sâmbătă, 23 mai 2015

Din mapa inginerului Ficsinescu




Romania de-altadata


Colectii si Colectionari


Inscrisuri de toate felurile



Dupa o indelungata targuiala, am intrat in posesia unei mape.
Plina cu chitante; toate apartinand aceluiasi personaj.
Vanzatorul mi l-a laudat "pana la cer" spunandu-mi ca a fost "om important"
la vremea lui. Trebuie sa-mi recunosc ignoranta; habar n-aveam de acesta.
M-au atras in schimb documentele, bine pastrate, pe care am sa vi le prezint,
in serial, si voua. Cred c-am sa va spun, la final, si cateva cuvinte despre
inginerul Theodor Ficsinescu. Nu de alta, dar s-au si scris carti despre el.
Vreo doua, din cate am aflat pana acum.
Nu va mai rapesc timpul si-ncep prezentarea cu chitantele emise de catre: 


Societatea Generala de Gaz si de Electricitate din Bucuresti 




Septembrie 1937.



Septembrie 1937.



Octombrie 1937.





Octombrie 1937.


Ianuarie 1938.





Ianuarie 1938.


24 aprilie 1939.




20 mai 1940.




20 mai 1940.


Sper ca nu v-ati plictisit; in fond, puteti studia evolutia tarifelor,
reglementarile privind plata sau aplicarii Timbrului Aviatiei.
Nu va lasati derutati, inginerul nostru avea doua contracte.
Din cate se vede, n-a fost niciodata restantier.
Voi reveni si cu alte modele.
Tot inscrisuri cu parfum de epoca.

***
Partea a doua a "mapei" o gasiti, sub aceeasi titulatura,
publicata pe 24 mai 2015.
Partea a treia a aparut publicata, sub aceeasi titulatura,
pe 10 iunie 2015.
Partea a patra o aflati, sub aceeasi titulatura, 
pe 4 iulie 2015.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu