miercuri, 20 martie 2013

Libraria Cafe Kretzulescu


Joia linguritelor mostenite


Bucuresti


21 martie 2013







   Aceasta este o carte de reţete simple şi de bună primire a musafirilor… Aşa începe una dintre cele mai frumoase cărţi, lăsată drept moştenire de familie, scriitoarei Elizabeth Gilbert, autoarea bestsellerului Mănâncă, roagă-te, iubeşte, de către străbunica sa. 


   Apărută de curând la Editura Humanitas, Cartea de bucate, ospitalitate şi poveşti minunate de Margaret Yardley Potter, Gima, cum i se spunea în familie, este un savuros amestec de reţete culinare, sfaturi practice şi poveşti de familie, care şi-a păstrat prospeţimea.
   "Am deschis cartea de bucate a Gimei abia anul acesta în primăvară… Am deschis-o şi am stat s-o citesc de la cap la coadă, fascinată. Nu, nu e tocmai adevărat: de stat n-am stat, sau în orice caz nu multă vreme. După primele câteva pagini, am sărit în sus şi-am fugit să-l găsesc pe soţul meu ca să-i citesc fragmente: Ascultă aici ! Ce umor! Ce spirit de observaţie! Cât rafinament! Apoi m-am ţinut după el prin bucătărie cât timp a gătit (pulpă de miel), citindu-i în continuare în timpul mesei. După care am stat amândoi ore în şir printre vasele murdare, am terminat sticla de vin şi ne-am citit cu rândul pasaje unul altuia, la lumina lumânării.
  La sfârşitul serii, deja eram trei la masă. Gima ni se alăturase, era o minune de femeie, iar eu mă îndrăgostisem de ea. Străbunica mea cea creativă, dar greu încercată nu era nici prima, nici ultima femeie din istoria suferinţelor feminine care se refugia în mâncare. Ar trebui să spun de fapt că se refugia în mâncare şi în scris, fiindcă vocea care răzbate din paginile următoare este o încântare în egală măsură literară şi culinară. Gima nu se mărgineşte la a-şi înşirui reţetele, ea ni le povesteşte cu un simţ ascuţit al umorului şi o încredere în sine care o fac să sune ca un amestec de Dorothy Parker şi M.F.K. Fisher”, declară cunoscuta scriitoare Elizabeth Gilbert.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu