duminică, 19 octombrie 2014

Din ciclul: Surprize, surprize !




Romania de-altadata


Colectii si Colectionari



Am sa va prezint in randurile care urmeaza 
o fotografie "plimbareata".

Mai intai mi-a aparut in colectia de carti postale ilustrate.
Si inca de la inceput nu s-a dovedit a fi prea "cuminte";
gasind-o in doua variante....



In Muntii Rodnei.
Textul de pe spatele cartii postale numai in limba franceza.
Marginea din stanga este zimtata
 - posibil ca ilustrata sa fi fost detasabila, facand parte dintr-un carnet, 
Anii '50-'60. Necirculata.


Aceleasi observatii ca mai sus.
Fara "supratiparul" sovietic.

***postare sub titlul In drumetie (2) - 28 iulie 2014.

Ulterior, am gasit aceeasi imagine reprodusa in lucrarea intitulata:
Arhitectura romaneasca (in limba rusa), aparuta in 1956.


Din cauza marimii, partea de sus nu a incaput la scanare.


Am crezut ca lucrurile s-au oprit aici; chiar daca mi-au ramas 
lucruri de clarificat (apropo de editorul si semnificatia "supratiparului"
sovietic al cartilor postale).
Ei bine, nu !
Am intrat ieri in posesia Revistei Colegiului National S-tul Sava 
din toamna anului 1936.
Rasfoind-o am gasit, ilustrand un articol despre drumetie...
exact aceeasi fotografie:


Articolul are si o nota lamuritoare:
"Cliseele au fost imprumutate de (probabil lipseste un <la>; n.a.)
 oficiul national de turism"


Ca o concluzie:
este foarte probabil ca aceasta imagine/fotografie sa mai fi aparut 
si cu alte ocazii (carti postale, albume, reclame, etc.)
Cum le aflu, cum vi le si semnalez...








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu