luni, 10 septembrie 2012

Oglindiri



Arta plastică contemporană românească


Ana Bănic


Aiuart, București


12 - 25 septembrie 2012




      Miercuri, 12 septembrie, de la ora 19:00, H'art Gallery prezintă la aiurart (Str. Lirei, 21) expoziţia Ana Bănică – Oglindiri. Un prilej de meditaţie asupra unor teme înrudite – dualitatea, simetria şi oglindirea, – picturile Anei Bănică redau ipostaze ale sărutului, într-o reinterpretare aparte a lucrărilor lui Brâncuşi pe aceeaşi temă.

      Picturile incluse în expoziţia  Oglindiri sunt expuse în premieră în România, după ce au fost prezentate la ICR Paris sub titlul d.s.o./\o.s.b (2007).
      Expoziţia poate fi vizitată la aiurart (Str. Lirei, nr. 21) între 12 şi 25 septembrie, de luni până sâmbătă, 15:00-19:00.
      Curator: Dan Popescu
      O expozitie H'art Gallery@aiuart 

     „Prin intermediul picturii mă exprim sincer, instinctiv şi direct, fără accesorii inutile sau măşti. Cu ajutorul picturii, ce se contopeşte direct cu eul meu, fiind o prelungire a structurii mele interioare, mă descopăr şi mă maturizez constant.
     Dualitatea / simetria / oglindirea sunt teme de o forţă fantastică în care cred, acest principiu al reflectării în ceva, în cineva sau poate chiar în tine însuţi este o provocare pentru mine de ceva vreme. Modul în care simt forţa simetriei reprezintă o evoluţie firească a personalităţii mele artistice. Această oglindire a sinelui este ceea ce vreau să exprim în picturi şi în celelalte proiecte.   
     Constant, am încercat să sintetizez sentimentul simetriei în picturile Omagiu Fridei Kahlo, în seria de picturi Let me kiss you şi în proiectul d. s.o./\.o. s. b., proiect ce se situează încă în centrul interesului meu artistic.
     Oglindirea mea în ceilalţi se face prin intermediul picturilor şi proiectelor mele artistice. Oglindirea este un mod de viaţă, este cea mai sinceră caracterizare, un portret realizat instantaneu şi obiectiv. Oglindirea este un duo, nu există decât ca dialog şi aici îmi amintesc de relaţie a două oglinzi aşezate faţă în faţă din care rezultă o reflectare la infinit. Oglindirea este aprofundare, continuitate, pătrundere, ritm, mişcare, forţă. 
Pentru mine, dincolo de această idee fascinantă, nu există decât pictura. 
Picturile mele nu sunt simetrice din punct de vedere tehnic, ele încearcă să redea această idee, senzaţie. 

Dualitatea sau bi-portretul, dublul şi reflectarea sunt perfecţiunea şi iubirea totală. Artistul este un suflet binecuvântat şi chinuit în acelaşi timp, el caută să atingă prin creaţiile sale o anumită perfecţiune şi nu cred că este perfecţiunea operei, ci a spiritului. Artiştii sunt suflete ce trebuie să evolueze mai mult decât ceilalţi prin ceea ce au mai de preţ, arta lor, talentul = forţa sincerităţii. Artistul nu trebuie să fie depaşit de forţa societăţii, el trebuie să-şi depăşească condiţia umană şi să răsfrângă dialogul cu divinul, creaţia fiind pentru mine o oglindire a divinităţii în operă… 

      Actul creaţiei ca dualitate. Dualitatea este cheia creaţiei. Această temă se va reflecta în pictura mea prin simboluri şi mici indicii ce trimit la acest filon filosofic. În acest tip de pictura nu este nicio discrepanţă, totul este armonie şi continuitate, nimic nu se frânge, este reflectarea unei lumi perfecte, este un discurs filosofic lin, sinuos; ideea curge împletită cu cotidianul, aşa de strâns că mai nimeni nu o vede.
     Pictura aceasta este între yin şi yang, între moale şi tare şi poate este dincolo de capacitatea noastră de înţelegere, este poate prea mult, este un alt nivel spiritual, o stare de graţie exprimată artistic... este original şi copie, armonizare între cald şi rece, drumul meu către receptor şi dialogul cu lumea, este un sentiment foarte intens pe care vreau să-l împărtăşesc celorlalţi prin aceste picturi. Dualitatea este recunoaştere, identificare, răspuns." Ana Banică

Parteneri: 1001arte, Artclue, Liternet, Artindex

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu