luni, 12 octombrie 2015

Corespondenta cu parfum de epoca




Romania de-altadata


Colectii si Colectionari


Cartofilie



Randuri obisnuite adresate de Marcel (Ninny) parintilor lui:
Dna si Dl. Mihail Ghirgiu.
Crampeie din destinele unor oameni care au trecut prin viata...


22 decembrie 1916.
"Scumpii mei parinti.
Ce mai faceti? Tata e mai bine? I'au trecut durerile. Ar fi bine sa chemati
pe Victor si pe Simionescu ca sa-i dea ceva sa-i treaca. Nenea Alexandru e mult mai bine
si e foarte multumit ca a ajuns acasa. Mai scrieti-mi si voi cate ceva. Eu pana
sambata nu voi putea veni la Bucuresti. Va saruta si va imbratiseaza fiul vostru Ninny".


"Iubitii mei parinti
Va multumesc mult pentru felicitarile voastre atat de calduroase si simtite,
fac mai mult decat cadoul care sub forma asta va prindea mai bine voua.
V'as trimite 100 oua dar n'am prin cine, poate mai tarziu. Zoe ne-a anuntat
ca va veni cateva zile sa ne vada , i-am scris sa vie.
Ce bucurie ne-ar fi facut sa fi venit si voi aci mai ales de ziua mea, am 
fi petrecut bine. Ii multumesc mult lui Nicu ca v'a procurat cateva 
momente de multumire e un baiat foarte bun si tocmai prin simplitatea lui
mi-e drag. Scrie-mi adresa lui asi vrea sa-i scriu. Scrie-mi mai des mama 
draga si ce face tata cu ochii. Daca tine la mine sa fumeze mai putin. 
Tanti va va scrie si ea. Va imbratisez cu toata dragostea. Marcel."


"Scumpi parinti.
Nu stiu de ce mai bine de o saptamana nu primii nimic de la voi. 
V'am scris de doua ori. Ce mai faceti, sunteti sanatosi? Noi suntem
destul de bine. Sunt foarte suparat ca am pierdut iconita de aur 
Sf. Nicolae nici eu nu stiu cum. Zapacita de Tinca a fugit eri si acum 
suntem fara servitoare. Abia astept rezultatul mult dorit dar pana acum
nu vad nimic. Neica Costica mi-a scris ca a vorbit nu stiu insa cu cine.
Voi ce-ati mai aflat ? Scrie-mi mama te rog cum ii merge tati cu ochii
si daca urmeaza regulat reteta. Pe aici e iarna grea, zapada mare.
Tanti si eu va sarutam si va imbratisam cu toata dragostea. Nini".
6 februarie 1920.


"Draga Tata.
Azi am ajuns in Olanesti care mi se pare foarte frumos. La Piatra Olt
am intalnit pe nenea Alexandru cu care am stat mai mult timp. Se ducea
la Craiova. Mi-a dat ca deobicei 20 f. (franci, probabil). Te rugam 
trimite-ne cutia de palarie caci avem mare nevoe de ea. Te asteptam
sa vii cum ti-oi lua congediu avem loc destul si e foarte frumos.
Trimite-mi te rog odata cu cutia si aparatul fotografic cu cele 2 bai si
presa care sunt in veranda sub lavoarul meu. Te saruta fiul tau Ninny."

2 comentarii:

  1. Interesant, ca de obicei, tot ceea ce prezentaţi pe blog! Sunt atât de frumoase aceste obiecte de colecţie ce stau mărturie trecerii unui secol întreg! Cu respect, Catalin

    RăspundețiȘtergere
  2. Catalin, iti multumesc mult pentru aprecieri. Stiu ca-mi urmaresti constant cel putin o parte dintre postari. Ce multumire mai mare pot sa am decat atunci cand astfel de cititori, ca si tine,
    ma "urmeaza". Cu tot dragul, de la Dragos!

    RăspundețiȘtergere