marți, 6 august 2019

La aniversară




Liliana Tomescu 


Muzeul Național al Literaturii Române, București 


12 august 2019





    Muzeul Național al Literaturii Române vă invită luni, 12 august 2019, de la ora 18:00, la un eveniment special, aniversarea celor 90 de ani pe care actrița Liliana Tomescu îi va împlini chiar în acea zi.
    În Sala Perpessicius din Str. Nicolae Crețulescu nr. 8 o vor omagia pe îndrăgita artistă, stabilită de ani buni în Suedia, Sanda Manu, Anda Caropol, Ada D’Albon, Doina Papp, Rodica Mandache, Constantin Paraschivescu. Moderator: Marina Spalas.
    Între 1950 și 1980 a fost actriță a Teatrului Nottara din București. Timp de peste 30 de ani, Liliana Tomescu a reușit record peste record, pe alocuri imposibil de egalat.  Pygmalion a avut circa 500  de reprezentații, Ciocârlia, 400, Luna dezmoșteniților, puțin peste 600 iar Adio, Charlie! s-a jucat de 870 de ori. În 1964 i s-a acordat titlul Artistă Emerită, un alt record, deoarece avea numai 35 de ani atunci și era cea mai tânără actriță care l-a primit vreodată la acea vârsta. În 1980 s-a refugiat în Suedia unde, la scurt timp, i s-a acordat cetățenia suedeză.
    A făcut filme cu Ion Popescu Gopo, printre care S-a furat o bombă, De-aș fi Harap Alb, Pași spre lună. Avea parte, cumva numai de comedii. "Spre norocul meu, apucasem să iau și lecții de dans, lecții în particular. Am avut un profesor extraordinar, pe Trixy Checais. Era un geniu, un mare dansator, de la care am învățat de toate, de la clasic până la modern. În paralel, am luat și lecții de muzică, de pictură... Am avut dintotdeauna convingerea că un actor trebuie să știe cât mai multe lucruri, pentru a intra cât mai bine în pielea cât mai multor personaje”, afirma Liliana Tomescu într-un interviu.
    A iubit teatrul cu pasiune, iar când era pe scenă și juca ce-i plăcea, uita cu desăvârșire de lumea de-afară. "Nu-ți mai pasă nici de cenzură, nici că s-au oprit gazele și că pe scenă e viscol, iar în sală și acasă, caloriferele sunt înghețate. M-am simțit bine cu toți partenerii mei. Aveam o senzație de comunicare cu ei și cu sala, cu publicul, nemaipomenită”, recunoștea actrița.
Intrarea este liberă, în limita locurilor disponibile.
Vă așteptăm cu drag!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu