marți, 1 septembrie 2015

Unde ajungi de la...Intoarcerea spre sat




Romania de-altadata


Colectii si Colectionari


Cartofilie




O carte postala aleasa dintr-o gramada data la pret redus. 
Atelierele Marvan, Bucuresti.
Are parfum de epoca si n-o puteam lasa...
Azi i-a venit randul scanarii si...studiului aprofundat.
N-am sa va mint; nu stiam despre existenta vreunui pictor cu acest nume.
Increzator m-am adresat Google-ului.
Surpriza neplacuta: extrem de putine date concrete.
Doar cateva lucrari vandute in anii nostri prin licitatii.
La o cota de 200-350 de euro.
Am consultat bibliografia avuta la indemana, in casa.
In Pictori romani uitati (Tudor Octavian) si 
Pictura romaneasca interbelica (Amelia Pavel)
nu figureaza...
De fapt, pe langa datele biografice lipsa ma mai "rodea" ceva...


Prea mare potriveala intre numele pictorului si cel al unuia dintre expeditori.
Ma gandeam ca poate am chiar semnatura lui Nicolae Petrescu Mogos.
Stiam anii existentei lui: 1872-1934.
Dar nu si datarea corespondentei...
A trebuit sa ma bazez pe ce am, adica pe fragmentul de marca postala
cat de cat vizibila:


Am cropuit, am deschis catalogul, am masurat si-am...concluzionat.
Marca postala face parte din seria Uzuale Mihai (1928-1929).
Adica de pe cand artistul mai era in viata.
Nu inseamna, automat, ca pe aceasta carte postala este chiar semnatura lui.
Poate sa ii fie si ruda...


Am incercat sa fac o comparatie cu semnatura de pe o lucrare de-a sa.
Nu mi s-a parut relevanta.
De fapt nici nu prea conteaza;
"intamplarea" mai sus-pomenita m-a facut sa calatoresc inca o data prin 
"universuri" dragi mie.  
De-aceea este frumoasa cartofilia; dar si filatelia!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu