Din istoria caricaturii românești
Muzeul Popas, Timișoara
31 iulie - 7 august 2021
Caragiale spunea că avem atât de mult umor, încât îl putem
da la export. "A face haz de necaz" este o sintagmă caracteristică românului
și, adesea, românul a găsit soluții la problemele sociale și la cele
existențiale abordând o atitudine ironică, dar mai ales autoironică, nu
întotdeauna demonstrată a fi și constructivă dar, cu siguranță, paliativă și
păstrătoare a unei sănătăți spirituale.
O caricatură reușită este mai convingătoare decât un text
satiric sau un pamflet.
Caricatura este promovată în paginile publicațiilor, aceasta având locul ei într-un colț al primei pagini, exprimând "chestiunea zilei" sau pe ultima pagină. Ea ironizează printr-o tușe sigură și îngroșată direct sau simbolic, chiar metaforic, cu un text scurt, sau fără text, imagini ale unor aspecte sociale și politice, mentalități sociale, inclusiv, sau mai degrabă, personalități de notorietate, sau persoane anonime.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu