miercuri, 12 decembrie 2012

Cafeneaua critică

Evocare N. Steinhardt

Club A, București

ediția a 82-a, 13 decembrie 2012

La Cafeneaua critică se va auzi, pe 13 decembrie, vocea lui N. Steinhardt!  Sub titlul Jurnal de autor, Editura Casa Radio a Societăţii Române de Radiodifuziune/Radio România a lansat recent, la Tîrgul Internaţional de Carte Gaudeamus, o carte-audio cu eseuri citite de N. Steinhardt la microfonul postului naţional de radio în perioada 1978-1984.
  Evocarea N. Steinhardt de la Cafeneaua critică va include audiţii de pe acest CD.  De asemenea, continuă editarea operelor eseistului în seria de autor a Editurii Polirom, realizată sub îngrijirea unui colectiv de specialişti, în colaborare cu Mînăstirea maramureşeană Rohia, unde, în ultimul său deceniu de viaţă, N. Steinhardt a fost călugăr. În 2012 au apărut patru noi volume ale seriei (ajunse deocamdată la un total de cinsprezece): Prin alţii spre sine, Monologul polifonic, Incertitudini literare şi, restituire spectaculoasă, o variantă inedită a Jurnalului fericirii, subintitulat acum Manuscrisul de la Rohia.
  Iar revista clujeană Verso a publicat recent un număr special consacrat corespondenţei primite de N. Steinhardt.
  Cu pornire de la toate aceste restituiri, invitaţii Cafenelei critice vor evoca personalitatea atît de specială a lui N. Steinhardt.
  Participă: Victoria Dimitriu, redactor al emisiunii Atlas cultural, Maria-Elena Negoescu, Gilda Rădulescu și Horia Pop, reprezentanți ai echipei Editurii Casa Radio, George Ardeleanu, profesor la Facultatea de Litere a Universității din București, editor și monografist al lui N. Steinhardt, poetul Ion Mureșan, redactor-şef al revistei Verso, și eseistul Luigi Bambulea, redactor-şef adjunct.
  Amfitrion: Ion Bogdan Lefter.
  Cafeneaua critică este un proiect de dezbateri culturale pe teme de actualitate. Prima serie s-a desfăşurat în anii 1990, la Cafeneaua Facultăţii de Litere a Universităţii Bucureşti. De la reluarea sa în noiembrie 2008, Cafeneaua critică a fost găzduită de cluburile bucureştene The Silver Church, Club A şi Club Control. De la debutul stagiunii 2011-2012, Cafeneaua critică a revenit la Club A şi se desfăşoară joi seara.

Cafeneaua critică
Joi 13 decembrie 2012, orele 19.00-21.30
Club A,