sâmbătă, 2 august 2014

Asa cum a fost




Romania de-altadata


Colectii si Colectionari


Inscrisuri de toate felurile


Am gasit intr-un targ de vechituri un "snop" de documente care mi-au adus aminte
de anii copilariei. Aveam si eu pe-acasa, de acelasi tip. Le-am rasfoit si vazand 
ca apartin unei singure persoane am decis sa le adaug in colectie.
M-am gandit ca le pot prezenta ca pentru un semn de cinstire; 
adus elevilor silitori. 
Din toate timpurile.

Mai precis ma voi referi la Lazar Anca.
Nascuta pe 27 februarie 1958, la Bucuresti.
Parinti: Nicolae (30 de ani) si Maria (30 de ani).
Date obtinute dintr-o copie xerox dupa certificatul de nastere
(eliberat pe 6 martie 1958).




Clasa este trecuta gresit. Corect: clasa a III-a.


"Inscrisul" acesta are o problema. In sensul ca este din perioada 
Republicii Populare Romane (vezi antetul) 
adica de pana in a doua parte a anului 1965.
Probabil s-a folosit acest tip "de pe stoc".


Desi este o diploma colectiva (a pionierilor din detasamentul clasei)
faptul ca a ramas in posesia Ancai ma face sa cred ca ea ocupa 
si o functie in cadrul acestuia (poate chiar de comandant de detasament).
Mai este un amanunt care-mi pare cel putin interesant. Nr. diplomei.
Sa fi fost chiar prima diploma de acest tip acordata de catre
Organizatia Pionierilor din R.S.R. Consiliul sectorului 1 Bucuresti ?
Inca o mentiune. Revista Cutezatorii (saptamanala) a inceput sa apara
incepand cu luna septembrie 1967. Am luat-o si eu, chiar de la primul numar; 
si-am mai facut-o cativa ani, in paralel cu Pif si-apoi Pif Gadget...


Un nou tip de document (culoare de fond schimbata).




O alta recunoastere pentru Anca; venita dintr-o alta sfera a vietii sociale.



O idee frumoasa. Imi pare rau ca n-am aplicat-o si eu.
La vremea mea...


Primul an de liceu. Corect: Anul I.


Corect: Anul II.





Localizarea...


...si o imagine a cladirii, ambele provenind de pe site-ul liceului.

Dupa cum ati observat, 12 ani de invatatura - 12 diplome.
Nu cunosc ce scoala a mai urmat Anca in continuare; 
nu stiu ce succes a avut in cariera sau cat de fericita a fost pe plan personal.
Atat am aflat despre ea si-atat am putut sa va prezint. E mult, e putin...
Cine poate sti ?




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu