miercuri, 7 octombrie 2015

Cate ceva despre Florica si Gheorghe




Romania de-altadata


Oameni care au trecut prin viata


Colectii si Colectionari


Inscrisuri de toate felurile


Un nou prilej de a consulta "inscrisuri" si fotografii cu parfum de epoca...

Florica Derevici s-a nascut pe 12 aprilie 1925, in localitatea Bucium, judetul Iasi.
Urmeaza, incepand cu anul scolar 1943 - 1944, 
cursurile Universitatatii Cuza Voda, Facultata de Medicina, Iasi.


Sa rasfoim impreuna cateva pagini ale
Caietului de Cursuri si Doctorate.










1946.
Carnet de Membru
in Sindicatul Salariatilor C.F.R.
Din document aflam ca la acea data era casatorita cu Gheorge
(medic si el) 
si ca era angajata ca medic "extern".



Sa aflam cate ceva si despre George Meiu.


"Scumpul meu vecin!
Nu ma asteptam la asemenea gest din partea-ti sa-mi scrii a doua oara
fara ca eu sa-ti raspund, iti sunt dator. Mai vecine de cand ai plecat
m'am plictisit grozav nicio distractie ba mai mult am fost chiar la o inmormantare
la Ciobanesti la fata Dl. Petrescu. Ce sa'ti spun ca la moarte plansete etc. Abia
astept sa ma car din Vartoape probabil la 1 incepem scoala...De cand ai plecat n'am mai iesit 
deloc seara sunt un baiat cuminte. Si cei de acasa se mira au impresia ca tu ma luai.
Am fost la cules de porumb de luni pana azi asa ca nici ziua n'am prea iesit.
Acum imi pregatesc geamantanul, am fost cu niste bocanci la pingelit
si'acum ma duc pe la Gicu sa pun o curea la ceas. Mai vecine nu ma uita 
scrie-mi chiar la Vartoape daca ai timp. Astept raspuns. Nesdespartitul
tau vecin. Cu alta ocazie iti scriu mai mult."


Randuri trimise din satul Vartoapele de Sus, Teleorman.


Pe 26 septembrie 1947 
il regasim pe Gheorge in comuna Martinesti, judetul Hunedoara.
Sotia lui, Florica, locuia in Cotroceni, str. Dr. E. Juvara, la nr. 24. 

"Nu stiu daca ai primit scrisoare ce ti-am trimis-o. Acum profit de faptul ca
o femeie din sat pleaca la Bucuresti si sper ca cp va ajunge mai la vreme.
Eu am ajuns bine. Aici sunt oameni instariti si sper sa ma inteleg cu ei.
Deocamdata nu am o casa a mea, stau la moasa pentruca li-e frica la 
oameni ca se va face expropierea caselor inchiriate. O sa vedem ce fac 
zilele acestea. Sper ca o sa reusesc. Ca sa lucrez si la Simeria nu cred 
sa mearga pentru ca e foarte greu. Pe aici se gaseste de toate, chiar si ulei, acum
s-aterminat ca n-au inceput cu cel nou, Au grau, porumb, fructe, lapte cu 5 lei, 
oua cu 2 lei, branza, unt, etc. Sper ca o sa fiu multumit. Notarul mi-a spus
ca la inceput cam o luna e greu. Apoi incep nuntile si pt. ele certificate, afla 
lumea si despre mine si lucrurile vor fi foarte bune. Ar trebui sa te duci cu
ceasul de aur la Pisticiu (?) sa vezi cat iti cere de reparat. Poate ca nu e 
mult si eu as avea nevoie. Tu ce ai mai facut? Ti-ai terminat cu treaba? 
Ai inceput sa inveti? Ce face Costica? Astept vesti de la tine. Sautari de
maini mamicai. Asemenea complimente lui Raul. Te sarut cu drag".
Asa cum am mai scris, erau vremuri complicate (vezi referirea la expropiere)
dar si grele (vezi referirile la abundenta de mancare in raport cu alte
zone in care era foamete - si nu neaparat din cauza Secetei!)


Carte postala are aplicata mai multe stampile publicitare.
Cea prezentata mai sus este cea mai importanta, istoriceste vorbind:
"Svonul trece/leul nou ramine". 


Casa Scanteii a fost construita intre 1952 - 1957.
O parte din fonduri au fost obtinute prin subscriptie publica.
"Benevola", desigur. Meiu Gheorghe a "cotizat" si el...


Un document cu o titulatura oarecum...nehotarata.
Ori e carnet, ori e legitimatie...
Eliberat pe 4 aprilie 1956.
Din cuprinsul caruia aflam ca, la acea data,
Gheorghe era incadrat la Ministerul Sanatatii, Directia Spitale.
In calitate de "sef serv. probl." 




Document din 1957.
Pentru Gheorge pare a fi un regres in cariera.
Din minister, la Aviasan, ca medic de bord, e o diferenta...



Acestea au fost documentele avute la dispozitie.
In continuare va prezint si imagini. Fotografii de familie.


"Matusei mele dela Victorita".
8 iunie 1928, Iasi.


Roman. Iulie 1935.


"Doi baieti si-o fericire. Tica, Zoe, Vlaicu".
Calimanesti. 1937.


"Amintire. N. Raul".
Fotografia Centrala. A. Ditgarz. Piatra Neamt.


Vila Belona, Eforie.
Studio-Fotografic Constanta, str. Carol, no. 56.
Sucursale: Str. Stefan cel Mare no. 36, Eforie, Techirghiol
si Carmen Sylva (Eforie Sud de azi; n.a.)


Foto: Ditgarz, Piatra Neamt.



"Dl. Valeriu".
Studio Foto EB Kuttler & ...
Prin '42-'43.


"Cu multa afectiune Familiei Meiu. Eugenie".
16 iulie 1943.


"Familiei Gh. Meiu, cu mult drag.
fr. Eug. Bratinoiu".


Dr. M. Derevici



Septembrie 1943.


Foto: M. Vesa. Suc. Calimanesti.










4 comentarii:

  1. interesant! sunteti parte din familia derevici, sau apropiati?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu, ceea ce am expus le-am găsit într-un târg de vechituri.

    RăspundețiȘtergere
  3. Încă aveti fotografiile? Eu știu familia.

    RăspundețiȘtergere
  4. O, da. Nu arunc și nu vând nimic...Partea cu depozitarea este mai complicată. Cine mai știe în ce cutie, cutioară, sacoșă, etc, le-am pus...

    RăspundețiȘtergere