luni, 23 iulie 2018

Ce-am avut...în construcțiile navale




Din istoria industriei românești, 


Șantierul Naval Galați





Consemnare publicată în Revista Flacăra, Nr. 6. 10 februarie 1962.


Consemnare publicată în Revista Flacăra, Nr. 9  3 martie 1962.
Cadru mai strâns al fotografiei reproduse mai sus (10 februarie 1962).



Consemnare publicată în Contemporanul, nr. 3. 18 ianuarie 1963.


Revista Flacăra, Nr. 6. 9 februarie 1963.


Consemnare publicată în Revista Flacăra, Nr. 6. 8 februarie 1964.


Peste puțin timp de pe cala Șantierului naval din Galați va aluneca pe apele
bătrînului Danubiu, plin de tinerețe și forță, un nou cargou de 4 500 de tone.
Drum bun pe mări și pe oceane.
Foto: D-tru F. Dumitru. Almanahul femeii 1965. Decembrie 1964.



Consemnare publicată în Revista Flacăra, Nr. 11. 9 martie 1968.


Se naște o nouă navă.






Vulcan (12 500 tone), al patrulea mineralier construit la Galați,
care la 9 iunie (1971 - n.a.) a și plecat în prima sa cursă: Constanța - Bizerta (Tunisia).


Vechea portavoce a dispărut. Azi comunicarea de pe mal cu cei de pe apă
se face cu mijloace moderne.


Sus, la cota cea mai înaltă a unei nave construite la Galați.


Galați: peisaj obișnuit pe orice mare șantier naval.


Femei în domeniul construcțiilor navale: tînăra ingineră Adriana Stoica
din echipa de dispeceri, care a urmărit în ultimul timp construirea 
marii nave românești Vulcan.
Articol publicat în Revista Flacăra, nr. 25. 19 iunie 1971.


Consemnare publicată în Ziarul Scînteia, Nr. 9333, de vineri, 17 noiembrie 1972.


La Galați - un zid trainic, de nădejde, protejează de ape orașul și șantierul naval
(e vorba de inundații - n.a.) Revista Flacăra, Nr. 28. 19 iulie 1975.









Primul mineralier construit în țară la Șantierul Naval Galați.




Articol publicat în Almanahul Mării (editat de Revista Tomis) '89.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu