vineri, 1 ianuarie 2021

Scrisoare de dor...

 


Colecții și Colecționari, 


Înscrisuri de toate felurile, 


Din arhiva lui Măcărescu Achil,




Din comuna Prundu (azi în Județul Giurgiu). De la Vali.

"Scrisoare de dor rătăcită-ntr-un scrin de-ani de zile,

Peste galbenele-i fire

Uitarea-i zăbranic,

Scrisoare de dor, mărturie-a iubirii tăcute

Şi-a speranţelor trecute

Odată, zadarnic,

Unde-i căldura mâinii care dragi cuvinte îmi scria,

Pe care drum sunt paşii care se-ndreptau cândva spre poarta mea?

Scrisoare de dor rătăcită-ntr-o seară de toamnă,

Tu m-ai învăţat ce-nseamnă

Regretul amarnic."

Versurile de Aurel Felea

Muzica de Ionel Fernic


Refrenul de mai sus se potrivește cum nu se poate mai bine situației 
pe care v-o înfățișez în rândurile care urmează.

Am găsit, într-o pungă încă netriată, un teanc de scrisori, 
toate avându-l ca destinatar pe Măcărescu Achil.
Expeditoare: mai multe domnișoare...
Nu știu cum s-a făcut dar azi mi-a atras atenția una dintre ele.
Încercând să-i parcurg rândurile am constatat că plicul era nedesfăcut.
Am făcut-o eu, iată la peste 56 de ani de la data poștei.


Vă prezint aici o mostră de scris.
Mai jos, vă redau și conținutul, integral.

"26 mai 1964

Dragă Firicel,

Am rămas plăcut surprinsă cînd am primit scrisoarea ta. Nu mă mai așteptam,
mai ales că rămăsese stabilit să scriu eu prima. Nu am făcut asta pentru un motiv care,
dacă-l analizăm profund, are două înțelesuri. Nu se poate scrie, așa că rămîne de
discutat acest punct cînd ne vom întîlni.
Știu că ești curios - dacă totuși nu ai răbdare, o să-ți spun. La rîndul meu, sînt foarte
curioasă ce probleme importante vom discuta și spui cu atîta convingere că ne 
interesează pe amîndoi - dacă te gîndești la ceea ce mă gîndesc eu, ar fi grozav.
Însfîrșit, de noi depinde totul. Am dreptate? 
Am fost în Buc. pentru un tratament. E adevărat, nu te-am căutat, dar nici nu 
puteam. Timpul a fost cum știi și în situația în care eram - îți poți da seama după diagnostic 
< Faringo-laringită catarală > nu puteam ieși în frig. Dealtfel asta nu ar fi un motiv să mă scuz.
Să nu crezi însă că <puștiul de la Politehnică> a fost uitat. Nu, Achil. Niciodată nu ai fost trecut
pe planul 2 din mai multe motive și bine întemeiate. În primul rînd, cum te-ai purtat tu cu mine
nu s-a purtat nimeni. Ți-am făcut multe, f. multe chiar - adevărul e că atîta timp cît eram 
prieteni, nimeni nu a reușit să-ți ia locul și de asta cred că ești convins - totuși tu ai iertat.
De ce?Ce te face să-ți rămîn atît de apropiată? Cred că numai sentimente curate te-a
îndemnat să te porți atît de frumos cu mine. Niciodată nu am ascuns nimic față de tine - 
de aceea și acum îți spun deschis - nu credeam ca tu să te mai gîndești la mine.
Dar cum tu ai rămas același, mă reîntorc și-ți zic <merg alături de tine>. 
Nu știu cînd vin în București, în tot cazul voi ține seama de zilele în care ai examen - 
deci nu atunci - dar te voi anunța mai precis. Cît privește invitația la mare - mulțumesc
mult. Nu am fost niciodată la mare și tare mult aș vrea să mă duc. Am concediu pe
15 iulie, așa că aș putea merge. Mama îmi dă voie cu condiția ca înainte de asta
să te cunoască. Ca mamele! Grijulie foc. Însfîrșit, dacă tu ai putea să-mi scrii o parte
din problemele importante, nu sta pe gînduri și scrie-mi. Eu îți voi răspunde si poate
în felul acesta vom ajunge la rezultatul de mult dorit dar pe care nici unul din noi nu am 
îndrăznit să-l dăm. Mult succes și nu uita să-mi scrii mai mult.
Cu drag, Vali."

***
Interpretările, analizele și concluziile vă aprțin!

***
Vă promit că voi mai reveni la corespondența lui Achil.
Cine știe ce surprize voi mai găsi...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu