Arta plastica contemporana romaneasca
Mariea Boz, Lacramioara Boz, Demetriad Balanescu,
Ofelia Hutul, Raluca Hreniuc
Muzeul Judetean Stefan cel Mare, Vaslui
15 iunie - 20 iulie 2013
Evenimentul expozițional este găzduit de Muzeul Județean Ștefan Cel Mare din Vaslui, în sala Arta și este dedicat poetului național Mihai Eminescu.
Mari iubitori ai operei eminesciene, artiștii expozanți: Mariea Boz,
Lăcrămioara Boz, Demetriad Bălănescu, Ofelia Huțul și Raluca Hreniuc,
ilustrează nu atât opera cât trăirile, sentimentele și emoțiile poetului
simțite în fața frumuseților naturii în general sau în fața unor
elemente particulare și spectaculoase.
Vernisajul expoziției va avea loc pe data de 18 iunie de la ora 17.00 .
Prezintă: critic, lector univ. dr. Emanuela Ilie, directorul Muzeului
Județean Ștefan Cel Mare din Vaslui, dr. Laurențiu Chiriac și
muzeograful Marian Antoniu.
Pictorița Mariea Boz ne propune Ritmuri zugrăvite în culori stranii și
complexe care țin de o dublă polaritate, prelungind parcă viața reală
în forme punctate: “În compozițiile de factură modernă – ne spune ea,
procesez teme plastice, le metamorfozez căutând noi maniere de a
transmite mesaje publicului meu. Acum mă preocupă Ritmurile în duct
continuu exprimând mișcări unduioase sau expresiv-puternice, adevarate
linii de forță care ne transmit, atunci când le vizualizam, putere și
ideea de tinerețe activă.
Tinerețea lumii îmi apare drept tinerețea
veșnică făgăduită aleșilor care răzbat din ritmurile de formă, de
culoare, de dinamică, cu o puternică forță de regenerare asemănătoare cu
transformările primăverii ca atunci când Persefona apare pe pământ
odată cu primele încolțiri de pe câmpii.”
PR & coordonator promovare mass-media Carmen Sirbu — at Consiliul Judetean Vaslui .
Tainicele Mistere sunt semnate de Demetriad Bălănescu care ne destăinuie:
“Sedus de enigme echivoce și complicate, transpun în alegorii întunecate
fascinația mea pentru realități numai de mine aflate și-mi dezvăluie
slăbiciunile pentru forme nedeslușite, interpretabile, eliberându-mă
astfel de propriile mele fantasme.
Compozițiile mele sunt jocuri
artistice ale forțelor și energiilor proprii care eliberează spre
privitori puteri magice, de renaștere.”
Experimentele Ofeliei Huțul dominate de un albastru fascinant sunt deslușite de
artist astfel: "Experimentele artistice din viața mea de plastician se
succed cu rapiditate. Exercițiile de culoare aduc picturii mele refaceri
importante care țin de cromatică, transformări care se definesc drept
principale în înnoirea artei mele. Pe de altă parte, semnele și
simbolurile din compoziții îmi exprimă interioritatea oarecum
neliniștită.
Nevoia permanentă de echilibru și armonie care mă
definesc o regăsesc mulți privitori ai lucrărilor mele, în puritatea și
strălucirea pânzelor din urmă. Gama și tonurile de albastru, dominante,
nu întâlnesc nici un obstacol ci se rătăcesc în nemărginire. Mișcările,
sunetele și formele dispar în alternante azurii, exprimând
spiritualitate și puritate așa cum afli în cristal, în diamante sau în
lacrimă.
Gândirea conștientă lasă puțin câte puțin loc celei
inconștiente, tot așa cum lumina zilei devine pe nesimțite lumina
albastră a nopții. Contracții și contraste diferite îmi ritmează viața
în mod straniu, pentru care am găsit terapie în albastru. Un albastru
special care îmi crează o impresie de odihnă terestră și de mulțumire
profundă, de o gravitate solemnă.
Vă invit să simțim impreună
consonanța dintre Adevăr, Moarte și Zei, guvernată de tonuri
sacralizate, percepute ca fiind spațiile Câmpiilor Elizee și să ne
bucurăm totodată de câteva reprezentări care ne oferă o eliberare din
realul imediat.”
Sculptorița
Raluca Hreniuc ni se confesează astfel: “Expoziția Afective mi-a fost
inspirată de zeița dragostei a lui Fidias sau poate de zeitatea indiană
a materiei filosofale.
Nimfele, neriedele, simboluri ale
perfecțiunii sexului slab, ale fecundității și fertilității, în care
devin desigur muze, în dorința de a da volumetrie frumuseții feminine.
Simboluri ale acelor sentimente, ale maternității, ele au și valoare
mitică, impriul lor fiind nesfârșit.
Afrodita ivită din spuma mării
șovaie parcă între Hefaistos și Ares, nehotărâtă ca orice femeie… dar
celelalte modele ale mele lasă impresia unor mișcări molcome ca ale
felinelor și ascund ceea ce este făcut pentru a fi văzut dar arată ceea
ce este făcut pentru a fi tainuit.
Siluetele cioplite de mine în
lemn își deconspiră caracterele și atitudinile. Ele sunt gândite pentru a
decora ambientul avizaților, fiind preferate și de public pentru a le
face lucuințele mai agreabile”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu