luni, 2 martie 2020

Amintiri fără memorie




Lansare de carte 


Alexandru Ciorănescu


Librăria Humanitas, Cișmigiu, București


5 martie 2020




    Editura Spandugino și Librăria Humanitas de la Cișmigiu vă invită joi, 5 martie, ora 19:00, la lansarea cărții Amintiri fără memorie de Alexandru Ciorănescu.
La eveniment vor participa Andrei Pleșu, Mircea Anghelescu și Lavinia Spandonide.
Moderator: Paul Marinescu.
    "Aceste amintiri nu sunt decât asta, aduceri-aminte; nu sunt nici memorii, nici un jurnal, nici cronica unei vieţi. Au fost scrise târziu, fără documentare, fără note anterioare, fără a mă servi de memoria celorlalţi. Judecând drept, un episod oarecare, aşa cum îl povestesc eu, nu e nici ce a fost, nici ce au crezut alţi martori despre el, ci numai ceea ce cred acuma despre ceea ce credeam atunci. Aceste pagini nu sunt un text literar, nici istoric. Nu sunt literatură, pentru că aceasta e un produs al imaginaţiei (şi totuşi, nu înţeleg memoria fără imaginaţie, şi viceversa). Nu sunt istorie, pentru că dovezile şi documentarea le fabric eu singur. Istoria ar fi în acest caz un produs al memoriei mele – şi n-am nicio încredere în memoria mea.” - Alexandru Ciorănescu
    "Memoriile profesorului Alexandru Ciorănescu sunt un veritabil monument literar, mărturie a unor vremuri făcute în mare parte din incertitudine și suferință, dar care aveau și o importantă componentă de umanitate, de neabătută strădanie spre împlinire morală și intelectuală și – caracteristic pentru toată viața profesorului Ciorănescu – de demnitate și umor.” - Mircea Anghelescu.
Vă așteptăm!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu