marți, 15 martie 2016

Confesiuni




Arta plastică contemporană românească


Cela Neamțu, Silvia Radu, Maria Constantinescu


Muzeul de Artă Vizuală, Galați


18 martie 2016





    Muzeul de Artă Vizuală Galaţi are plăcerea să vă invite vineri, 18 martie, ora 12:30, la vernisajul expoziţiei de pictură, sculptură, tapiserie Confesiuni, semnată Cela Neamțu, Silvia Radu și Maria Constantinescu.

   Născută pe 16 iulie 1941 în localitatea Piciorul Lupului, județul Iași, Cela Neamțu a absolvit în 1966, Institutul de Arte Plastice Nicolae Grigorescu din București , secția artă textilă. "Îmi place să spun că sunt un om obișnuit, care face lucruri neobișnuite. Muncesc cu smerenie pentru a dărui frumusețe semenilor mei. Nu am cultul personalității pe care îl au de obicei artiștii.
Pentru mine este important cultul muncii. Iubesc ceea ce fac și rodul activității creatoare.” 
(Cela Neamțu)

    Silvia Elena Radu s-a născut pe 30 iunie 1935 în satul Pătroaia, județul Dâmbovița și a absolvit în 1960, Institutul de Arte Plastice Nicolae Grigorescu din București, clasa profesor Ioan Lucian Murnu. "Sculptura este o meserie foarte grea, extrem de grea! Sinceră să fiu, nu am fost un talent din ăsta...debordant. M-am format mai încet, dar când am făcut-o, a fost definitiv. Inspirație? Când îți propui ceva, automat vine și inspirația.Important este cum faci lucrarea respectivă.
Pentru asta, trebuie să știi meserie și te asigur că asta se învață foarte greu.” (Sivia Radu)

    Născută pe 1 aprilie în localitatea Stoenești, județul Argeș, Maria Constantinescu a absolvit Academia de Artă Nicolae Grigorescu din București. "Mă obsedează sticla, deoarece pot să pictez bidimensional și să realizez a treia dimensiune; lăsând spații transparente, unde desenez sau pun hârtie, care să te ducă cu gândul la ceva…mișcare, curgere, liniște, neliniște…la un spațiu magic,îmbogățit cu foița de aur și argint.” (Maria Constantinescu)

   Mai multe confesiuni ale celor trei doamne vor putea fi auzite vineri, vernisajul având loc în prezența artistelor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu