joi, 9 aprilie 2015

Pe simezele Capitlei: FORMA




Arta plastica contemporana romaneasca


Nicolae Moldovan


Galeria Galateea, Bucuresti


17 aprilie - 12 mai 2015





    Vineri, 17 aprilie 2015, ora 18.00, Galeria Galateea vă invită la vernisajul expoziţiei personale a lui Nicolae Moldovan, FORMA.
Expoziţia poate fi vizitată pȃnă în 12 mai.
   “Creaţia lui Nicolae Moldovan, ceramist / sculptor, în esenţă minimalist, este unică în spaţiul românesc şi percutează fericit în spaţiul internaţional. Din gresie sau argilă, formele sale generoase surprind prin claritatea si simplitatea volumului, prin cromatica austeră: alb negru, brun. Puternice, calde şi preţioase totodată, amprentate uneori de elemente dure ( metal ), par născute firesc, nu căutate - cum defineşte autorul însuşi demersul său: în căutarea formei, par deci concepute pentru spaţiul public.
    Le priveşti şi le doreşti amplasate undeva pe gazonul verde, sau ţi le imaginezi supradimensionate arhitecturi spre tihnită contemplare”. (Cristina Popescu Russu, curator)
    Expoziția FORMA face parte din programul NAG#9.
Amprente Urbane - proiect pentru Noaptea Albă a Galeriilor
 în cadrul expoziției de ceramică semnate de Nicolae Moldovan
Curator: Cristina Popescu Russu
Sound design: Irinel Anghel
Muzica: Darie Nemeș-Bota și Irinel Anghel
Progamul NAG#9, vineri 24 aprilie:
19.00 – 02.00

Un turist de lux...Napoleon




De prin lume adunate...


Italia, Insula Elba


Colectii si Colectionari


Cartofilie





Cod: 288/IE. Editor: M. Tognoli & C. Anii '70-'80. Necirculata.

Context istoric:

    Asa cum se stie, dupa batalia de la Leipzig, Napoleon a fost costrans de inamici sa abdice, stabilindu-i-se un exil destul de onorabil pe insula Elba, unde i s-a acordat dreptul sa poarte titlul de rege peste un teritoriu de 224 kmp si o populatie cu putin peste 20.000 locuitori.
    Plecarea de pe tarmul Frantei a fostului imparat, devenit rege de opereta, a avut loc in dimineata de 5 mai 1814.
   I s-a permis sa ia cu el numai cativa servitori si prieteni, printre care fostul maresal al palatului Bertrand si contele de Montholon, un vechi aristocrat care si-a oferit rapid serviciile imparatului atunci cand acesta a ajuns la putere, s-a pus pentru scurt timp in slujba Bourbonilor imediat dupa caderea lui, dar i-a redevenit "credincios" lui Napoleon cand demara spre Elba.
   Contele era insotit de tanara si frumoasa sa sotie, ale carei atentii fata de imparatul ajuns rege au devenit vizibile la scurt timp dupa debarcarea pe insula.
    In curand, vizitele nocturne pe care incantatoarea doamna le facea noaptea in dormitorul regal au devenit subiect de barfa pe intreaga insula, ceea ce il deranja pe sot, care se pare ca totusi inghitea in sec.
    De altfel, insasi doamna Montholon si-a dat seama cat de putin pret pune Napoleon pe aventura amoroasa, care s-ar putea sa fi fost mai mult un mijloc de a masca adevarata peocupare a micului rege: evadarea de pe insula si revenirea in forta la Paris.
    Parea imposibil. Prizonierul era supravegheat strasnic de catre vasul Partridge, aflat sub comanda severului si intransigentului colonel britanic Campbell. Nu exista scapare.
    Nici n-ar fi existat, daca nu se intampla ca severul colonel sa fie indragostit pana peste urechi, iar dulcineea inimii sale sa fie tocmai la Florenta. Ca urmare, vasul Partridge facea din cand in cand o escapada discreta spre tarmurile insorite ale Italiei, fapt care nu putea sa scape spiritului iscoditor si mintii agere ale lui Napoleon.
    Fostul imparat a facut in mare taina pregatiri de evadare, a urmarit cu atentie escapadele colonelului si a ales-o pe cea de la sfaristul lunii februarie 1815. In ziua cand colonelul a ridicat ancora in directia Italiei, Napoleon si-a adunat o mana de oameni, toate armele de care dispunea, proviziile, banii si a demarat cea mai spectaculoasa aventura a tuturor timpurilor, prea bine cunoscuta, ca s-o relatez amanuntit in cele de fata.
    Nici astazi nu-si pot explica multi specialisti miracolul datorita caruia micutul detasament comandat de un exilat a depasit momentul cand, sosind la tarm, a fost somat sa se predea, pentru ca in minutul urmator respectivii graniceri sa-i dea onorul.
    Biserica a sunat clopotele victoriei, iar de aici incolo a urmat faimosul mars "din clopotnita in clopotnita", pana cand multimea care i s-a alaturat pe tot parcursul a intrat trimfala in Paris, cu putin inainte de fuga regelui, al carui asternut se zice ca inca mai era cald. In graba sa, regele isi uitase langa pat un papuc.
    Din nefericire pentru Napoleon, revenirea in glorie n-a durat decat putin. Dupa faimoasele 100 de zile, s-a produs dezastrul de la Waterloo si cel de al doilea exil, pe insula Sfanta Elena, in mijlocul Pacificului, fara nicio alta speanta decat aceea de a-si astepta sfarsitul.
    N-a mai avut alta consolare, decat onorurile post mortem, cand a fost reinmormantat cu cinste in Domul Invalizilor din Paris, unde se afla si astazi.
http://www.ziare.com/



Golful Lacona si Insula Montecristo.
Cod: 186/E. Editor: M. Tognoli & C. Anii '70-'80. Necirculata.


Capoliveri si Portul Azzuro. Vedere aeriana.
Cod: IDE 83/9. Editor: Anubio Micaelli. Anii '70-'80. Necirculata.


Portul Azzuro. Vedere aeriana.
Cod: 84. Editor: M. Romboni. Anii '70-'80. Necirculata.


Portoferrraio. Piata Cavour.
Cod: 485/IE. Editor: M. Tognoli & C. Anii '70-'80. Necirculata.


Marina din Campo. Vedere aeriana.
Cod: 238. Editor: Vanucci Ivana. Anii '70-'80. Necirculata.


Portoferraio. Vedere aeriana.
Cod: 254. Editor: Vanucci Ivana. Anii '70-'80. Necirculata.


Portul Azzuro.
Cod: 451/IE. Editor: M. Tognoli & C. Anii '70-'80. Necirculata.


Lacona.
Cod: IDE 270. Editor: Anubio Micaelli. Anii '70-'80. Necirculata.


Marina di Campo.
Cod: IDE 215/23. Editor: Anubio Micaelli. Anii '70-'80. Necirculata.


Portoferraio vazut dinspre grote.
Cod: 472/IE. Editor: M. Tognoli & C. Anii '70-'80. Necirculata.


Capoliveri.
Cod: IDE 35/19. Editor: F. III Ceccanti.


Vila lui Napoleon de la Mulini. Dormitorul.
Cod: 366 IE. Editor: M. Tognoli & C. Anii '70-'80. Necirculata.


Cod: 333/IE. Editor: M. Tognoli & C. Anii '70-'80. Necirculata.

Disper, deci exist




Arta plastică contemporană românească


Ecaterina Vrana


Galeria Aiuart, Librăria Cărturești, București


22 aprilie - 31 mai 2015




miercuri, 8 aprilie 2015

"Picaturi de suflet...."




Lansare de carte


Aurelia Grosu


Biblioteca Metropolitana, Bucuresti


18 aprilie 2015




Moscova




De prin lume adunate...


Rusia


Colecții și Colecționari


Cartofilie



Cafeneaua critica




Club A, Bucuresti


8 aprilie 2015





    De la lectura de texte pe "suporturi” clasice (hârtia şi celelalte) am ajuns să citim tot mai mult de pe "suporturi” alternative: prin intermediul ecranelor, parcurgem texte stocate pe "discurile tari” ale computerelor (hard-disk-uri) sau pe diverse tipuri de memorie mobilă, de felul "beţelor/beţigaşelor de memorie” (memory sticks), al "discurilor compacte” (compact disks/CD-uri) sau al "discurilor digitale video” (digital video disks/DVD-uri), numite, prin extensie, şi "discuri digitale versatile” (digital versatile disks/tot DVD-uri), al "discurilor tari externe” ("hard disk-uri externe”) etc. sau direct în "reţeaua globală” (world wide web – www), zisă şi Internet, uneori chiar şi în... "nori” (în sistem "cloud”). 
    Nu schimbăm – însă – doar "suporturile”: pe de o parte, accesul prin intemediul tastaturii şi al "şoarecelui” ataşat (mouse!), prin "click-uri” succesive, permite şi alte tipuri de parcurgere a textelor decît cea cursivă, clasică; pe de altă parte, textele însele pot fi structurate non-liniar, căci pe „suporturile” alternative putem "coborî” în ramificaţii succesive, pe modelul "arborilor” schematici.
    Pe acest traseu de evoluţie a lecturii, s-a conturat în ultima vreme conceptul de "carte electronică” (electronic book/e-book), folosit uneori pentru simpla transpunere pe "suporturi” alternative, în special pe CD-uri/DVD-uri, dar şi pentru noi forme de compoziţie textuală, cu variate posibilităţi de opţiune la dispoziţia cititorului ("utilizatorului”), cu continuări multiple şi cu finaluri distincte, ca în jocurile computerizate (computer games). O variantă pe "suporturi” imateriale: "cartea electronică” accesibilă pe website-uri, de unde poate fi "descărcată”, preluată în computerele personale, şi "cartea inteligentă” sau "cartea deşteaptă” (smart-book), care adună în jurul unor nuclee tematice toate resursele de informaţie accesibile în Internet.
     Pornind de la un amplu proiect european de promovare a "cărţilor electronice”, Technology and Innovation for Smart Publishing – TISP smile emoticon Tehnologie şi inovaţie pentru editarea inteligentă), derulat în 12 state, în cadrul Programului Uniunii Europene de sprijin pentru tehnologia informaţiei şi a comunicării, Cafeneaua critică propune o discuţie despre prezentul şi – mai ales! – viitorul "cărţii electronice”, "inteligente”, "deştepte”!
    Participă: promotori ai "cărţilor electronice”, editori, reprezentanţi ai unor instituţii şi publicaţii interesate de "noile media”. Ediţie realizată în colaborare cu Asociaţia Producătorilor şi Distribuitorilor de Echipamente de Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor – APDETIC.
Amfitrion: Ion Bogdan Lefter

Muntele tău în fotografia mea




Expozitie de fotografie


Bianca Birsan


Cazino Sinaia


17 aprilie 2015



  Proiectul Muntele tău în fotografia mea a fost creat pentru a evidenția oamenii frumoși care iubesc cu adevărat muntele. Am fotografiat câteva rânduri de zăpadă cu scopul de a ne da seama în ce zonă minunată locuim.
by Bianca Bîrsan