luni, 8 martie 2021

Să ne cunoaștem actorii...

 


De pe scenele teatrului românesc de-odinioară 


Dan Ivănescu





În Ploșnița (Teatrul Național București), alături de:
Răducu Îțcuș, Rodica Mureșan, Coca Andronescu, Bogdan Mușatescu,
Bogdan Stanoevici, Șerban Iamandi și Dem. Rădulescu.




Amintiri (la rubrica Situații limită pe scenă) publicate în Caiet, Nr. 67.
Teatrul Național București. Stagiunea 1983 - 1984.


Alături de Marin Negrea, în Iubirile de-o viață (Teatrul Național București).

***
Despre acest actor s-a mai vorbit doar cu ocazia decesului Cristinei Stamate,
cei doi fiind căsătoriți, din 1966, timp de 11 ani.

Astfel Dan Puican și-a amintit următoarele:

   "Pe soțul ei îl cunosc de când era copil, pe strada Sfântul Constantin nr. 7 stătea. Și eu am locuit la această adresă, la unchiul meu, Ion Puican. Era o curte cu 3 apartamente, 3 familii și mai era o familie cu viitorul soț al Cristinei Stamate. El avea vreo 7- 8 ani, eram în clasa a11-a și recitam și spuneam că dau la teatru. Mai târziu, când a venit actor la Teatrul de Revistă, mi-a spus că datorită mie a dat la teatru și m-a impresionat. Mi-a spus că îi plăcea mult să mă audă recitând.    Din păcate, au divorțat și el a emigrat în Canada, după care a murit peste 5-6 ani și mi-a confirmat și Cristina când am întrebat-o.

    Nu era un bărbat neapărat frumos, era mititel. Erau tineri și când ești tânăr ești frumos. Când îmbătrânesti nu mai ești frumos, Cristina era în prim plan. Ea a divorțat de el când avea 30 și ceva de ani."

***

Pe Wikipedia, la dosarul actriței se face o gravă eroare:

Dan Ivănescu este confundar cu poetul Cezar Ivănescu astfel fiind trecut decedat 

în urma cutremurului din 4 martie 1977...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu