joi, 23 ianuarie 2020

Ce-am avut și n-am pierdut: Securitatea




Idei în Agora 


Marius Oprea 


Casa Filipescu - Cesianu, București


28 ianuarie 2020




    Muzeul Municipiului București invită publicul marți, 28 ianuarie 2020, ora 18:00, la Idei în Agora cu tema: Ce-am avut și n-am pierdut: Securitatea. Marius Oprea în dialog cu Sorin Antohi. Evenimentul are loc la Casa Filipescu-Cesianu (Calea Victoriei nr 151).
    "Principalul trop al narațiunii hegemonice despre 1989 este ruptura. Pe conceptul/figura de ruptură s-au construit toate legitimitățile ideologice, politice și culturale ale noii democrații românești. Continuitatea, complementul rupturii în toate conjuncturile istorice, a fost aproape complet (programatic?) uitată, deși indiciile numeroaselor “moșteniri” sunt spectaculoase în plan genealogic, societal și instituțional. Acesta e firul dialogului cu Marius Oprea despre Securitate” - Sorin Antohi
     "Voi începe cu o prezentare sumară a Securității și a rolului ei. Voi continua cu crimele ei (ilustrate de un scurt film de la săpăturile arheologice pe care le-am inițiat și condus), de la cele ale începutului la crima finală - reprimarea și apoi confiscarea Revoluției. Voi încheia cu regruparea Securității după 1989, urmărind în special controlul asupra politicilor publice” - Marius Oprea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu