luni, 23 februarie 2015

Rasfoind pagini vechi de reviste si ziare




Colectii si Colectionari


Romania de-altadata





    În cursul ședintei Secretariatului CC al PCR din ziua de 18 octombrie 1977, Nicolae Ceaușescu a anunțat decizia ca revista pentru copii Arici-Pogonici să fie transformată în revista Șoimii patriei (conform ro.wikipedia.org). Cum pe Pogonici l-am citit cu destul interes, la vremea respectiva, m-am gandit sa rasfoim impreuna paginile acestei publicatii de acum mai bine de un sfert de secol. Mai ales ca, pentru exemplificare, am ales chiar ultimul numar.
Si nu pentru ca Nea Nicu' s-a gandit la o noua titulatura... 


Stiri "calde", citite pe nerasuflate de naparstoci...






Ilustratii: Albin Stanescu.



Titulatura colajului usor tembela...
Mai sunt incluse poezii din Trinidad-Tobago si Canada.







Doua pagini semnate Ileana Ronai - 
Muzeul de Istorie Naturala Grigore Antipa.


De la noi...


...din gradinita.



...de parca puteam "sa ne intristam!".


Se revine la indoctrinare, nu care cumva micutii sa-si piarda 
antrenamentul...


Pret: 2 lei.
Ca cei mai tineri sa poata evalua, o paine neagra costa: 2, 5 lei.
Intermediara 3,20. Iar cea alba, din ce in ce mai rara: 3,60.


Citind cu atentie versurile am senzatia ca cenzura nu prea si-a facut bine datoria.
In primul rand "dragilor conducatori", adica fara sa fie nominalizat cuplul
mult iubit?
Dar mai ales, cum "sa ne lumineze tara" ? Adica ce, EI nu ne dadeau 
suficient curent electric pana atunci?

***O adanca plecaciune pentru Dl. Victor Borcia.
Care mi-a daruit acest exemplar in preajma Craciunului. 
Chiar si in lipsa mea de-acasa...


Un comentariu: