luni, 22 iunie 2015

Colectie noua...de odinioara




Romania de-altadata


Colectii si Colectionari


Cartofilie




Revazand un teanc de carti postale am dat peste o "italiana"
pe care am tratat-o initial cu neglijenta.


Cand am intors-o am avut o prima surpriza. 
Iata si traducerea corespondentei:
"Doamna,
Prin prezenta avem onoarea sa va informam ca noua
colectie pentru sezonul primavara-vara a fost deja expediata
catre toti reprezentantii nostri din Romania si speram 
 sa gasiti aici in aceeasi masura tot ceea ce ar putea satisface bunul dvs gust.
Salutari cordiale". Societatea La Tessile, Milano.
(10) martie 1914.
Evident ca mi-a placut "parfumul de epoca" al acestor randuri.
Numele adresantului - Doamna "Duduie" (!) M(ircea; n.a.). Stefanesco
nu-mi spunea nimic special fiind si atat de comun.
Am cautat imagini cu Hotelul Regal din Campulung (Muscel) si am gasit.

Din trecut...







...si din prezent.

Am citit cateva articole. Si am aflat o poveste comuna si trista in acelasi timp.
Hotelul a fost construit in jurul anului 1890 de Nicolae (Nita) Stefanescu. 
Asa s-a numit la inceput.
Apoi a devenit Marele Palat Regal, Unirea, Iezer, Unic...
Mai jos aveti lamuririle necesare:

Ce sa mai adaug.
Ma bucur ca am gasit o urma a unuia dintre urmasii primului proprietar
 (a sotiei lui, mai exact)
si sper ca intr-un timp rezonabil orasul sa-si recapete unul dintre simbolurile 
avute cu decenii si decenii in urma.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu