă pe un drum la capătul căruia îmi reevaluez punctul de plecare cu emoție. În dorința de autodepășire, sunt mulțumită doar atunci când ideea inițială a prins contur, întrupându-se în imagini printate prin tușe și armonii cromatice ce exprimă esența profundă a realității.”
Este de remarcat dragostea artistei pentru arta corpului uman, în diferite direcții expresive și stări energice deosebite, cu precădere aplecarea sa spre corpul femeii, ceea ce este mai rar întâlnit în arta feminină în general și în cea contemporană în special.
    Sunt mărturii edificatoare pentru înțelegerea scopurilor urmărite în pictură de Rodica Toth Poiată: nu forma și culoarea în sine o fascinează, ci puterea lor de a transmite idei, impresii, trăiri, sentimente, capacitatea de a spune fără cuvinte ceva despre un moment, o stare sau o experiență de viață.

Salonul de literatură Junimea




Roxana Maria Prisecariu


Muzeul Mihai Eminescu, Iași


27 februarie 2020