Lansare de carte
Adrian Majuru
Grand Hotel Continental, București
22 februarie 2018
Joi, 22 februarie, ora 18:00, scriitorul Adrian Majuru,
director al Muzeului Municipiului București, lansează a doua ediție a volumului
său Destinul din oglindă - micro-roman fantastic ilustrat apărut la Oscar
Print, editura Tipografie. Sunt invitați să participe toți cei interesați.
Lansarea are loc la Grand Hotel Continental (Calea Victoriei
nr. 56, colț cu str. Ion Câmpineanu - intrarea din Ion Câmpineanu), la etajul 4
(Sala Tonitza).
Invitații speciali ai autorului sunt actorii Irina Movilă și
Marius Bodochi de la Teatrul Național București.
Despre autor
Istoricul și scriitorul Adrian Majuru (n. 1968), directorul
Muzeului Muncipiului București, este cunoscut publicului pentru lucrările sale
de istorie publicate în ultimii 15 ani, și este autorul unor volume de proză
scurtă precum Șapte variațiuni pentru flautul fermecat (Oscar Print, 2011),
sau Legenda Khazară (Caligraf, 2008). De asemenea, Adrian Majuru este autorul
textului romanului grafic Tata Moșu.O poveste interbelică (MMB, 2016). Acesta
este primul roman grafic exclusiv românesc (în sensul că subiectul romanului,
autorul textului, ilustratorul și editura sunt românești). Prima ediție a
micro-romanului fantastic ilustrat Destinul din oglindă a fost publicată în
anul 2005 de Editura Paralela 45, aceasta fiind și lucrarea de debut literar a
autorului.
Recenzii
Bogdan Suceavă (Timpul, 2005) - ”În romanul intitulat Destinul din oglindă Adrian Majuru recurge la o soluție literară similară
celei adoptate de Eduardo Galeano, dar pe care nu cred că am mai avut ocazia de
a o vedea vreodată încercată în literatura română, și în nici un caz cu un
mixaj atât de veridic de ficțiune și realitate, de iluzie și recurs la
acuratețea documentului istoric. Romanul lui A. Majuru recompune istoria
Bucureștiului din ultimii 200 de ani, adică era (acum apusă), a unei capitale
europene decente, când noblețea nu era o iluzie și grația nu era o raritate.
Naratorul din romanul lui Adrian Majuru se disimulează în umbra fiecărei scene
cu o discreție pe care i-o bănuim și autorului, ca și cum și-ar dori să nu îl
simțim și să nu ne atingă, cu excepția acelor momente când își propune să
puncteze ceva ce nu putea trecut cu vederea... (...) Efectul suprapunerii
tuturor acestor tablouri într-o singură ședință de lectură e halucinant: cu
toate momentele reamintite aproape simultan, Bucureștiul devine personaj,
geografia ajunge să domine destinele. Și e un oraș al dezamăgirilor și
tragediilor... Lumea lui Adrian Majuru e profund îndatorată nu doar minuțioasei
documentări istorice (cu referințe la Ionescu-Gion și alți iconografi ai lumii
bucureștene), ci și artei de a reciti în spirit și faptă pe Mateiu Caragiale."
Valentin Protopopescu (Ziua, 2005) - "(...) Carte dificil de
clasat, căci este un melanj savant de realitate și ficțiune, Destinul din
oglindă câștigă foarte mult prin ilustrațiile ingenios alese, ce întovărășesc
inspirat alegațiile fanteziste și referirile istorice stricte ale autorului.
Recunoscându-și modele și influențe precum Portretul lui Dorian Gray de Oscar
Wilde, Craii de Curtea Veche de Mateiu Caragiale, Peisaj pictat în ceai de
Milorad Pavic și Enciclopedia morților de Danilo Kiš, Adrian Majuru are
inteligența să se înscrie într-o tradiție literară venerabilă și extrem de
iubită de cititori. (...) Mi-a plăcut Destinul din oglindă pentru că e un
exemplu de soluție literară inteligentă care trezește interesul nostru pentru
destine relevante ale ultimului veac. (....) Adrian Majuru recurge la o soluție
similară celei adoptate de Eduardo Galeano, dar pe care nu cred că am mai avut
ocazia de a o vedea vreodată încercată în literatura română, și în nici un caz
cu un mixaj atât de veridic de ficțiune și realitate, de iluzie și recurs la
acuratețea documentului istoric.”
Mihaela Iacobescu (Observator Cultural, 2005) - "(...)
Într-o manieră originală, cu o formulă stilistică pe alocuri poetică,
impregnant de un parfum deosebit care reușește să redea aerul vremurilor de alt
dată, cartea ne invită la o lectură profitabilă dintr-o dublă perspectivă: cea
a plăcerii resimțite la lectura ei și cea a informației acumulate. Nu trebuie
omis nici elementul grafic, constituit dintr-o sumă de fotografii de epocă,
unele alternând cu cele din contemporaneitate, care contribuie la crearea unui
univers și a unei stări la care luăm parte – deși fără voia noastră - cu
încântarea unui călător neobosit. Datorită acestui lucru, Destinul din
oglindă este o prezență inedită în peisajul literar actual, ce nu poate
trecut cu vederea”.
***
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu