Arta plastica contemporana romaneasca
Adela Bonat, Romana Mateias
Galeria Galateea, Bucuresti
28 septembrie - 15 octombrie 2012
În lucrările Romanei Mateiaş interpretarea
simbolică a identităţii devine vizibilă prin imagistica structurală a
materialului ceramic, în timp ce personajele Adelei Bonaţ creează o
identitate figurativă recompusă din fragmente. Cele două artiste îşi
construiesc discursul pornind de la
conceptul
de “mise-en-abîme”.
“Semnificaţia operei nu o găsim în totalitate
conţinută de corpul efectiv al lucrării, ci ea se completează prin
ideile cu care intră în rezonanţă, prin asocierile fireşti şi
imprevizibile care se nasc empatic în timpul percepţiei vizuale.
Reflecţiile culturale, ce amprentează interpretările artiştilor, se
oglindesc în opera de artă transformată în artefact.
Viziunea artistică
presupune interesul pentru formă şi detaliu, pentru expresia facială şi
corporală, cât şi preocuparea pentru expresia calităţilor plastice
specifice materialului ceramic.”(Romana Mateiaş)
"Corpul uman, un univers explorat de artişti, se reconfigurează într-o
serie impresionantă de reprezentări vizuale, interpretări şi definiţii
conceptuale. Încercând să ne explicăm imaginea, elementele vizuale
create de artist, suntem supuşi involuntar la un brainstorming de
context. Elementele vizuale, recognoscibile, creează conexiuni între ele
şi lumea reală, fiecare privitor stabilind astfel nişte ipoteze
referitoare la tema şi subiectul lucrării. Semnificaţia operei nu o
găsim în totalitate conţinută de corpul efectiv al lucrării, ci ea se
completează prin ideile cu care intră în rezonanţă, prin asocierile
fireşti şi imprevizibile care se nasc empatic în timpul percepţiei
vizuale. Reflecţiile culturale, ce amprentează interpretările
artiştilor, se oglindesc în opera de artă transformată în artefact.
Viziunea artistică presupune interesul pentru formă şi detaliu, pentru
expresia facială şi corporală, cât şi preocuparea pentru expresia
calităţilor plastice specifice materialului ceramic.
În multe
lucrări forma corpului uman nu este reprezentată, artistul optând pentru
o interpretare simbolică, folosind ceramica ca suprafaţă de joc şi
experiment pentru texturi, grafisme şi glazuri colorate, volumele,
formele fiind un pretext pentru desfăşurarea unor suprafeţe
spectaculoase.
În cazul artistei Adela Bonaţ reprezentarea a luat
forma unor marionete concepute din segmente ceramice articulate. Omul
păpuşă, omul marionetă, omul mascat asemănător cu personajele unor
poveşti, în reprezentări fanteziste, umoristice, au în spate un concept
filosofic, o reflecţie asupra condiţiei fiinţei umane. Lucrarea poate fi
încadrată în ceramica bidimensională, forma fiind redusă la suprafeţele
plane completate prin grafia desenelor ce întregesc ansamblul. Desene,
grafisme, letrisme şi intervenţiile picturale de glazuri şi pigmenţi
creează identitatea siluetelor.”
Text: Romana Mateiaş
Adresa: Calea Victoriei 132, Bucureşti
Manager galerie: Raluca Băloiu
Program:
luni: 11-19
marţi-vineri: 12-20
sâmbătă –duminică: închis
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu