marți, 22 iulie 2014

Marturia unui psiholog convertit



Dialoguri de prim ajutor cu Nicoleta Vascan


Biblioteca Nicolae Iorga, Ploiesti


24 iulie 2014




Evenimentul se desfasoara incepand cu ora 19:00.

   De ce am inițiat acest dialog? Pentru că s-a împuținat conștiința omenească (!), după cum ne spune Sfântul Ioan Gură de Aur: "Îmi pare atât de rău de întunecimea gândului oamenilor și de nebunia lor… Aș vrea să am o voce atât de puternică încât să ajungă până la marginile pământului și după ce m-aș urca pe cel mai înalt munte de pe pământ, aș striga tuturor popoarelor și neamurilor, la fel ca proorocul David: Fiii oamenilor, până când grei la inimă? (Psalm 4, 2). Mă doare și sufăr pentru ce-ați ajuns. Da, plâng, pentru că știți prea bine că Dumnezeu este îndelung răbdător și vă așteaptă să vă îndreptați, în loc să vă pedepsească după dreptate și, cu toate acestea, nu vă îndreptați”. Am ales să dau curs acestor cuvinte pentru că Predania Sfinților Părinți este revelație a Adevărului. Și tot ceea ce avea omul nevoie să știe pentru a-și trăi viața în pace și armonia Duhului Sfânt a fost rostit și este permanentizat cu prilejul oricărei Sfinte Liturghii săvârșită în Biserica lui Hristos.
   Primul pas spre vindecarea sufletului este aducerea la suprafață a gândurilor și trăirilor omului, iar dialogul ajută cunoașterea de sine îndeaproape și fără părtinire. Și, dacă tot alege omul să meargă la psiholog, pentru a evita practicarea unei psihologii vătămătoare integrității vieții sufletești a omului, se impune ca practicianul, psihologul creștin să își împlinească actul terapeutic în ascultarea unor principii revelate.
   Am conceput acest demers cu gândul la Hristos, Doctorul cel Mare și la ruda Domnului, după chipul și asemănarea Sa (Facerea 26, 27): omul, dar nu orișicare om, ci omul încercat de grelele patimi ale vremurilor de pe urmă. - Nicoleta Vascan

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu