sâmbătă, 18 martie 2017

Un Adler Junior are noi proprietari




România de-altădată


Colecții și Colecționari


Înscrisuri de toate felurile



Să o luăm cu inceputul...
Ion Tocineanu, căpitan, cu domiciliul în Constanța, Bulevardul Ferdinand, nr. 75,
cumpără un automobil marca Adler Junior, tip 1936. 
Cu suma de 20.000 de lei, achitată integral la semnarea contractului.
Vânzător: Levi Lucian, cu domiciliul în București, Strada Regală, nr. 21.
La acea dată automobilul, cu numărul de circulație 8978 B, avea rulați 35.000 de km.
Act datat: 25 martie 1940 
(originalul documentului se află la Prefectura Constanța, conform unei adnotări de pe
spatele acestuia)


Au trecut anii, timp în care s-a încheiat războiul și a avut loc o schimbare de regim politic...
Ion Tocineanu, acum comandor în rezervă, devenit bucureștean 
(str. Constantin Moroiu, nr. 3)  
vinde la rândul său automobilul (acum cu nr. de înmatriculare 14 574 B).
Cumpărători au fost doi. Nu Luca Matei ci:
Dr. L. Lupu (Căuzași nr. 8) și Niculai Mateescu (Bd. Muncii nr. 8).
Prețul achitat 30.000 de lei (la semnarea contractului).
Act datat: 2 septembrie 1949.




Documentele care atestă radierea mașinii (din proprietatea lui Tocineanu)
începănd cu data de 10 septembrie 1949.

***
Ce au făcut mai departe noi proprietari cu autoturismul mi-e greu să presupun.
În orice caz, eu nu l-am văzut în filmele lui Sergiu Nicolaescu
(Cu mâinile curate, Un comisar acuză...știți voi). 

***


M-am întrebat oare cum arăta automobilul lui Tocineanu.
Am căutat pe net și-am gasit imaginea de mai sus.
Cred că se protrivește. 1936 Adler (Trumpf) Junior,
caroserie cabrio-limuzină, 2 uși, patru locuri...

2 comentarii:

  1. Va voi trimite dar trebuie sa caut poze cu aceasta masina, pentru ca exista un mic album unde este descrisa in amanunt o excursie facuta in tara cu ea . E.Tocineanu

    RăspundețiȘtergere