miercuri, 21 august 2013

De un realism uspr oniric




Arta plastica contemporana romaneasca


Dorina Padineanu


Expozitia: Portret sentimental


Galeria Europe, Brasov


1 - 15 septembrie 2013








   Dupa o expozitie de succes la public (ceea ce mi se pare cel mai important, pictez pentru oameni pe care-i admir si ca prinos pentru ce fac ei) pe care am deschis-o in noiembrie 2010 la Biblioteca Centrala Universitara Carol Intai, Sala Aula (unde inainte de 1948 au expus marii nostri interbelici) voi deschide, intre 1-15 septembrie 2013, la Brasov, superbul oras de la poalele Tampei, in Sala Europe, sala UAP filiala Brasov, o expozitie personala cu un numar important de Portrete si Autoportrete si... portrete ale vechilor edificii din Cetatea Brasovului, unde eu m-am nascut si format si pe care il iubesc asa cum iubesc si Bucurestiul in care vietuiesc. 
  In opinia unor autori, lucrarile mele ar avea o nota post-impresionista ....dar toti remarca, spre satisfactia mea, sentimentul de optimism ce il degaja cromatica si maniera de abordare si rezolvare a tematicii mentionate, un realism usor oniric, dar un oniric frumos care inalta, care slaveste, cladeste, prefigureaza balansul, spirala vietii, nu oniricul schizoid care maculeaza, sparge, tipa... 
  Afisul, este un Autoportret cu o palarie florentina, adica ornata cu flori, ce abunda pe muntele de deasupra Cetatii, o rezervatie naturala pe care o vizitez ades si ma intorc cu flori la palarie. Atunci, in 2010, la invitatia D-nei Veronica Bodea Tatulea, graficiana, critic prezentator de zeci de ani al artistilor expozanti la Brasov si organizator a expozitiilor din oras, am realizat acest autoportret pentru un Salon de toamna cu tema Autoportret. Lucrarea mea s-a bucurat de aprecierea unui colectionar, o persoana demna de toata stima artistilor si iubitorilor artei plastice romanesti, Domnul Prof. dr. ing. Daniel Ioan de la Politehnica bucuresteana, care a achizitionat lucrarea adaugand-o la inedita si bogata sa Colectie intitulata Autoprezentari vizibila online pe blogul cu acelasi titlu. 
  As putea vorbi mult depre ce cred eu despre arta, artisti, arta pe care o practic eu, arta pe care o apreciez, arta care este in opinia mea un limbaj prin intermediul caruia cercetam, ne exprimam, daruim, manipulam, influentam etc. dar.... mai bine veniti sa vedeti ...cred ca nu veti iesi cum ati intrat; sigur ... in perioada 1-15 septembrie 2013 la Galeria Europe, din str Muresenilor, Brasov .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu