vineri, 10 februarie 2017

Din vremuri de războiu...




România de-altădată


Colecții și Colecționari


Înscrisuri de toate felurile





Plic, din păcate, fără scrisoare.
Expediat recomandat, din Băcău, de Adrian Mihălcescu domnișoarei 
Miți Cojocariu din Cernăuți.
La inceputul anului 1944 (dacă am distins bine)



Plicul, cirulat, nu poartă vreo ștampilă a cenzurii.
Nu-mi dau seama dacă aceasta, însoțită de semnătura expeditorului,
a jucat acest rol.



"Dragă Miți,
Ți-am trimis o scrisoare în care specificam că plecăm din Gurahonț
pe zonă în direcția Căp.. - acolo este un punct de trecere și noi ne instalam
acolo până ne înlocuia div. III, printr-un regiment. Eram pregătiți
echipați gata pentru datorie dar cu 1/2 oră înainte de plecare vine o 
dispoziție dela Marele Stat Major telefonic că se contramandează
ordinul dat. Bucuria a fost a noastră. Așa că acuma continuăm instrucția
până la noi ordine - de plecat tot vom pleca la regimente. Eu m'am cerut
la 8 Vănători Cernăuți care e evacuat la Olt . Înainte de plecare am să trec
pela tine. Cu drag. Scuzămă că ți-am scris pe această hărtie, dar vreau 
să-ți comunic vestea și cele bune sunt împachetate."

Așadar, elevul sergent Adrian Mihălcescu, Compania a III-a a Școlii de Ofițeri în Rezervă
îi scrie, de la Gurahonț, domnișoarei Miți Cojocariu, funcționară la 
Școala de zbor fără motor (planoare) din Comuna Bințini (azi Aurel Vlaicu).
Pe 30 august 1944 (adică la o săptămână după înlăturarea lui Antonescu).
Își exprimă bucuria contramandării unui ordin de deplasare "pe zonă."
Nu știu care i-a fost soarta elevului sergent.
Știu doar că în zonă s-au purtat, în scurt timp, lupte grele cu trupele germane.
Amănunte găsiți aici: 

Portrete de eroi - Dumitru Boscovici


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu