sâmbătă, 24 octombrie 2015

Vrancea arhaică - pasiunea unui amator




Colectii si Colectionari


Dan Ungureanu


Muzeul de Istorie Focsani


28 octombrie 2015 - 1 februarie 2016




Expoziţia va fi vernisată miercuri, de la ora 10:00, la Muzeul de Istorie.
   Dan Ungureanu, împătimitul colecţionar despre care ziarul nostru a scris recent, îşi pregăteşte expoziţia ce va avea loc la Muzeul de Istorie de pe Bulevardul Gării. Intitulată Vrancea arhaică - pasiunea unui amator, expoziţia va fi vernisată miercuri, 28 octombrie, de la ora 10:00. Expoziţia va conţine acte şi documente oficiale, fotografii, cărţi poştale şi plicuri, ziare, diferite alte publicaţii ale perioadei antecomuniste. Un loc special în cadrul evenimentului îl va avea focşăneanul Zaharia Mihail, figură importantă a Focşaniului interbelic, preşedinte al Camerei de Comerţ. 
   Dan Ungureanu deţine albumul de fotografii al familiei Mihail, pozele datând chiar şi din anii 1880. De altfel, până şi albumul este cel original, acesta având şi el o vechime de peste un veac.      “Sunt îndrăgostit de Vrancea, de legendele şi misterele ei, de peisaje, de tot ceea ce înseamnă Vrancea arhaică, de vechiul judeţ Putna. Nu colecţionez pentru a ajunge la un capăt, mă bucur de fiecare surpriză. De asemenea, eu vreau să împărtăşesc colecţia cu toţi cei interesaţi. Marele meu vis este să am un loc în care să pun în valoare toate obiectele pe care le-am strâns deja şi pe care le voi mai adăuga la colecţie”, se arată în pliantul de prezentare pe care ni l-a oferit colecţionarul.      Vă recomandăm să mergeţi miercuri la deschiderea expoziţiei căci o să aveţi ce vedea. Noi ştim doar de o parte din colecţia lui Dan Ungureanu şi deja am fost încântaţi de ce am văzut.        Expoziţia va fi deschisă pe termen lung, mai precis până pe 1 februarie 2016. (S. TUDOSE)
***
                                                                                   focsaniulvechi.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu