joi, 23 iunie 2016

Despre un medic...detinut politic...




Romania de-altadata


Colectii si Colectionari


Inscrisuri de toate felurile



Am rascolit, in targ, intr-un maldar de scrisori.
Am luat mai multe plicuri, efectiv la nimereala, calauzindu-ma
dupa aspectul general, marci postale...la intuitie...
Sa vedem, impreuna, ce-am gasit:




Randuri expediate pe 10 ianuarie 1952.
Scris citet, ingrijit, lesne de parcurs.


Destinatar: Doctor Gheorghe Iriminoiu.
Penitenciarul Principal Bucuresti. La nr. K 1318.
Se observa (vezi si spatele plicului) o circulatie Bucuresti - Aiud - Bucuresti.
Intre 14-16 ianuarie 1952.
Precum adnotarile: "Retur" si "Refuzat".


Expeditor: Adrian Gheorghe; din Bucuresti.
Banuiesc ca v-ati dat deja seama ca este vorba de un detinut politic.
Dupa perioada si adrese (de trista amintire - e putin spus...)
Acum va rog sa recititi scrisoarea. Asa va veti lamuri mai bine.
Caci asa am facut si eu...

Fara prea mari sperante am cautat pe net date suplimentare.
Am avut insa noroc si-am gasit un document important. 
Sursa:

Currently Browsing :: Iriminoiu Gheorghe




Fisa Matricola Penala (intocmita pe 28 noiembrie 1950)
nu este completata prea citet; totusi am aflat cate ceva:
- Iriminoiu s-a nascut pe 17 iunie 1893, la Topoloveni, judetul Arges.
 - domiciliat in Bucuresti
- necasatorit
- medic specializat in TBC
- parintii decedati;
au avut 8 hectare de pamant si-o casa de unde si originea sociala: "chiaburi".
- apartenenta politica (in trecut): P. N. Liberal (daca am deslusit bine).
- starea sanatatii: "Pneumonie, T.B.C.?"
 - fapta pentru care a fost arestat: 
"gazduire de (n-am reusit descifrarea) tip fascist care ducea lupta contra regimului
Democratic"
pe spatele fisei scrie: "a consultat pe un fugar pe care nu-l cunostia".
- a fost condamnat de Tribunalul Militar Bucuresti,
 pentru favorizarea infractorului
la 5 ani cor(ectionali)
(intre 13 octombrie 1950 - 8 octombrie 1955).
- Pe 23 mai 1951 este transferat (probabil de la Bucuresti) la Aiud.
- nu a apucat sa fie eliberat decedand pe 14 mai 1954.

2 comentarii:

  1. Buna ziua, Mai detineti alte informatii despre acest domn Iriminoiu sau despre fratele dumnealui, Vasile Iriminoiu(fost primar al Topolovenilor mentionat in monografia orasului Topoloveni din 1939)? Facem cercetari in cadrul biblioteci orasenesti din localitate si ne intereseaza fiecare document care vine cu un plus de informatie. Multumim!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deocamdata, nu. Dupa ce am gasit cele relatate mai sus ma tot gandesc la gramada de hartii prin care am rascolit...Inca mai sper sa regasesc ceva din ea, cu ocazia altor vizite prin targurile de vechituri. Daca se intampla, va fac cunoscut.

      Ștergere