Gheorghe Mosorescu
Consiliul Județean Ialomița, Slobozia
2 iunie 2022
Gheorghe Mosorescu și-a dedicat întreaga viață scenografiei, din acest punct de vedere conceptele sale scenice, nu numai că susțin vizual spectacolul, fiind adaptate la piesele transpuse, ci sunt creații artistice originale.
Plastica spectacolelor sale,
care unește decorul și costumul, astfel încât să fie și funcțională, și
estetică, aduce în același creuzet de creație, arhitectura și sensibilitatea
plastică. Fiind o sinteză a artelor,
care parcurge un drum complex de la proiectele de execuție și recuzită, până la
transpunerea finală a spectacolului, munca lui Gheorgeh Mosorescu în acest
domeniu scoate la iveală un artist
pluridisciplinar pregătit, cu multiple posibilăți de flexibilitate
ideatică și de armonizare a artelor. Desenul riguros, adnotările care explică
și motivează datele viziunii sale, se alătură unor discursuri vizuale
scenografice foarte moderne, în care descifrăm o solidă cultură a domeniului și
o capacitate de imaginație care depășește puterea de transmitere a lecturii
textelor. Documentele pe care Gheorghe
Mosorescu le expune în cadrul Atelierului de scenografie II, sunt atât
imagini din spectacole, unde se poate observa modul cum elementele scenografiei
se integrează în traspunerea definitivă, dar și schițe premergătoare de costume
și ansambluri perspectivale, detalii, eseuri vizuale, proiecte într-un anumit
stadiu de lucru. Fiind o muncă de
echipă, transpunerea spectacolelor la care Gheorghe Mosorescu a participat prin
amprenta sa scenografică, ne arată disponibilitățile multiple în ceea ce
privește adaptarea la temă prin intermediul unei gândiri creatore cu note
personale. În expoziția de la Sala Europa a Consiliului Județean Ialomița,
publicul va putea să vadă aspecte din activitatea sa de scenograf la texte
literare de referință, dublate de remarcabila sa creație artistică: Azilul de
noapte de Maxim Gorki, Femei, bărbați și viața dintre ei, de
Cehov, Fred și Barney la Revistă, de Margareta Raduna, Martor și
judecător, de Ion Balan, Martorii se suprimă, de Robert Thomas, Moș Teacă după Anton
Bacalbașa, O seară la Union, după I.L. Caragiale, Orașul nostru,
de Thornton Wilder, Povești de familie, de B. Sbrlianovic, Rețeta
fericii, de Aurel Barangă, Roata,
de C. Ifrim, Romeo și Julieta, de William Shakespeare, Sexul femeii ca
un câmp de luptă și Țara lui Gufi, de M. Visniec, Viforul, de Barbu Ștefănescu
Delavrancea, Vinovații fără vină, de A.N. Ostrovschi.
Ana Amelia Dincă
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu