joi, 8 mai 2014

O viață de țărancă




Lansare de carte


Marghiolița Huzum


Muzeul Național al Țăranului Român, București


8 mai 2014



   Fundația Sfinții Închisorilor vă invită să zăbovim împreună o seară, la povești, ascultând-o pe Marghiolița Huzum cu prilejul lansării volumului O viață de țărancă. 
   Ne vom întâlni joi, 8 mai 2014, de la ora 18:00, la Muzeul Național al Țăranului Român, la Studioul Horia Bernea (intrarea din strada Monetăriei, prin curtea interioară).
  Cartea apare cu o heretisire a IPS Calinic Argeșeanul și cu o prefață a cunoscutului etnolog si teolog Costion Nicolescu, la editura Fundației Sfinții Închisorilor. 
   Marghiolița Huzum este o țărancă de 83 de ani din Vaslui, înzestrată de Dumnezeu cu darul unei vorbe curgătoare, limpede, cu parfumul și culoarea zonei din care provine. De-a lungul anilor trece prin război, pierderea Basarabiei, comunizare și colectivizare, evenimente pe care le primește cu înțelepciunea si așezarea românului de la sat, rămânând dârză în prispa casei pe care a construit-o cu propriile-i mâini. 
   "Am scris o parte din câte le-am trăit, bune şi rele, cu gândul că mâine voi pleca în lumia cialaltă, acolo unde mă va trimite Dumnezeu. De multe ori m-am temut că nu voi mai apuca să termin de scris aieste caiete. M-am rugat Măicuţei Domnului şi numai în ea mi-am pus tot timpul nădejdia...Şi m-am rugat ei ca o ţărancă simplă, cu credinţă, ca să-mi ierte păcatele şi să mi le ştiargă cu lacrimile ei sfinte" (
Marghiolița Huzum).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu