miercuri, 22 mai 2013

Art Just Painting



Arta plastica contemporana romaneasca


Ana Petrovici, Daniel Turliu, Vlad Fodor


Metropolis Center, Bucuresti


24 mai 2013





   Metropolis Center (B-dul Iancu de Hunedoara, nr. 56-60, Bucurestiva asteapta vineri, 24 mai 2013, ora 19:00, la vernisajul expozitiei de pictura ART JUST PAINTING. 
   Expozitia prezinta curajul a 3 tineri artisti de a fi ei insisi, intr-o societate consumatoare pana la saturatie de inedit si care, de cele mai multe ori, uita sa isi respecte trecutul, valorile. Ana Petrovici, Daniel Turliu si Vlad Fodor stiu ca noul nu este premeditat, ci dezvoltat firesc dintr-o traire autentica.

Ana Petrovici

  Continua Miscare.  Incerc sa pictez ceea ce vad. Natura va fi mereu sursa tuturor lucrurilor. In special, peisajul e un loc care ofera multe cai, posibilitati de abordare. El nu trebuie sa semene cu ceva sau cineva. Lasa un fel de libertate, nu insa fara a fi intr-o continua miscare care constrange. Peisajul nu a fost un subiect frecvent pentru mine. Intotdeauna am iesit la peisaj din dorinta de a alterna lucrul din atelier cu cel din afara lui. Este un mod de invatare, limpezire si chiar de transformare. O pauza atunci cand termin o serie. El ramane de fiecare data un loc care ma obliga sa ma uit la el ca pentru prima data. Miscarea lui trebuie sa-mi fie adevarata.

Daniel Turliu

   In Cautarea Traditiei.  Pentru mine traditia (in pictura), este “scoala” de la care invat continuu. Aceasta invatare este permanenta, si cu cat incerc sa ma apropii mai mult de invatatura maestrilor picturii, cu atat mi se reveleaza propria neputinta. Traditia pentru mine, este vie, este actuala. Este o intalnire intre constiinta mea si constiintele “gigantilor”, este temeiul spiritual pe care vreau sa-mi construiesc mai departe pictura. Am avut norocul sa stau – mai mult de zece ani – langa pictorul Vasile Popa, iar apoi, in anii de facultate langa pictorul Horia Pastina. Am avut sansa sa ma intalnesc cu traditia prin invatatura lor, atat de intemeiata si de solida. Am inteles de la ei, ca este absolut necesar sa te lupti cu neputinta pentru a cunoaste si pentru a-ti spiritualiza propria creatie. Am inteles folosul lucrului dupa natura si bogatia pe care ti-o ofera aceasta. Am inteles ca noul, esti chiar tu insuti, si ca acesta nu trebuie “fortat” sa iasa la suprafata, el trebuie doar lasat sa se manifeste, prin propria-i personalitate artistica.

Vlad Fodor

Cavalerii Apocalipsei.  Unul dintre cele mai importante lucruri asupra carora consider ca trebuie sa ne concentram este sa ne cunoastem esenta interioara… De unde venim ? Cine suntem ? Incotro ne indreptam ? Si eu la randul meu, ca multi altii, sunt preocupat de aceste intrebari, de ciclicitatea si miracolul vietii si incerc sa inteleg si sa gasesc raspunsuri. Dupa cum spunea Lucian Blaga – lumea este un miracol, este mister pentru ca se afla in prelungirea transcendentului. Cunoasterea rationala distruge misterul in sensul ca nu-l poate descoperii, nu-l identifica, nu-l vede. Fiecare are Apocalipsa lui si o zi de apoi – ” Ca oricare alta zi”. Apocalipsa nu priveste distrugerea lumii vizibile, ci prabusirea constiintei din transcendent, de dincolo de orice experienta posibila, care este inaccesibil cunoasterii bazate pe experienta, care intrece limitele realitatii, moartea spiritului, putrezirea cerului: “odata vor putrezi si ingerii sub glie”.
***vreauarta.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu