luni, 17 iunie 2013

Ritmuri. Structuri. Mistere. Experimente. Afective,




Arta plastica contemporana romaneasca


Mariea Boz, Lacramioara Boz, Demetriad Balanescu, 

Ofelia Hutul, Raluca Hreniuc


Muzeul Judetean Stefan cel Mare, Vaslui


15 iunie - 20 iulie 2013





  Uniunea Artiștilor Plastici din România – Filiala Iași, Consiliul Județean Vaslui și Muzeul Județean Ștefan Cel Mare din Vaslui organizează în perioada 15 iunie - 20 iulie 2013 expoziția de arte vizuale Ritmuri. Structuri. Mistere. Experimente. Afective.
  Evenimentul expozițional este găzduit de Muzeul Județean Ștefan Cel Mare din Vaslui, în sala Arta și este dedicat poetului național Mihai Eminescu.

  Mari iubitori ai operei eminesciene, artiștii expozanți: Mariea Boz, Lăcrămioara Boz, Demetriad Bălănescu, Ofelia Huțul și Raluca Hreniuc, ilustrează nu atât opera cât trăirile, sentimentele și emoțiile poetului simțite în fața frumuseților naturii în general sau în fața unor elemente particulare și spectaculoase.
  Vernisajul expoziției va avea loc pe data de 18 iunie de la ora 17.00 .
  Prezintă: critic, lector univ. dr. Emanuela Ilie, directorul Muzeului Județean Ștefan Cel Mare din Vaslui, dr. Laurențiu Chiriac și muzeograful Marian Antoniu.


  Pictorița Mariea Boz ne propune Ritmuri zugrăvite în culori stranii și complexe care țin de o dublă polaritate, prelungind parcă viața reală în forme punctate: “În compozițiile de factură modernă – ne spune ea, procesez teme plastice, le metamorfozez căutând noi maniere de a transmite mesaje publicului meu. Acum mă preocupă Ritmurile în duct continuu exprimând mișcări unduioase sau expresiv-puternice, adevarate linii de forță care ne transmit, atunci când le vizualizam, putere și ideea de tinerețe activă.
  Tinerețea lumii îmi apare drept tinerețea veșnică făgăduită aleșilor care răzbat din ritmurile de formă, de culoare, de dinamică, cu o puternică forță de regenerare asemănătoare cu transformările primăverii ca atunci când Persefona apare pe pământ odată cu primele încolțiri de pe câmpii.”

PR & coordonator promovare mass-media Carmen Sirbu — at Consiliul Judetean Vaslui .




  Tainicele Mistere sunt semnate de Demetriad Bălănescu care ne destăinuie: “Sedus de enigme echivoce și complicate, transpun în alegorii întunecate fascinația mea pentru realități numai de mine aflate și-mi dezvăluie slăbiciunile pentru forme nedeslușite, interpretabile, eliberându-mă astfel de propriile mele fantasme. 


  Compozițiile mele sunt jocuri artistice ale forțelor și energiilor proprii care eliberează spre privitori puteri magice, de renaștere.”





  Experimentele Ofeliei Huțul dominate de un albastru fascinant sunt deslușite de artist astfel: "Experimentele artistice din viața mea de plastician se succed cu rapiditate. Exercițiile de culoare aduc picturii mele refaceri importante care țin de cromatică, transformări care se definesc drept principale în înnoirea artei mele. Pe de altă parte, semnele și simbolurile din compoziții îmi exprimă interioritatea oarecum neliniștită. 



   Nevoia permanentă de echilibru și armonie care mă definesc o regăsesc mulți privitori ai lucrărilor mele, în puritatea și strălucirea pânzelor din urmă. Gama și tonurile de albastru, dominante, nu întâlnesc nici un obstacol ci se rătăcesc în nemărginire. Mișcările, sunetele și formele dispar în alternante azurii, exprimând spiritualitate și puritate așa cum afli în cristal, în diamante sau în lacrimă. 


  Gândirea conștientă lasă puțin câte puțin loc celei inconștiente, tot așa cum lumina zilei devine pe nesimțite lumina albastră a nopții. Contracții și contraste diferite îmi ritmează viața în mod straniu, pentru care am găsit terapie în albastru. Un albastru special care îmi crează o impresie de odihnă terestră și de mulțumire profundă, de o gravitate solemnă. 


Vă invit să simțim impreună consonanța dintre Adevăr, Moarte și Zei, guvernată de tonuri sacralizate, percepute ca fiind spațiile Câmpiilor Elizee și să ne bucurăm totodată de câteva reprezentări care ne oferă o eliberare din realul imediat.”







   Sculptorița Raluca Hreniuc ni se confesează astfel: “Expoziția Afective mi-a fost inspirată de zeița dragostei a lui Fidias sau poate de zeitatea indiană a materiei filosofale. 




   Nimfele, neriedele, simboluri ale perfecțiunii sexului slab, ale fecundității și fertilității, în care devin desigur muze, în dorința de a da volumetrie frumuseții feminine. Simboluri ale acelor sentimente, ale maternității, ele au și valoare mitică, impriul lor fiind nesfârșit.



  Afrodita ivită din spuma mării șovaie parcă între Hefaistos și Ares, nehotărâtă ca orice femeie… dar celelalte modele ale mele lasă impresia unor mișcări molcome ca ale felinelor și ascund ceea ce este făcut pentru a fi văzut dar arată ceea ce este făcut pentru a fi tainuit.



Siluetele cioplite de mine în lemn își deconspiră caracterele și atitudinile. Ele sunt gândite pentru a decora ambientul avizaților, fiind preferate și de public pentru a le face lucuințele mai agreabile”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu