joi, 8 aprilie 2021

Obiect al lunii aprilie - Orașul meu provincial

 


Muzeul Municipal Octavian Moșescu 


Râmnicu Sărat


aprilie 2021




   Pentru că tot ne-am amintit recent de compozitorul râmnicean Ion Rădulescu, născut pe 5 aprilie 1918, vă prezentăm ca obiect al lunii aprilie, partitura cântecului pe care acesta l-a compus, dedicându-l orașului Râmnicu Sărat: Orașul meu provincial, pe versurile lui Toma Paraschivescu.

   Aceasta face parte din fondul documentar Ion Rădulescu deținut de Muzeul Municipal Octavian Moșescu Rm. Sărat, în cadrul sectiei de Istoria culturii râmnicene, alături de diferite alte documente personale, fotografii și partituri, discuri imprimate cu melodiile pe care acesta le-a compus de-a lungul vieții. Versurile cântecului  Orașul meu provincial sunt gravate și pe piatra de mormânt a compozitorului.

    Genul muzical al melodiei este romanța și a fost interpretată de Dorina Drăghici, fiind imprimată pe disc de vinil în anul 1964. Printre creațiile sale, se cuvine să amintim o altă melodie dedicată micului nostru orășel provincial, Orașul meu cu trandafiri, pe versurile regretatului Matincă Costea.

Dacă doriți sa ascultați cantecul, aveți mai jos un link.

https://www.hungama.com/.../oraE%EF%BF%BDul-meu.../26740948/


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu