joi, 23 mai 2019

Pe simezele Capitalei - Visez deci exist




Expoziție de scriitor 


Dumitru Țepeneag 


Muzeul Național al Literaturii Române, București


24 mai - 24 iunie 2019




    Muzeul Național al Literaturii Române vă invită vineri, 24 mai, ora 17:00, la sediul din Calea Griviței 64-66, parter, la vernisajul expoziției Visez deci exist – Dumitru Țepeneag.
    "În tinerețea mea petrecută în România îmi plăcea să desenez și să pictez. Cum nu mă consideram un adevărat pictor, nu-mi păstram mult timp <operele>.
     Pentru ca arta să fie recunoscută, eventual omologată, opera de artă trebuie să conțină un element de noutate, dacă nu în imagine (ceea ce, cred, a devenit imposibil), măcar în construirea ei ori în felul în care a fost realizată.
     Cu câțiva ani în urmă, am descoperit că imprimanta poate servi și la altceva decât la copierea textelor; ea poate produce imagini construite cu tot felul de elemente: flori, frunze, legume, fructe, bucăți de lemn sau plastilină, etc. După aceea, creionul sau acuarela pot ajuta la coordonare.
    Mi-am expus câteva din aceste imagini mai întâi la Ambasada României din Paris. Nădăjduiesc că voi obține cât de curând un spațiu într-o galerie, tot la Paris. S-ar putea să mi se acorde dreptul de-a expune și la Praga.
    Recunosc că sunt mai emoționat decât înainte de-a publica prima mea carte.” –
Dumitru Țepeneag
   Dumitru Țepeneag este prozator, eseist și traducător (fiind deopotrivă scriitor român și francez).
  A debutat cu volumul de povestiri Exerciții (1966). Este, alături de poetul Leonid Dimov, teoretician al curentului literar numit onirism estetic (sau onirism structural).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu