sâmbătă, 26 august 2017

Pe urmele unui farmacist




România de-altădată 


Colecții și Colecționari 


Înscrisuri de toate felurile




Un carton promoțional (format carte poștală) din anii '30 
caruia astăzi i-am spune flyer.
Practic, reclamă pentru medicamentul Trinitrine (în două variante)
realizat de către Laboratoarele Laleuf, Paris, Franța.
V-am mai prezentat astfel de "înscrisuri", distribuite 
și prin revistele medicale din acele vremuri.
Așa cum este și în cazul nostru, după urmele de adeziv de pe spate. 


Pe spatele cartonului găsim și lista cu distribuitorii din țările
de limbă franceză.
Pentru România îl descoperim astfel pe Dl. Paul Ilutza.
De fapt, Iluță.
Locuind în Capitală, pe strada Olari, la nr. 23.
Curios, cum mă știți, am făcut ceva cercetări. Nu pe teren ci pe net, desigur... 
Și iată ce-am descoperit:



"Vila Paul Iluță, situată în str. Olari 23, a fost construită între 1931-1935, pentru o rudă de-a sa, farmacist, care extinde (în 1935) clădirea cu un laborator pentru produse farmaceutice."
Arhitect: Marcel Iancu, pictor, arhitect și eseist, grafician și scenograf de origine evreiască.
Sursa, un articol realmente interesant, o găsiți aici:

Pe urmele lui Marcel Iancu prin cartierul evreiesc | Via București


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu