sâmbătă, 6 septembrie 2014

O serbare..."de fine de an"



Romania de-altadata


Colectii si Colectionari


Inscrisuri de toate felurile




Organizator: 

Scoala Elementara si Medie de Muzica, Bucuresti
Director: Em. Baclea.

Sub egida:

Comitetului pentru Arta de pe langa Consiliul de Ministri

Sala Ateneului R.P.R.
14 iunie 1953 (tinand cont de evenimentul pomenit)



Cel de la care provine acest program a facut cateva adnotari.
Subiective sau nu, ar fi interesant daca s-ar putea verifica.
La 61 de ani distanta...

Am incercat sa realizez acest lucru si am ales un nume a carui rezonanta
mi-a placut: Krimhilda.

Si iata ce am gasit (cu o mica modificare de transcriere: Crimhilda)


Album Electrecord (LP) Cod: ST-ECE 01545
Fata B

Sonata Pentru Vioară Și Pian      12:46
          A. Allegro Risoluto E Ben Ritmato
Piano – Crimhilda Cristescu
Violin – Victoria Bașta
          B. Molto Allegro
Piano – Crimhilda Cristescu
Violin – Victoria Bașta

Incurajat de "succes" am incercat si cu Miulescu Niculae. Fara reusita.
Apoi cu Iliescu Niculae.
In acest caz am gasit o referire, nu prea magulitoare, in articolul 
Un destin, o vioara,
dedicat Andei Petrovici, prima femeie concert-maestru a 
Filarmonicii George Enescu, infiintata in 1968.
(Jurnalul National, 30 martie 2005)

"COMUNISM. A studiat 16 ani sa ajunga unde este si crede ca pentru nici o meserie nu este nevoie de atata carte. Acum isi da doctoratul in interpretare muzicala, iar teza sa este despre evolutia istorica a functiei de concert-maestru. Zambeste nostalgic si cade cateva secunde pe ganduri, dupa care povesteste cum a dat timp de sase ani examene pe vremea comunistilor ca sa ocupe aceasta functie. <Nu ma gandeam eu sa conduc 80 de barbati>, spune Anda, dar un coleg ii explicase ca este necesar ca postul sa aiba cat mai multi concurenti deoarece este in pericol sa fie dat lui Nicolae Iliescu. Acesta <canta ingrozitor, dar era protejatul lui Gogu Radulescu, pe atunci al doilea om in stat>. <Primul violonist din orchestra trebuie sa cante solo-uri, care cateodata sunt mai grele decat concertele solistice, iar Nicolae nu canta, scartaia.> O saptamana a pregatit Anda lucrari de vioara de Bach, Mozart si Paganini. A luat nota cea mai mare, dar postul i-a fost atribuit tot lui Iliescu, <nu voiau sa-l dea unei femei de 29 de ani>. La fel s-a intamplat si la concursurile din 1986 si 1988. A venit insa Revolutia si dreptatea si-a spus cuvantul. Pe 5 ianuarie 1990, Anda Petrovici a fost numita concert-maestru."

Revigorat mi-am spus de ce sa nu verific si un nume"neremarcat".
Am optat pentru Albert Guttman si
...chiar am fost uimit cate si mai ales cat de frumoase referinte am gasit.

Guttman piano & Gavrila-Dieterle violin play Brahms 

Electrecord: LP, cod: STM-ECE 01313 (anii '70).
Intrati, va rog, pe ro.wikipedia.org si-mi veti da dreptate...

Era sa uit insa de biletul de acces la spectacol. Iata-l:



Eu m-am oprit aici si inca foarte multumit.
Un simplu petec de hartie m-a purtat in timp si intr-o lume 
populata cu cei care stiu sa imblanzeasca sunetele.
 De vioara sau pian.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu