vineri, 16 mai 2014

Asa cum a fost




Romania de-altadata


Colectii si Colectionari


Cartofilie





"Draga Hari. Am primit cartile tale postale si ne bucuram de ele. Ne pare rau ca nu esti langa mama ta, s'au pe langa noi. Tanti Eti iti trimite si ea mii de sarutari. Noi suntem cu totii bine. Ce mai faci ? Cum o duci pe acolo ? Am stiut ca a fost ziua ta. Multi ani si fericiti. Sa dea D-zeu sa fim cu totii impreuna. Sa ne scrii mai des. A ta vara care te doreste mult si iti trimite mii de sarutari.". Roman. 10 ianuarie 1944.
Randuri expediate de domnisoara Liana Knittel lui Hari Sterman.

O carte postala luata, aproape pe degeaba,  "la gramada" cum se spune, cu "ochii inchisi". 
M-am calauzit dupa principiul "tot ce e vechi si are parfum de epoca e bun".
Un inscris destul de banal la prima vedere, 
dincolo de stampila "cenzurat" care ii sporeste gradul de atractivitate. 
Acasa am privit-o si eu mai atent; asa am descoperit ca "poarta" cu ea o referire despre o perioada neagra si destul de controversata din istoria noastra nu atat de indepartata.
Si ma  refer la "problema evreiasca".
Sta marturie in acest sens adresa de expeditie: 
Batalionul lucru Evrei 120.
Stiind acest lucru am recitit corespondenta si altfel mi-au fost intelesurile...


2 comentarii:

  1. Superba toata munca aceasta. Onor si toata stima!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc tare mult pentru interes si apreciere. Stai pe-aproape ca mai urmeaza si alte episoade dintre cele "cu parfum de epoca".
    Cu drag, de la Dragos !

    RăspundețiȘtergere