miercuri, 18 mai 2016

Co-Exist




Arta plastica contemporana romaneasca


Rodica Benintendi


Centrul Cultural European pentru UNESCO Nicolae Balcescu, Bucuresti  


31 mai - 10 iunie





    Dacă există ceva care poate vorbi mai bine despre mine, Rodica Benintendi, acel ceva îl reprezintă lucrările mele.
   Creațiile mele se adresează oamenilor care știu sau vor să afle că arta este dătătoare de satisfacții, iar darul acesta special l-am primit, copil fiind, de la talentații mei profesori Deac, Mătăsăreanu, Mărgărit, Ghemes, Bulacu și mulți alții în școlile pe care le-am urmat. Adevărați maeștri ai frumosului, profesorii mei… M-am considerat privilegiată de  soartă atunci când aceștia mi-au vorbit, cu inima celor îndrăgostiți de frumos, de procesul prin care un individ, aparent ca oricare altul, transformă un material brut în ceva unic și emoționant.
   Pentru a mă desăvârși, am continuat transformarea mea de la etapa aspirantă la care mă aflam la sfârșitul anilor  ’90, alături de mari dascăli ai vremurilor, la Florența, în Italia.
  Am trecut printr-o metamorfoză determinată de Focardi G., un artist care m-a ajutat să-mi descopăr latura misterioasă și disponibilitatea de a nu mă opri asupra unui singur mod de a mă exprima. Drept pentru care m-am exprimat prin lucrări murale, lucrări pe pânză de mari dimensiuni realizate cu diferite tehnici, pictură textilă pe diferite feluri de suporturi (haine de ocazie, încălțăminte și, nu în ultimul rând, pictura manuală pe draperii și perdele). Am înțeles astfel că realizez lucrări unice.
   Strict pictural, viziunile mele se configurează asemenea viselor, îndrăznelii și stridențelor, se armonizează reciproc și totul devine posibil, așa cum se întâmplă de cele mai multe ori în vis. În acest context am văzut și am putut medita la modul în care ideile demonstrează procesul fundamental al ființei umane, închipuind forme, gânduri, vise.
   Fără emfază și afectare, am vrut ca pictura mea să rezoneze cu interiorul privitorului, înainte de a fi contemplată vizual. Apetitul meu pentru culoare mă îndeamnă la etalarea unei tonalități vii, a unei efervescențe a culorii pe care nu o descoperi decât în lucrările mele. Culoarea pentru mine este o petrecere.


   Am îndrăznit să aspir la un rafinament subtil și pentru acest lucru folosesc aur, argint sau cupru, într-o manieră mai puțin obișnuită. Pentru că am îndrăzneala visului am creat o tehnică mixtă, generic spus este de fapt o combinație a tehnicii “Grisaille”, tehnica prin care, la bază, o imagine este executată în întregime în tonuri de gri și este realizată astfel încât să poată produce iluzia unei sculpturi sau a unui relief. Am modificat acest concept, încercând să păstrez iluzia formelor ieșite din cadru. Pe aceeași pânză folosesc culori de ulei care îmi creează confortul și aspectul mătăsii, alături de culorile foarte versatile acrilice, care, prin intensitatea paletei de culori, îmi astâmpără setea de culoare.
   Desăvârșesc multe din lucrările mele prin suprafețe, linii în relief. Pentru mine, acest gen reprezintă un spațiu al libertății, nonconformismului și al unicității. Mi-am dorit, performanțe tehnice și amprenta personală în toate lucrările mele, cu mesaj sonor, în contrast cu aparența mea structură sufletească introvertită.
   Chiar dacă sunt o visătoare, nu doresc să mă cantonez într-o formulă artistică și voi continua să explorez noi modalități de expresie, să transmit permanent emoție, în toate formele ei.
   Sunt departe de desăvârșire, dar tot ceea ce fac mă ajută să mă simt vie, intensă, profundă, mai bună ca om. Rețeta este simplă… Îmbinarea talentului cu ambiția și exercițiul, concentrarea și   dorința de a atinge o nouă dimensiune.
Am îndrăznit să visez și cu smerenie recunosc că încă nu am spus totul.
 Perfecțiunea nu există?!!? Totuși, o caut!
***

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu