luni, 23 martie 2015

Iasul de odinioara...poate!




Arta plastica contemporana romaneasca


Sergiu Pasciuc


Galeria de Arta Grand Hotel Traian, Iasi


1 - 30 aprilie 2015




  "Expoziția pe care o propun își dorește să fie, în primul rând, o mulțumire adusă orașului Iași pentru găzduire, oraș ce are o contribuție aparte la formarea mea profesională în sfera artelor frumoase.
   Arhitectura veche a Iașului (atât cât s-a mai păstrat) m-a fascinat de la primul contact, iar ceea ce am încercat inițial a fost ca în baza unei documentări prealabile să ajung realizarea unor reproduceri ale imaginilor Iașilor vechi așa cum le-a perceput și înțeles memoria mea, amintirea unor imagini transformate prin prisma filtrului propriei conștiințe.
   Pe parcursul documentării însă, am trăit, în mod surprinzător inițial, sentimentul că acele fotografii, stampe, litografii din diferite perioade ale istoriei Iașilor, la care am avut acces, nu erau simple imagini ce surprindeau instantanee din viața și forfota unui oraș, ci transmiteau mult mai mult: stări, atitudini, sentimente, fiecare imagine a fiecărei clădiri având de spus o poveste proprie.
    În dorința de a surprinde acele stări, trăiri am încercat o abordare tehnică nu atât diferită, cât mai degrabă particulară ca metodă de redare plastică a imaginii. Astfel, mi-am propus un exercițiu de tehnică mixtă care, pe suportul material celulozic (hârtie texturată), vine cu suprapunerea unor reveniri combinate de desen și laviu de culoare cu instrumente diferite: creion, peniță, acuarela, creioane colorate și chiar pix.
    Varianta de realizare și expunere pe coli de hârtie cu margini franjurate vine să accentueze ideea de trecere inefabilă a timpului, care, în derularea-i imperturbabilă, nu poate smulge imaginilor trecutului acelor locuri valoarea invariabil perpetuă.
     Faptul că am ales cu predilecție tematica imaginilor Iașului de odinioară se argumentează, în legătură cu afirmația făcută la început, prin faptul că Iașii au un aport important la deschiderea mea către vechi, fiind locul unde am studiat și înțeles valoarea bunurilor de patrimoniu și necesitatea conservării acestora în sensul asigurării perpetuării mesajului prin intermediul materiei obiectului a cărui imagine îl transmite."(Sergiu Pasciuc)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu