joi, 18 septembrie 2014

Rasfoind pagini vechi, ingalbenite, de ziare




Romania de-altadata


Colectii si Colectionari


Inscrisuri de toate felurile






TARA
Anul II, Nr. 353. Duminica, 5 iulie 1942.
Director - proprietar: Prof. Dr. Grigore Popa.
Redactia si administratia: strada regele Mihai I, nr. 16. Sibiu. 



Un abonat de presstigiu. Profesor Lucian Blaga.
Adresa: Str. Bedeus, nr. 7, Sibiu.

Din pacate, am gasit doar primele doua pagini dintre cele opt 
ale publicatiei sibiene.
Cum majoritatea articolelor au continmuare in paginile lipsa, 
ma voi multumi numai cu redarea lor partiala.


Stirea principala a zilei.






Toata pagina a doua, cu o continuare in cea de-a patra,
este rezervata analizei operei lui Lucian Blaga.

***Observatie sau (re)aducere aminte:
In acea perioada, o mare parte din Transilvania 
se afla sub ocupatie maghiara. Nu si Sibiul.

Este si o mica poveste legata de gasirea acestui pretios 
(pentru sufletul meu) document.
De o buna bucata de vreme am cunoscut, la un targ de vechituri, o doamna de calitate 
care vine in fiecare zi pentru a incerca sa vanda tot felul de lucrusoare.
Am cumparat foarte putine vederi sau carti de la aceasta doamna dar, 
intrand in vorba cu dansa, am dezvoltat o anumita simpatie reciproca.
De cateva luni am inceput sa ii duc, gratuit, obiecte care mie imi prisosesc; 
nu stricaciuni dintre cele bune de aruncat. Dansa s-a bucurat foarte mult, de fiecare 
data, si m-a indemnat sa iau si eu cate ceva de pe taraba, considerandu-se datoare.
Si tot de fiecare data am asigurat-o ca nu se pune astfel problema. 
Am ajuns, intr-un fel, sa ma cam feresc, sau sa trec in graba prin fata locului 
de vanzare; numai sa nu mai primesc inca un rand de multumiri.
Astazi, situatia s-a repetat; am privit "oferta" si mi-au atras atentia
 cateva pagini impaturite, ingalbenite de soare si timp. Fara sa se vada vreun titlu.
Mi-am spus ca poate sunt ziare mai vechi si poate imi sunt de folos pe blog.
Am cerut voie sa le iau si mi-a dat acceptul cu mare bucurie; ba indemnandu-ma
sa mai aleg cate ceva. Nu a fost insa cazul si ne-am luat "la revedere";
pentru data urmatoare.
In drum spre casa, pe un scaun de tramvai, mi-am facut "inventarul" zilei.
De-abia atunci am observat biletul de pe fragmentul de ziar prezentat
mai sus. Concluzia ar fi una singura:
"Bine faci, bine gasesti !"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu