vineri, 27 mai 2022

MNLR în 65 de imagini

 


Expoziție de fotografie 


Dan Vatamaniuc 


Muzeul Național al Literaturii Române, București 


30 mai 2022




 

   Dan Vatamaniuc s-a născut la 11 mai 1958, la Suceava. A început să practice fotografia din 1970. Între anii 1985-1987 a urmat cursurile Școlii Populare de Artă, secția Artă fotografică din București, avându-l profesor pe Paul Agarici. În 1990 s-a angajat fotoreporter la ziarul Curierul Național, apoi a devenit șef al Secției Foto a aceluiași cotidian. În 1992 a devenit membru al Asociației Artiștilor Fotografi din România. În 1995 s-a transferat la ziarul Oglinda. Din 1993, timp de patru ani, a fost invitat și a participat la Festivalul Fotografiei de Umor din Belgia. Din 1996 este fotograf la Muzeul Național al Literaturii Române. În 2007 a absolvit cursul de fotografie digitală și artistică din cadrul Centrului de Pregătire Profesională în Cultură.

   „Prin 1974, niște prieteni mi-au stârnit curiozitatea cu fotografiile lor. Atunci am luat aparatul tatălui meu, unul cu burduf, pe film lat și am început să fac și eu fotografie. Filmele le duceam la un centru din oraș, pentru developare și expunere pe hârtie. La începutul anului 1980, am început să lucrez, având și comenzi. Foarte repede am trecut și pe fotografia color. După aparatul cu burduf pe film lat, am cumpărat un Zenit E, cu mai multe obiective. Astfel aveam mai multe posibilități de fotografiere și pasiunea a devenit din ce în ce mai mare. Acum aveam și aparat de mărit pe hârtie fotografică, îmi developam singur filmele și le expuneam pe hârtie. Căutam tot timpul să fac ceva nou, să improvizez. Aveam multe filtre foto, sau improvizate, iar toate acestea mi-au mărit curiozitatea și dorința de a face ceva nou”, mărturisește Dan Vatamaniuc.

Intrarea este liberă. Vă așteptăm cu drag!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu