joi, 27 septembrie 2012

Mandria de a fi roman


Diaspora romana


Stefania Cristina Tarean (Marinescu)


Grupul vocal Traistuta


Irlanda



  Ne istoriseste Stefania Cristina:

   "Grupul Vocal Traistuta s-a nascut din dorinta personala, aceea de a inpartasi si altora bucuria de a canta. Muzica populara face parte din viata mea inca din frageda copilarie. 
La varsta de 13 ani ma alaturam Ansamblului Cibinul de la Sibiu, fiind singura solista a ansamblului la acea vreme. 
Activitate artistica in cadrul ansamblului a fost una decisiva in cariera solistica, ce m-a determinat sa merg mai departe pe acest frumos "drum de cantec''. 
   Ulterior am devenit solist vocal al unui Ansamblu profesionist de renume din Sibiu, unde am fost angajata. Timp de 9 ani am sutinut alaturi de colegii mei numeroase spectacole atat in tara cat si in strainatate.
   Totusi, viata m-a purtat departe, pe drumuri de tara straina insa niciodata prea departea de cantecul meu drag."


Alaturi de Ioan Bocsa


si de Achim Nica, "marele doinitor al Banatului".


Cu Dariuca, la Cetatea de Balta, judetul Alba.



    "Acest costum popular vine din Sura Mica, Jud. Sibiu, satul natal al bunicii din partea tatalui meu. L-am purtat cu drag pe scena asa cum il purta si ea, il pretuiesc si-l cinstesc asa cum ii cinstesc si-i pretuiesc scumpa-i amintire."


    "Grupul nostru este format in prezent din 13 copii, romani dar si moldoveni de peste Prut. Copiii nascuti din dorurile grele si visele-ndraznete asa cum imi place sa spun sunt o mare bucurie a sufletului meu. 









Zece costume populare realizate pentru micuti intr-o singura zi ! De cei de la 
Costume Populare www.la-romani.ro (v-am prezentat un album cu minunatiile lor - si o voi mai face !)

   "Sunt multi oameni carora se cade sa le multumim, sunt oameni cu inima de romani ce au inteles si mai mult decat atat au dorit sa ne sprijine. Prietenii cei mai de seama se numesc ActualitateaIrl, trustul de presa romanesc din Irlanda ce ne-a fost alaturi din prima clipa."  


Eu ii pomenesc aici pe Sisu Ploesteanu Doria si Ploesteanu Viorel.

 


Ajunsi aici, iata si doua stiri culese de pe site-ul actualitateairl.com

Grupul vocal pentru copii Traistuta reincepe repetitiile.
din 22 septembrie 2012, la ora 3 pm la sediul Actualitatea irl, Bow Lane West, Bow Bridge Business Centre, Kilmainham, Dublin 8.

si a doua:

In data de 6 octombrie 2012

vom avea lansarea studioului TV, a Centrului Cultural Român şi cu participarea grupului vocal pentru copii "Trăistuţa".
Studioul va fi deschis pe durata întregii zile, începând cu ora 10 am până la ora 5 pm, când oricine va putea să vină să viziteze locaţia de unde funcţionează studioul TV. Dacă doriţi puteţi să anunţaţi pe oricine ar fi interesat de acest lucru.
Nu este nevoie să se facă programare.
Adresa este
Bow Bridge Business Centre, 1 Bow Lane West
Kilmainham, Dublin 8

În aceeaşi zi începând cu ora 7 pm va fi făcută lansarea oficială la care vor participa şi personalităţi (români şi irlandezi). Vor fi trimise în acest sens invitaţii, persoanele interesate să participe trebuind să trimită un email la info@actualitateairl.com, precizând numele şi adresa poştală la care va fi trimisă invitaţia în baza căreia li se va permite accesul.
Vă aşteptăm !

   "Pe 5 noiembrie Grupul nostru implineste 1 an de zile de existenta , prilej de mare sarbatoare in care vom avea ocazia sa aratam inca o data publicului nostru, ca inimile noastre bat mai romaneste ca oricand !"


La final, un extrem de frumos album - "Pe ulitele satului". Comentariile sunt de prisos.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu