sâmbătă, 28 martie 2015

De evitat neplacerile cu Controlul Economic




Colectii si Colectionari


Romania de-altadata


Inscrisuri de toate felurile





O adresa banala, comercial vorbind.
Datata 2 februarie 1948.
Se pare ca Societatea Antracitul Romanesc intarzia 
cu expedierea materialului refractar comandat de catre 
Electrostar S. A.
Problema nu era simpla, totusi...
La 30 decembrie 1947 avusese loc schimbarea de regim prin inlaturarea
Monarhiei si instaurarea Republicii Populare.
Conducerile intreprinderilor mai importante incepusera sa fie dublate
de "comitete ale oamenilor muncii".
Lesne puteai fi acuzat de "dusman al poporului" sau de sabotaj.
Cu consecintele de rigoare.

Asa cum v-am obisnuit, am cautat informatii adiacente.
Iata, de pilda, o reclama a producatorului:


http://reptilianul.blogspot.ro/2012/11/reclame-vechi-1939.html

Stiu ca sunteti curiosi si-n consecinta vin in intampinarea gandurilor
voastre. Ei bine si aceasta intreprindere a fost nationalizata...
Conform Legii nr. 119 din 11 iunie 1948.
Noua denumire fiind: Fabrica de becuri Steaua Electrica (Fieni, Dambovita);
eu asa am citit in Monitorul Oficial nr. 252.
Vineri, 29 octomvrie 1948.

Au cautat informatii si despre Societatea Antracitul Romanesc.
N-am gasit-o pe lista intreprinderilor nationalizate.
Nu stiu si motivul. Posibil sa fi dat faliment intre timp.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu