vineri, 16 iulie 2021

Orașe și priveliști

 


Colecții și Colecționari 


Bibliofilie 



O colecție premergătoare celui intitulate  Mic îndreptar turistic.
V-am prezentat-o aici:
Chiar au coexistat ca apariție, între 1962 - 1964.
La fel de folositoare în postările mele de pe blog. 
Aceleași condiții de editare (fără harta localității/regiunii), aceeași editură: Meridiane.
Au semnat prefața autori din lumea literaturii, dramaturgiei și chiar un academician.



Singura apariție pe care o cunosc cu titulatura colecției trecută pe fașa copertei.


1961.


Prefață: Demostene Botez.


1961.


Prefață: Marcel Breslașu. 1961.


Prefață: acad. Constantin Daicoviciu.


1961.


Prefață: Petre Sălcudeanu.



1962.


Prefață: Radu Cosașu.


1962.



1962.



1962.


Prefață: Petru Vintilă.
Ediție în limba franceză.


1962.


Prefață: Vladimir Colin.


Ediția a II-a, 1964.


Prefață: Fănuș Neagu.


1963.



1963.



1963.



1963.




Prefață: Lucia Demetrius. 1963.


Prefață: Alexandru Jebeleanu.


1964.



1964.


Prefață: Cezar Baltag.


1964.



1964.


1964.

4 comentarii:

  1. Domnule Vîrtejanu, eu dețin întreaga colecție Orașe și priveliști apărută, iar faptul că o dețim în totalitate este confirma de catalogul editurii Meridiane pe anii 1960-1968 și sunt enumerate acolo 22 de titluri, din care dvs. aveti numai 19. Vă lipsesc Împrejurimile Bucureștilor din 1964 de George Ivașcu, Stațiunea experimentală Dobrogea din 1963 (fără nicio indicație de colecție) și De-a lungul șoselei Oradea-Mangalia din 1963 de Radu Cosașu. Această colecție am urmărit-o de 50 de ani, ca toate colecțiile turistice editate de Meridiane.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc pentru completare. De fapt, îmi lipsesc doar două, Șoseaua... figurând în această postare.

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, aveati dreptate.. Era Soseaua Oradea-Mangalia, dar altul nu a fost: Valea Prahovei. Am inteles ca pe aceasta ati gasit-o pe net, v-am trimis pe messenger fotografiile celorlalte doua: Imprejurimile Bucurestilor si Statiunea experimentala Dobrogea. Am o colectie poate de citeva zeci de mii de fotografii ale copertelor din tara si strainatate, organizate pe tari si edituri, si daca aveti nevoie de ceva, scrieti pe mess si va trimit imediat. Multumesc. In felul acesta, ma achit cumva de datorie, si eu preiau de la dumneavoastra postarile de teatru, bibliofilie, etc.

    RăspundețiȘtergere
  4. Galatiul pe care-l caut a aparut in aceeasi serie cu Soseaua Oradea-Mangalia editia a II-a (pe care ati adaugat-o ulterior). In aceasta serie eu detin 18 titluri (in catalogul 1960-68, UNELE din ele sunt inglobate in colectia ORASE SI PRIVELISTI), dar nu stiu cite exista definitiv. In citeva biblioteci judetene in care am cautat, nu am reusit sa gasesc mai mult decit am eu in biblioteca proprie, deci nici acel Galati.

    RăspundețiȘtergere