miercuri, 17 octombrie 2012

Pe simezele focsanene



Arta plastica contemporana romaneasca


Liviu Nedelcu, Alexandru Grosu


Galeria de Arta, Focsani


18 octombrie 2012






Prezinta: Alexandru Titu si Constantin Prut

   Diferiţi ca opţiune stilistică şi câmpuri poetice frecventate, pictorul Liviu Nedelcu şi sculptorul Alexandru Grosu au în comun aceeaşi extindere a relaţiilor de formalizare şi strategii de metaforizare, dintre imagine si realitate, nesegmentată de rigorile unui realism mimetic sau al unui abstracţionism radical. Cei doi artişti evoluează firesc între polii reprezentării şi autoexpresiei pe un traseu mediat de intensitatea subiectivizării, de dominanta expresionistă, ale cărei diferenţe de interpretare creativă diferă, însă, nu doar în funcţie de datele impuse de rigorile spaţializării sau condiţia materializării semnelor (sintagmelor vizuale), ci şi a referinţelor culturale şi directe la realitatea concretă, uneori deja filtrată cultural, şi de  statutul semantic.

   Liviu Nedelcu propune în selecţia de lucrări actuală un crochiu al creaţiei sale din ultimii ani, marcând această complexitate a problemelor plastice, şi teoretice, impuse de vocaţia sa expresionist lirică (gestuală) în concurenţă cu interesul pentru teme culturale ca Frumosul concentrat în elocventa sinecdocă a frumuseţii feminine, sau filonul autobiografic, cu capacitatea sa de generalizare. Un alt nucleu semantic îl constituie experienţa sacrului, cu sistemul său iconografic, tratat cu o adaptare stilistică actualizantă a rigorilor reprezentării tradiţionale ale creştinismului răsăritean, segment al creaţiei care nu a fost, programatic, inclus acestei expoziţii.
   Dar aceste solicitări variate care asigură înnoirea permanentă a repertoriilor sale nu produce rupturi stilistice, ci, integrându-se esteticii hibridării şi metamorfozelor şi mixajelor de limbaj, integrează cel mai ades discursurile figurative, mai sintetice sau mai pronunţat mimetice, dinamicii libere şi impulsive a spaţializărilor sale expresionist lirice. Chiar şi atunci când subiectul imaginii cere o stabilizare provizorie, sau sugerează un preludiu al ieşirii din timpul uman, prezenţa neliniştită a timpului este semnalată de vibraţia unor elemente de context sau chiar semnalează figurat timpul în desfăşurare, chiar dacă devenit exterior (de pildă, în succesivele portrete duble ale părinţilor, de o calmă retorică a solitudinii şi poate a reîntoarcerii la timpurile nondiscursive, latente, în marginea cărora se derulează imperiul facticităţii).
   Prezenţa acestui patos al concretului niciodată absent din profunzimea referinţei asigură picturii sale ce coagulează gestul în semn, discursul liber în temporalitatea materializată şi generatoare de materialitate spaţializare integrată substanţei sau integratoare, localizantă, acea densitate narativă şi reflexivă a libertăţii care nu sacrifică în favoarea unei purităţi stilistice fastuoasa bogăţie a lumii efemere dar mirifice, vitale, impure, dar seducătoare, a permanentei regenerări.     
  Regenerarea biologică, dincolo de o identitate individualizantă, ca principiu al permanenţei în act  (sugerat de o lucrare gestual abstractă, Cuibul), sau de senzualitatea nudurilor feminine. Indiferent de regimul formei, mimetice sau gestual informale, formă în devenire şi disoluţie, constanta creaţiei sale este o picturalitate care nu lasă evenimentul sau figura, pata sau figura, să se detaşeze monadic de spaţiu, şi senzualitatea rafinată a cromaticii sale, ce armonizează la nivelul compoziţiei sau seriei ce compune o suită, şi în fiecare dintre detaliile suprafeţei, ce are, la rândul său statutul unei compoziţii.
   Alexandru Grosu investighează, la aceeaşi intersecţie fertilă dintre  investirile analitic plastice (conducând spre explicitarea structurii) şi semanticitatea sa ca joc referenţial deschis. Multe dintre ciclurile de lucrări legate tematic sau dintre proiectele monumentale sunt centrate de figura umană, descriptiv sintetizată sau redusă la un semn aproape (dar niciodată cu desăvârşire) abstract. Uneori, figura umană cel mai ades eroizată, impostată autoritar în spaţiu, este substituită de o figură animalieră emblematică, încărcată de suplimente de semnificaţie ce o integrează mitologiei umanului. Proiectul său expoziţional actual explorează un câmp problematic plastic delimitat de avangardismul istoric, încă neradicalizat în disjuncţia sa faţă de modernismul al cărui program novator era bazat pe  preocupările pur formale sub semnul esteticităţii autonome la a cărui provocare a replicat antiestetismul şi extrateritorialitatea traseelor avangardiste, plasându-şi  interesul în dialogul dintre volum, ca prezenţă şi absenţă, ca definit de masă autoritară sau ca grafie ce antrenează zone de consistenţă sau dematerializare cu funcţie expresivă.
    Dacă în compoziţiile în care volumul disciplinează o materie dură, densă, golul colaborează cu tensiunile ce dizlocă – după un program constructiv explicit, spaţializând formele pentru a simultaneiza parcurgerea temporal discursivă a segmentelor/suprafeţelor –,  reducţia spre grafie îi lasă acestei prezenţe/absenţe rolul de a substanţializa spaţiul şi astfel figura. Tensionatele linii de forţă de o intensitate expresivă ce indică fără echivoc apartenenţa stilistică. Relaţia constructivă gol-plin sau volum imaterial şi vector linear constructiv operează însă sub determinarea unui nucleu semnificativ, relevându-şi operaţionalitatea metaforică. Acesta este regimul seriei figurative, expresioniste, – seria de cai în care spaţiul operează macerant, solidar unui timp ostil, sau  sublimant, aderent pe semnificaţiile ascensionale ale dematerializării. Artistul expune şi o serie de piese monolite, consistente, al căror regim este un abstracţionism izomorf repertoriilor biologice, reactualizând fertilele trasee ale suprarealismului nonarativ, dar sub regimul unui formalism mai puţin exuberant.

   (Alexandra Titu, modernism.ro).

Iubeste-ma...America !



Claudia Motea, Al. G. Croitoru


Cinematograful Scala, Bucuresti


18 octombrie 2012 




   Joi, 18 octombrie 2012, ora 19.00, România Film readuce pe marele ecran, la Cinema Scala din București, într-un spectacol de gală extraordinar, Iubeşte-mă… America! de Claudia Motea și Al. G. Croitoru.
   Dupa un turneu plin de succes, în Europa și în America, la cererea publicului, iată din nou, în cinematografe, comedia Iubeşte-mă… America! în regia lui Al. G. Croitoru și în interpretarea actriței româno-canadiene Claudia Motea, care într-un singur spectacol interpretează nu mai puțin de opt personaje cu vârste între 25–80 de ani.
   Iubeşte-mă…America! evocă povestea fascinantă a unei actriţe din România, Stela, care, proaspăt ajunsă pe meleagurile Americii, parcurge etapele dificile ale adaptării, specifice oricărui emigrant din lume.


   Spectacolul a fost premiat în Canada şi în România cucerind publicul spectator atât prin conceptul său inedit de teatru-film, fiind o îngemănare între arta teatrală şi arta filmică, cât şi prin jocul actriţei româno-canadiene Claudia Motea, sub bagheta regizorală a maestrului Al. G. Croitoru.
   În rolul principal, Stela, actriţa cântă, dansează, vorbeşte cu Statuia Libertăţii, devine înger păzitor îngrijându-şi aripile, prăfuite uneori, mănâncă stele cu iubitul ei, trăind sentimentul libertăţii în plin New York. De pe scenă Stela interacţionează cu celelalte şapte personaje de pe ecran.
   La sfârşitul piesei fiecare spectator se va regăsi cu siguranţă în povestea Stelei, înţelegând de ce, în cronici, Claudia Motea este numită "Giulietta Masina a zilelor noastre."
   Premiera spectacolului în Romania a avut loc la Alba Iulia, la Congresul Spiritualităţii Românilor de Pretutindeni – la 1 decembrie 2010, apoi a avut reprezentaţii la Teatrul Evreiesc de Stat Bucureşti, Teatrul Centrului Militar Naţional, Teatrul Gong Sibiu, Teatrul din Bucovina, Teatrul Naţional Radiofonic. Sub egida România Film, spectacolul s-a jucat şi se va juca în cinematografele din Bucureşti (Cinema Corso) şi din ţară (Craiova, Pitesti, Deva, Hunedoara, Cluj).



   Alte participări: în Italia, la Roma, la Festivalul Callatis–Miss România Diaspora (august 2011), la Internaţional Comedy Film Cluj (octombrie 2011) şi în Olanda, la Arnhem la Festivalul Diaspora (Ianuarie 2012).
   În luna iunie a acestui an, spectacolul a fost jucat în America, la Los Angeles, în cadrul Festivalului Hollywood Fringe 2012, unde a avut cinci reprezentații de succes.
   Premii în Canada şi în România: Premiul pentru cea mai bună actriţă (Canada), Premiul pentru cea mai bună piesă scrisa (Canada), Premiul pentru cea mai bună producţie (Canada), Premiul de Popularitate (Canada), Trofeul Hyperion (România), Premiul de Excelență în Teatru (Bucovina), Premiul Gong Sibiu pentru inițiative remarcabile în domeniul artei teatrale românești, Premiul de Excelență în Mișcarea Teatrală Românească (Bucuresti).



   Claudia Motea este o actriţă/dramaturg româno-canadiană. După absolvirea facultății, la clasa profesorilor Virgil Ogăşanu şi Ruxandra Sireteanu, Claudia Motea este aleasă de regizorul Silviu Purcărete în distributia proiectului internaţional, Les Danaides. Cu acest spectacol a participat la cele mai prestigioase festivaluri de teatru din Europa, culminând cu reprezentaţii la Lincoln Center din New York. Pe scena teatrului canadian, s-a impus ca actriţă şi dramaturg, câştigând importante premii pentru actorie şi dramaturgie. Debutul ei hollywoodian a fost în 2010 la The Magic Castle în showul de varietăţi The Big IF, unde a jucat alături de cunoscutul magician-actor Brandon Scott.    
   "O actriţă cu entuziasm contagios şi cu un registru actoricesc de excepţie”, "o luminoasă actriţă şi dramaturg, care se simte acasă în lumea Teatrului şi duce cu ea Arta Dramatică Românească oriunde în lume”, "o noua Giulietta Masina a zilelor noastre”, iată doar câteva pertinente aprecieri culese din cronicile scrise în America şi în România despre această actriţă/dramaturg, care insuflă spectatorului dorinţa de a fi alături de ea în acest spectacol de excepţie, Iubeşte-mă… America!. 
   În luna octombrie a acestui an, sub egida Uniunii Ligilor și Societăților Româno-Americane din SUA, a cărei președinte este Daniela Istrate, personalitate de seamă care s-a dedicat promovării culturii artistice românești în lume, Claudia Motea va pleca într-un turneu american, jucând pentru diaspora de peste ocean și va avea cateva reprezentatii ale noului sau show 
   My Yummy…Coke ! 
în cadrul Festivalului de Comedie de la Los Angeles.



   Al. G. Croitoru este o personalitate marcantă a cinematografiei româneşti, regizor de film şi teatru, scenarist, poet, profesor de Arta Regiei de Film şi Televiziune şi Arta Actorului de Film şi Televiziune la Facultatea de Arte a Universităţii Hyperion, Bucureşti, prodecan al Facultăţii de Arte, Universitatea Hyperion, membru al Academiei TIBERINA din Roma, al Uniunii Cineaştilor-UCIN, Comitetul Internaţional pentru Difuzarea Artelor şi Literelor prin Cinematograf –CIDALC, membru în Juriile Festivalurilor Internaţionale de Film de la Bruxelles şi Versailles. 
   În cariera sa artistică a primit numeroase distincţii, printre care: Premiul CIDALC pentru cel mai bun film de folclor – Menton, Franţa, Trofeul MAURIZIO –Orvieto, Italia, Premiul VITTORIA ALATA acordat de Institutul de Studii Cinematografice – Florenţa, Italia, Premiul pentru calităţi artistice, Festivalul Karlovy Vary, Cehia, Premiul Special al Juriului , Festivalul Internaţional de Film – Roma, Italia, Premiul Special al Juriului, Festivalul Internaţional de Film-Montecatini, Italia, Premiul de Regie şi Marele Premiu la Festivalul de Teatru din Serbia, Medalia de Aur pentru activitatea culturală în teatru-film acordată de Comunitatea Românilor din Serbia. 
    Volumul său de poeme De dragoste, apărut la Editura Eminescu, a fost publicat în franceză, albaneză, maghiară, urmând să apară în viitorul apropiat şi în limbile engleză şi italiană. Recent, filmul său Am o idee, un film interzis în Epoca de Aur a renăscut pe firmamentul cinematografiei românești, având premiera de gală, de mare succes, la Cinema Scala. Datorita reacției pozitive a publicului, în viitorul cel mai apropiat, filmul va rula în cinematografele din țară ce aparțin România Film. La festivitatea de premiere a filmului, Maestrului Al. G. Croitoru i s-au decernat din partea România Film Premiul de Excelență pentru contribuția de excepție în actul de creație a filmului românesc și Ordinul Național Cultural Mihai Eminescu, conferit de Fundația Internațională Mihai Eminescu pentru o viață închinată artei și culturii românești.

(Mădălina Corina Diaconu - libersaspun.3netmedia.ro)


Apeducte din Portugalia



Muzeul National de Istorie a Romaniei


Expozitia de fotografie de Pedro Inacio


Sala Lapidarium, Bucuresti


16 - 28 octombrie 2012

 



Vernisaj: 16 octombrie 2012, ora 17.30
Sala Lapidarium, Calea Victoriei nr.12, Bucureşti.



    Proiectul expoziţional, găzduit de Muzeul Naţional de Istorie a României, concretizat la Bucureşti prin intermediul Camões, Instituto da Cooperação e da Língua din Portugalia şi Fundaţiei Culturale Elena Surdu- Stănescu,  este mai mult decât o expoziţie de fotografie: el se integrează în dialogul artistic iniţiat în 2011 la Muzeul Apei din Lisabona, prin expoziţia Imagens de amor a Elenei Surdu Stănescu (sculptură) şi a Georgetei Grabovschi (pictură), organizată de Institutul Cultural Român. Se construieşte astfel o cale de comunicare între expresii artistice diferite, pe care deschiderea către colaborare le-a adus mai aproape.
   Apeductele, o prezenţă naturală în Portugalia, nu se numără printre reperele peisagistice din România. De aceea fotografiile lui Pedro Inácio sunt o invitaţie de a descoperi cum au apărut ele şi cum oraşele au crescut apoi în jurul lor. Expoziţia propune o altfel de călătorie prin Portugalia, o perspectivă mai complexă, care se adresează atât celor interesaţi de istorie, de arhitectură, cât şi celor interesaţi de specificul lusitan.
   Acest patrimoniu cultural, difuzat pentru prima dată la nivel internaţional, evidenţiază monumente legate de istoria artei şi de aprovizionarea cu apă din Portugalia, construite, majoritatea, între secolele al XVI-lea şi al XIX-lea. Structurile sunt prezentate în funcţie de localizarea geografică, de la nord la sudul ţării, un factor important pentru tipologia fiecărui apeduct. Această iniţiativă fotografică urmăreşte atât cercetarea apeductelor portugheze, cât şi să aducă un tribut tuturor celor care le-au înfăptuit (portughezi şi străini,) punând accent pe arta şi priceperea cu care au construit o moştenire culturală şi istorică aparte. (Pedro Inácio)
   Pedro Inácio este muzeolog, coordonatorul Muzeului de Apă a Companiei Portugheze a Apelor Libere (EPAL) şi vicepreşedinte al Asociaţiei Portugheze de Muzeologie (APOM). Participă la expoziţii colective şi individuale din 2005, în diferite muzee şi spaţii culturale din Portugalia şi din străinătate: biblioteci, castele, galerii, muzee, mănăstiri. A participat la peste treizeci de expoziţii, dedicate următoarelor subiecte: apă, artă sacră, apeducte, berze, pâine şi stânci. În 2011 publică două cărţi: “Liniştea berzelor”, împreună cu fratele său Carlos Inácio şi “Apeducte din Portugalia, artă şi patrimoniu”, editată de EPAL. Lucrările sale au fost publicate şi premiate nu numai o dată, şi sunt reprezentate în colecţii publice şi private. Natura şi arheologia industrială sunt două din temele sale preferate.
    Cele douăzeci de fotografii ale lui Pedro Inácio poartă până la Bucureşti, precum apeductele care purtau apa de la izvor, poveşti din istoria şi arhitectura Portugaliei, pe care vă invităm să le descoperiţi în această expoziţie.

Program:  miercuri - duminică, între orele 10.00 – 18.00.

Fete, lucruri, interfete



Arta plastica contemporana romaneasca


Dorel Topan


Muzeul Judetean de Arta Centrul Artistic Baia Mare


septembrie - octombrie 2012

 



Curatori: dr. Tiberiu Alexa, dr. Ioan Anghel Negrean


Lansare carte


Dinamica orientarilor estetice in pictura contemporana




17 octombrie 2012, ora 14:00

Salonul International de Arta Fotografica


Primaria, sala de expozitii, Sibiu


Editia a XV-a, 14 - 28 octombrie 2012






Vernisaj: 14 octombrie, ora 12:00. 
Program
Luni -Vineri, intre orele 9 00:-17:00.
Sambata si Duminica intre orele 9:00 -13:00.
Intrarea este libera.

Carte cu masti



Lansare de carte


Marian Dragomir


Biblioteca Judeteana N. Iorga, Ploiesti


27 octombrie 2012



14016105-feat

   Biblioteca Judeţeană N. Iorga din Ploieşti vă invită sâmbătă, 27 octombrie 2012 ora 11:00, la sediul din str. Slt. Erou Călin Cătălin nr. 1, Ploieşti, să participaţi la evenimentul prilejuit de lansarea volumului de versuri Carte cu măşti de Marian Dragomir, volum apărut în 2012 la editura Grinta.
    Atât pentru a prezenta volumul, cât și pentru o dezbatere literară, sunt invitate persoane care au scris despre autor sau care doresc să vorbească despre literele ploieştene, şi nu numai: Nicolae Boaru (dir. Bibliotecii Judeţene N. Iorga, Ploieşti), Florin Dochia (dir. Casei Municipale de Cultură Geo Bogza, Câmpina), Camelia Radu, Adrian Suciu, Amelia Stănescu, Victor Sterom, Gelu N. Ionescu (Cenaclul Atitudini- Casa de Cultură I. L. Caragiale, Ploieşti), Ruxandra Bohat (Cenaclul Orfeu – Biblioteca Judeţenă N. Iorga, Ploiești), Nicolae Dumitrescu, Călin Derzelea, Mălin Te Stan, Martin Culcea, Ioan Vintilă Fintiş, Filip Köllö, George Paşa, Mihai Sandu (rev. Spirala Cunoașterii) etc.

Lansare de carte, simpozioane, celebrari, comemorari


Muzeul Brailei


Braila


octombrie 2012






   Cu ocazia celei de-a 89-a aniversări a proclamării Republicii Turcia, Muzeul Brăilei - în colaborare cu Centrul de Studii Turce Dimitrie Cantemir al Universităţii Bucureşti, Centrul Cultural Atatürk (Ankara) şi Centrul Cultural Turc Yunus Emre (Constanţa), organizează în perioada 18-21 octombrie 2012, la Brăila şi Constanţa, Simpozionul româno-turc cu tema PRIETENIA ISTORICĂ ROMÂNO-TURCĂ ÎN ZONA DUNĂRII ŞI A MĂRII NEGRE.
     Sesiunea de la Muzeul Brăilei se va desfăşura vineri, 19 octombrie, începând cu ora 9.30.
     În cadrul sesiunii, la ora 12.10, va avea loc lansarea volumului O istorie a relaţiilor româno-otomane, cu documente noi din arhivele turceşti a renumitului turcolog român Mihai Maxim, apărut la Editura Istros a Muzeului Brăilei.
     Vor susţine comunicări: prof. dr. Mihai Maxim - directorul Centrului de Studii Turce Dimitrie Cantemir al Universităţii Bucureşti, prof. univ. dr. Ionel Cândea - managerul Muzeului Brăilei, Sayın Ali Karaçali - preşedinte ad-interim la Centrul Cultural Atatürk Ankara, Sayın Haşim Koç – director al Centrului Cultural Turc Yunus Emre Constanţa, Doç. Dr. Cezmi Karasu, Hakan Engin, prof. dr. Eugen Nicolae – director adj. al Institutului de Arheologie Bucureşti, Doç. Dr. Uğur Ünal - director general al Arhivelor de Stat de pe lângă Preşedinţia Consiliului de Miniştri din Turcia.





    Caravana proiectului educaţional Educaţia pentru patrimoniu, o formă alternativă de cunoaştere a istoriei se opreşte - vineri, 19 octombrie 2012, ora 12.00, la Şcoala cu Clasele I-VIII Chiscani din judeţul Brăila.
    Viorel Stoian şi dr. Niculina Dinu - muzeografi în cadrul Secţiei Istorie a Muzeului Brăilei vor prezenta elevilor claselor a VII-a şi a VIII-a, îndrumaţi de profesor Geanina Măgeanu, subiecte legate de patrimoniul cultural, valorile de patrimoniu din comună şi măsuri de protejare şi păstrare a acestora.





    Sub egida Academiei Oamenilor de Ştiinţă din România - Secţia de Ştiinţe Istorice şi Arheologie şi a Muzeului Brăilei, în ziua de 17 octombrie, ora 9.30, se desfăşoara la sediul Muzeului Brăilei (Piaţa Traian nr. 3) Simpozionul Brăila în istoria modernă a României.


Program:

1. Prof. univ. dr. Ionel Cândea, 

          Brăila între medieval şi modern. Documente catagrafice şi arheologice
2. Dr. Mihaela-Elena 
          CiocoiţeiBrăila la 1711
3. Dr. Maria Stoica
          Brăila. Evoluţia demografică în epoca modernă
4. Prof. univ. dr. Constantin Buşe
          Consideraţii privind Brăila în regimul de porto-franco
5. Elena Ilie
          Memoria culturală a Brăilei. Case şi personalităţi: Mina Minovici, 
                 Constantin C. Hepites, 
Ana Aslan, D. P. Perpessicius";
6. Dr. Emilia Lica
           Localism creator. Mişcarea «Analelor Brăilei» în perioada interbelică
7. Prof. univ. dr. Ioan Scurtu
           Brăila văzută de unii intelectuali români
8. Ghena Pricop
           Timp liber şi recreere la Brăila în secolul XX
9. Conf. univ. dr. Zamfir Bălan
           Brăileni în galeria culturii naţionale




Muzeul Brăilei împreună cu admiratorii culturii spaniole din oraş au organizat vineri,
12 
octombrie 2012, ora 17.00, la Centrul Cultural Nicăpetre din strada Belvedere nr. 1, o întâlnire dedicată celebrării Zilei Hispanităţii, Dia de la Hispanidad.



Programul serii a cuprins:

- Acorduri în ritmuri spaniole - recital de chitară clasică susţinut de Cosmin Cernat
- Andaluzia prin obiectiv - expoziţie de fotografie realizată de Raluca Polea
- Spania Transatlantică – văzută şi comentată de Raluca Pascu
- Frumuseţile Spaniei – prezentate de Ioan Maliş, managerul firmei de turism Il 
        Vulture Exim
- Mini-concert de chitară susţinut de Mădălina Nedelcu, Cristian Caran şi Cristina
        Motolea, elevi ai profesorului Marius Serban.








  Miercuri, 10 octombrie 2012, ora 16.00, la sediul Muzeului Brăilei (Piaţa Traian nr. 3), a avut loc o manifestare dedicată Zilei Holocaustului din România cu titlul Rugurile vieţii.    


  Manifestarea a fost organizată de Muzeul Brăilei, în colaborare cu Grupul Şcolar Industrial Anghel Saligny Brăila, Liceul Pedagogic D. Panaitescu Perpessicius Brăila şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Brăila.    Coordonator: dr. Adrian Trifan, cercetător în cadrul Secţiei Istorie a Muzeului Brăilei.





Program:





- Semnificaţia zilei de 9 octombrie -       


       profesor Adriana Dumitrescu, Grup Şcolar Industrial Anghel Saligny


- Amintirile Soniei Palty –        


       moment comemorativ realizat de elevii clasei a VIII-a a Grupului Şcolar

           Industrial Anghel Saligny, Braila 


- Anul 1941 în drama evreilor din Brăila şi România -           
       prezentare comparativă realizată de profesor Ştefan Aftodor, Şcoala cu Clasele 
            I-VIII Fanus Neagu, Braila


-prelegeri şi prezentări Power Point ce au ca temă evreii din România în anii celui 
           de-al II-lea Razboi Mondial.

       realizate de elevii Liceului Pedagogic D. Panaitescu Perpessicius, Brăila, 





            coordonaţi de profesor Bertescu Manuela.